Autor Thema: Meldingen  (Gelesen 3315 mal)

Offline René Van der Vliet

• Junior-Mitglied
  • digitaalsysteem van lenz en LDT terugmelders
Meldingen
« am: 28. Januar 2010, 13:32:11 »
Hallo beste collega's

Heb gisteren nieuwe terugmeldingen aangemaakt , nu blijkt dat er een constant staat te knipperen als er een loc op staat.
Heb dan gecontrolleerd  of de verbindingen goed zijn ( en dat is ook zo ) , en of in het stuurprogramma de meldingen ook goed zijn ingegeven.
Van de 15 terugmeldingen werken de resterende 14 goed.
Wat zou de oorzaak hiervan kunnen zijn.

Groeten
René
N-baan van 8 bij 5 meter op 3 niveau's. Treinen zijn van verschillende merken waaronder Fliesschmann, Minitrix, Roco, Hobbytrain en Arnold.
Digitaalsysteem van lenz  en  LDT terugmelders ( momenteel nog maar 12 van de 30 stuks ).Momenteel 67 locs en 400 wagons. Voorziene wissels 165 stuks en ongeveer 470 terugmeldingen.
WDP ProX 3

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: Meldingen
« Antwort #1 am: 28. Januar 2010, 21:12:47 »
Hallo René,

Met een dergelijke storing heb ik geen ervaring, maar kan het zijn dat door het gewicht van de lok er wel of geen kontakt gemaakt wordt.
Of probeer de terugmelding op een andere aansluiting van de LTD (en rmk nr.) misschien is er wat met de terugmeld module op dit kontakt.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #2 am: 29. Januar 2010, 00:52:41 »
Komt dit voor bij alle locomotieven op dit stuks, of is dit slechts en enkel locomotief.

mvg Willy...
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 30. Januar 2010, 00:16:18 »
Hallo Rene,

Ik heb dat ook een keer gehad en toen bleek dat de raillas die de isolatie van het ene naar haet andere blok maakt niet goed was en daardoor ging de RMK knipperen, misschien een hint.

Overigens hoort deze vraag thuis bij de Nederlandse stamtafel want het heeft niets met WDP van doen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |