Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Adres Voorsein en het volgende hoofdsein
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Adres Voorsein en het volgende hoofdsein (Gelesen 4302 mal)
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Adres Voorsein en het volgende hoofdsein
«
am:
11. September 2009, 14:12:35 »
Ik ben in mijn baanplan de voorseinen aan het koppelen aan de volgende hoofdseinen (adres). Nu zou het volgens mij en anderen zo moeten zijn dat een voorsein moet reageren op het seinbeeld van het daarop volgende hoofdsein. Tot zover geen probleem. Tenminste dat dacht ik en leek mij ook logisch.
Alleen heeft het voorsein twee adressen en (Vr0-VR1-Vr2) en en het volgende bloksein (Hp0-Hp1) maar 1 adres heeft. In het geval dat het hoofdsein drie seinbeelden heeft (Hp0-Hp1-Hp2) dan is er geen probleem nauurlijk want dat hoofdsein heeft eveneens twee adressen (virtueel of echt). Welk adres moet ik het voorgaande voorsein dan geven. Misschien een rare vraag maar ik waag het er maar weer eens op. Misschien heeft iemand dit al eens aan de hand gehad.
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
Re: Adres Voorsein en het volgende hoofdsein
«
Antwort #1 am:
11. September 2009, 14:30:44 »
Rob,
Misschien begrijp ik je vraag niet helemaal maar als het hoofd sein 3 standen (Hp0-Hp1-Hp2) heeft dan heeft het voorsein toch ook 3 standen (Vr0-VR1-Vr2). Het is toch gemakkelijker om het voorsein harware matig aan het heeofd sein te koppelen dan heb je geen extra adressen nodig!
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
11. September 2009, 14:57:17 »
Hallo Bob, in mijn beleving was het zo: Wanneer je een wissel nadert vanaf de zijde dat je twee kanten op kunt in de rijrichting, gebruik je een hoofdsein Hp0-Hp1-Hp2. Wanneer je vanaf de andere zijde rijdt dus zogezegd tegen de rijrichting in en je dus niet op de wissel kunt afslaan gebruik je een hoofdsein met twee seinbeelden, Hp0-Hp1, immers je hoeft in dit geval niet af te remmen tot een bepaalde snelheid 40 km/h. Mijn gewone blokseinen hebben, indien ze geen wissel tegenkomen twee seinbeelden Hp0-Hp1 maar worden wel voorafgegaan door een voorsein welke het seinbeeld van het volgende hoofdsein weergeven en volgens mij kan dat ook een tweestandensein zijn. Of ik moet het helemaal verkeerd hebben. Nu weet ik wel dat een voorsein de volgende seinbeelden kan tonen: groen: vermoedelijke stand volgende hoofdsein is doorrijden. groen/geel: stop verwachten op volgende hoofdsein. geel: zeker stoppen bij volgende hoofdsein. Ik vermoed dat ik nu nadat ik het zelf opschrijf snap wat je bedoeld, ik moet de seinen met een seinbeeld Hp0-Hp1 vervangen door een bloksein met drie seinbeelden Hp0-Hp1- Hp2. Blijft dan de vraag, waarvoor dient dan het sein met twee einbeelden Hp0-Hp1??
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
11. September 2009, 15:11:45 »
Hallo Rob,
Zitat
Blijft dan de vraag, waarvoor dient dan het sein met twee einbeelden Hp0-Hp1??
Als je tussen station a en station b bijvoorbeeld 4 blokken hebt dan staan daar de Hp0-Hp1 seinen
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
11. September 2009, 15:33:05 »
Juist Bob, dat dacht ik ook maar ook die seinen worden vooraf gegaan door een voorsein en dan heb ik hetzelfde probleem waar ik mee gestart was. Het tweestanden sein heeft maar 1 adres en het voorsein twee adressen en hoe je het ook wend of keert zal het voorsein moeten kunnen reageren op het volgende hoofdsein.
In de bovenste afbeelding bij W22, zie je dat het voorsein twee adressen heeft en het hoofdsein eveneens maar als je normaal rechtdoor gaat in de tegengestelde richting, zoals het sein boven K4 dan heb ik een probleem
Deze afbeelding laat zien dat het tweestanden hoofdsein maar 1 adres heeft en hoe stuur ik dan het voorgaande voorsein met twee adressen. Of gebruik ik van het voorsein (indien het mogelijk is) maar 1 adres, dus Vr0-Vr2?
«
Letzte Änderung: 11. September 2009, 15:47:59 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de