Autor Thema: Hoeveelheid toe te passen terugmeldmodules  (Gelesen 1834 mal)

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
Hoeveelheid toe te passen terugmeldmodules
« am: 30. Juni 2008, 15:13:42 »
Allereerst wil ik me nog even voorstellen aan het forum. Ik heet Roel Bremer en kom uit de buurt van Zuidlaren. Mijn vraag is de volgende. In het boek zie ik een passage (4.3.1) dat er 992 terugmeldmodules geplaatst kunnen worden. Ik neem aan dat dit juist is maar was het in het verleden niet zo dat de beperking gold van 31 of zoiets? Ik gebruik modules met 16 bezetmelderaansluitingen, is het dan zo dat ik de helft van 992 modules (496 theoretisch gesproken) kan aansluiten? Of lees ik iets verkeerd. Dit staat op pagina 92 van het vertaalde boek.
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

Offline Ralf Krapp

• Senior-Mitglied
  • Ort: 63179 Obertshausen (Landkreis Offenbach) - Rhein-Main-Gebiet Ort bei GoogleMaps suchen de
Re: Hoeveelheid toe te passen terugmeldmodules
« Antwort #1 am: 30. Juni 2008, 16:27:13 »
Beste Roel,
da is er iets in de handboek door elkaar. Maximal zijn 127 modules mogelijk, bij de system Lenz maar 124 modules.
Pro modul moet je rekenen met 8 terugmeldpunten, so dat maximal 1016 terugmeldpunten mogelijk zijn, bij het system Lenz 992 punten (=kontakt).
S88-modules hebben normaal 16 terugmeldaansluitingen. Ergo moet je rekenen, dat pro s88-modul zijn twee x acht punten mogelijk. Deelt man 1016 door 16 dan zijn dat 63 S88-modules en een 8-punt-modul.
In de duitse handboek zijn de begrippen eveneens door elkaar.
Groetjes naar NL
Grüße aus Obertshausen (Hessen)
Ralf Krapp
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.0b
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur HO; K-Gleis; Tams MC; 4 Kabasoft-Booster; Viessman-Weichen- und Rückmeldedekoder; Lokdekoder MM und andere
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows 7 Home Premium; Intel Core i3-530 Prozessor 1333 MHz

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
Re: Hoeveelheid toe te passen terugmeldmodules
« Antwort #2 am: 30. Juni 2008, 17:30:43 »
Beste Ralf,
Bedankt voor je antwoord. Ik gebruik inderdaad S88 modules met 16 aansluitingen met een HSI-88 interface, dan kan ik wel aardig vooruit met 63 modules van 16 en 1 van 8. Zeer duidelijk.
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE