Autor Thema: Einlernen der Decoderadresse van de S-DEC-4 van LDT werkt niet  (Gelesen 3127 mal)

Offline janmeesters

• Mitglied
Goede middag allen,

Zoals jullie kunnen zien werk ik met TAMS EC. Tijdelijk gebruik ik de Deltacontrol als booster, want ik heb de voortreffelijke KABASOFT booster opgeblazen (en dat was totaal mijn eigen schuld -draadjes omgewisseld!!!!!) De TAMS zit vast aan mijn laptop.
Ik heb een aantal wissels die met de Marklindecoder zijn uitgerust en die werken met de adressen 1-4 voortreffelijk in WDP.
Om financiele redenen (en een beetje de uitdaging) heb ik een viertal wissels aangesloten op de S-DEC-4.
Alles aangesloten< S1 gedrukt en de eerste wissel begint te reageren in een veel te hoog tempo. Rood-zwart aan KL1 omgewisseld en de wissel reageert met een tempo van 1,5 sec. Binnen WDP een wissel gedefinieerd met adres 5. Ik heb op meerdere manieren binnen WDP deze wissel geprobeerd te activeren, maar er gebeurt niks.
Vervolgens alles losgemaakt en alleen de eerste wissel aangesloten. Weer niks. Wat doe ik fout??
BIj voorbaat dank
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline Dirk Streuber

• Betatester
  • Senior-Mitglied
  • *
Re: Einlernen der Decoderadresse van de S-DEC-4 van LDT werkt niet
« Antwort #1 am: 22. Dezember 2009, 18:31:30 »
Hallo,

ist vielleicht der Watch-Dog auf der Adresse 1 aktiviert? Wenn ja, dann bitte deaktivieren. Siehe hierzu auch das Kapitel 18.15.9 im Handbuch.  (Übersetzt mit Google)

misschien de watch-dog is ingeschakeld op het adres 1? Zo ja, kunt u deze uitschakelen. Zie ook de paragraaf 18.15.9 in de handleiding. (Vertaald door Google)
Mit freundlichen Grüßen
Dirk

• Win-Digipet-Version:
    WDP  Βeta 2021.x
  • Anlagenkonfiguration:
    Spur der MiTTe; DCC; IB; HSI & HSI-USB; div. Decoder LDT; ECoS; SLX852 & SLX819 :)
  • Rechnerkonfiguration:
    Büro-PC Intel Core i7 2,4GHz,16GB Ram, Win10Anlagen-PC i5 3,2 GHz; 16 GB Ram; 2 TFT; Win10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 22. Dezember 2009, 21:57:39 »
Hallo,

Zijn het borden die je zelf in elkaar hebt gezet?
Zo ja, dan denk ik dat er een IC verkeerd is ingestoken!
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline janmeesters

• Mitglied
« Antwort #3 am: 23. Dezember 2009, 08:58:24 »
Guten Morgen Dirk, Goede morgen Bob.

Dirk, Nein keine Watchdog. Es handelt sich um adresse 5. die erste 4 adressen sind vergeben an die Marklin-decoder.

Bob,
Nee, dat geloof ik niet, want dit bord heb ik al eerder gebruikt op een testbaan en toen werkte het samen met de andere 4 wissels, die met Marklindicoders zijn uitgerust, prima.

Ik krijg het vermoeden dat de Deltacontrol te weinig vermogen levert, alhoewel ik er bij de laatste tests alleen de wissel aan heb hangen.

Groeten en hartelijke dank voor de vlotte reactie
Jan Meesters
Marklin C-gleis, Tams EC, KABASOFT Booster,LDT-wisseldecoder, Marklin wisseldecoders. LDT terugmelddecoders, LDT HSI-88 (COM1),Windigipet 2015, PC desktop, Windows 10, Servodecoder S8DCC/MOT
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 23. Dezember 2009, 10:19:26 »
Hallo Jan,

Ik heb alle S-Dec modules via een apparte trafo aan gesloten. Daardoor heb ik altijd vermogen genoeg.
Zie de beschrijving dan zul je zien dat je de S-Dec kunt voeden via een 14-18V voeding zo gebruik ik de Viessman 5201.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline janmeesters

• Mitglied
« Antwort #5 am: 23. Dezember 2009, 11:43:54 »
Bob,

Dat heb ik ook. Een flinke trafo van Conrad voor de externe voeding.

Ik denk dat de Delta (booster), die zijn spanning van een "klassieke" Marklin Trafo krijgt, het niet aan kan.

En anders moet ik maar wachten tot ik de booster van KABSOFT weer ontvagen en  in elkaar gezet heb?!

Groeten,

Jan Meesters
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10

Offline janmeesters

• Mitglied
Het is opgelost.

Het probleem zat in de TAMS. De TAMS bleef adres 5  repeterend zenden en daar kan de S-DEC-4 geen wijs uit.
Na een uiterst prettige e-mail wisseling met de heer Littfinski, gaf hij mij het advies om alles af te schakelen. Vervolgens de TAMS te "resetten" (en dat was een fluitje van een cent) Alles weer aansluiten, behalve WDP. Op de Tams de wisseldecoder met het adres 5 te activeren. En ja.... wonder.... het werkte. Ook WDP werkt nu weer naadloos met mijn baan.
Volgende karwei is het bedraden van de terugmeldcontacten (44 stuks)

Met dank voor jullie antwoorden, kan wat mij betreft hier een "slotje" op,

groeten,
Jan Meesters
  • Win-Digipet-Version:
    2015
  • Rechnerkonfiguration:
    PC Desktop Windows 10