Autor Thema: Hoe maak ik het zichtbaar in mijn railplan  (Gelesen 2454 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Hoe maak ik het zichtbaar in mijn railplan
« am: 23. April 2009, 10:29:27 »

Ik zit met een klein probleempje. Bovenstaand schema laat zien hoe ik dit wil hebben. Nu is het zo dat ik graag de wissels schuin tegenover elkaar (links boven/rechts onder) en (rechts boven/links onder) op twee decoderaansluitingen wil hebben. Dus als de wissel rechts boven ombuigt, dat dan ook de wissel links onder op afbuigen gaat (1 decoderaansluiting met 1 adres en hetzelfde met de twee andere wissels. het probleem is dat ik bijvoorbeeld de twee rechter wissels elk een decoder adres geef en in het railplan zie je dan ook dat beide wissels (geel gekleurd) omschakelen. Hoe kan ik het nu zo krijgen in mijn railplan dat de linker wissels ook zichtbaar (geel gekleurd) omschakelen, immers de laatste twee wissels hebben geen decoderadres. Misschien een virtueel adres en ik weet ook hoe ik een virtueel adres moet aanmaken maar hoe koppel ik deze dan met elkaar, zodat wanneer ik een schakelcommando geef, ik op het railplan twee wissels zie omschakelen. Ik hoop dat de vraag duidelijk is.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail

Offline Raphael

• Senior-Mitglied
  • Touring on Hard pavement
Re: Hoe maak ik het zichtbaar in mijn railplan
« Antwort #1 am: 23. April 2009, 23:27:55 »
hallo Rob,

bij mij heb ik wissel linksboven en Rechts onder in de gleisbild-editor gewoon het zelfde adres gegeven en de waarschuwing genegeerd. het zelfde geld natuurlijk ook voor rechts boven en links onder.
Vergeet niet bij het geven van adres gelijk de wissels in de juiste stand te plaatsen voor dat je de data overneemt.

Bij mij werkt het, aleen ik heb de eindafschakeling van de "wisselparen" gebruikt als blokkade zodat niet perongeluk ook het andere wisselpaar "krom of afbuigend" kan schakelen  ;)

groetjes Thomass
Thomss
  • Win-Digipet-Version:
    2015-PE - Build:215.1.44-32
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur-N Piccolo gleis, IB-II, Loconet
  • Rechnerkonfiguration:
    Intel Core i7 4430 3.8 GHz nurr Solid State Drives (SSD)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Hoe maak ik het zichtbaar in mijn railplan
« Antwort #2 am: 24. April 2009, 08:53:33 »
Dank Thomas, daar ging het om, ik kreeg steeds een waarschuwing en ik wist niet wat ik daarmee aan moest. Tenslotte krijg je die waarschuwing niet voor niets natuurlijk en zou je een conflict kunnen krijgen. Opgelost.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail