Autor Thema: Intelli box 2  (Gelesen 4005 mal)

Offline trix44

• Junior-Mitglied
  • Ort: Sittard,Dempseystraat64 6135 CJ Ort bei GoogleMaps suchen nl
Intelli box 2
« am: 01. Oktober 2010, 13:07:30 »
 :(Wie kan mij helpen ?
Bij aankoop van mijn Intellibox 2 (lang gespaard) en dan de aansluiting op de baan.
Maar nu krijg ik  geen contact meer met de PC.en de intellibox2.
Met de oude intellibox is alles goed gegaan .Mijn baan word bestuurt via Windigipet en mijn PC xp.
« Letzte Änderung: 01. Oktober 2010, 13:52:06 von trix44 »
Trix Express treinen- Besturing  Digipet 2009  P.E.Intellibox Basic en IB 2 met 10 stuks Viessman terugmelders 5233 - 10 st Iek wisseldec.en seindec. Power 3  IB Switch . Pc Pent.4. bij de modelbaan. Laptop ACER 7720 Windows Vista.

jlt

• Gast
Re: Intelli box 2
« Antwort #1 am: 01. Oktober 2010, 15:26:44 »
Hallo Trix44,

Ik weet dat bij de oude IB een rs232 kabel wordt gebruikt om aan je PC aan te sluiten.
De IB-2 heeft (als ik het goed heb) een USB kabel aansluiting.
Aangezien je met Win XP werkt (alhoewel je onder je gegevens met Vista), kan het zijn dat je die USB poort moet gaan configureren. Als ik het goed heb, kan het zijn dat Uhlenbrock bij de levering van jouw IB-2 pakket een installatie-CD schijf bij zit. In die schijf kan de driver installatie bij zitten. Kijk even of dat zo is.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

P.s: Ik zie dat je een WDP ProX versie hebt. De nieuwe generatie digitale systemen draaien op WDP 2009 PE versie + de Update 2009.3b. In jouw situatie zou het kunnen betekenen, dat je nieuwe IB-2 niet op de Prox zouden kunnen werken.
Ik ga even informeren of dat zo is, je krijgt nog een bericht van me tegoed.

P.s 2: Heb de informatie gekregen. Als ik ervan uitga dat je een WDP ProX heb, dan communiceert de IB-2 niet met de ProX versie. Werkt alleen met WDP2009 PE + de Update 2009.3b.
« Letzte Änderung: 01. Oktober 2010, 18:19:10 von Jan leendert »

Offline trix44

• Junior-Mitglied
« Antwort #2 am: 02. Oktober 2010, 08:27:59 »
Bedankt Jan ik heb inmiddels ook al bericht van Petelin.Ik hou je op de hoogte.Groetjes Bert. :)
Trix Express treinen- Besturing  Digipet 2009  P.E.Intellibox Basic en IB 2 met 10 stuks Viessman terugmelders 5233 - 10 st Iek wisseldec.en seindec. Power 3  IB Switch . Pc Pent.4. bij de modelbaan. Laptop ACER 7720 Windows Vista.

Offline trix44

• Junior-Mitglied
« Antwort #3 am: 02. Oktober 2010, 09:03:17 »
 :-[Jsn goeie morgen Jan  is er na Win-Digipet Pro X - Windows XP nog een andere cd uitgegeven?
Kan ik zoals je schrijft Digipet PE 9b downloaden?

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 02. Oktober 2010, 14:57:25 »
:-[Jsn goeie morgen Jan  is er na Win-Digipet Pro X - Windows XP nog een andere cd uitgegeven?
Kan ik zoals je schrijft Digipet PE 9b downloaden?

Hallo Bert,

WDP ProX is de oude versie, en de nieuwe versie is nu de WDP2009 Premium Editie, afgekort WDP2009 PE.
Dit is het hoofdprogramma die in de CD wordt verkocht. Dit WDP 2009 PE is in medio April 2009 op de markt gebracht en vanaf die periode tot nu toe, zijn er nieuwe systemen (zoals IB-2, e.d.) en wijzigingen toegevoegd dat in de vorm van een Update is uitgebracht. De naam van de Update heet "Update 2009.3b". Die Update is gratis.

Als je contact hebt gehad met Dr. Peterlin, dan kan je, jouw ProX tegen vergoeding omruilen naar WDP2009 PE. (zorg ook voor de verzend kosten). De Update is hier op dit Forum beschikbaar.

Even ter informatie: Is jouw ProX een Duitse versie dan kun je met Dr.Petrlin de zaak omruilen tegen een vergoeding. Heb je een Nederlandse versie dan kun je contact opnemen met M.Vermeulen in Belgie. Zij verzorgen voor de Nederlandse vertaling en er staat in de planning voor de Nederlandse Update. Wanneer is nog niet bekend.

De nieuwe WDP2009 PE kunnen op Win XP, Vista.
Win7 kan ook worden gebruikt, tenzij onder bepaalde condities dat afhankelijk is van de gekozen systeem.

Met vriendelijke groeten,

Jan Leendert Stienstra

« Letzte Änderung: 02. Oktober 2010, 15:01:44 von Jan leendert »

Offline trix44

• Junior-Mitglied
« Antwort #5 am: 02. Oktober 2010, 15:10:13 »
Hoi Jan inmiddels is gebleken dat Win Digipet Pro NIET werkt met de Intell.boxs.
De nieuwe is besteld bij P.Peterlin. Alvast bedankt voor je hulp Groetjes Bert. :-X