Vanwege de te verwachten hoeveelheid magneet artikelen en terugmelders zal ik met meerder digitaal systemen moeten werken. Hoe knoop je die dan aan elkaar?
Concreet : als straks mijn eerste sporen liggen en ik moet terug meld secties maken in mijn sporen. Hoeveel heb ik er dan per spoor nodig. Ik lees dat het mogelijk is terug melding te hebben in wissels ( bezet melding ). Dit snap ik niet want je meet toch op een railstaaf die is toch ook in de wissel. Klopt het dat ik per spoor 3 bezetmelders moet hebben. In de wisselstraat één en voor de inrijder van het schaduwstation nog 3. Ik wil niet met seinen werken met afschakel contacten. Er komen natuurlijk wel seinen. Is drie secties voor een sein dan voldoende om een gelijkmatige afremming te creëren. De afremming moet als volgt werken. Voorsein passeren met baanvak snelheid b.v 80 km per uur. Sein geeft verwacht HP2, Trein remt af naar 40 km in ongeveer 1,5 meter. trein passeert met 40 km per uur de wisselstraat en remt keurig voor het stop tonend sein langs het perron of spoor of het schaduw station.
Hmmm, nieuwe term "treinnummervelden" even het handboek er op na slaan Maar aldoende leer ik WDP wel goed te doorgronden Thomass