Autor Thema: computercapaciteit/ geheugen  (Gelesen 5373 mal)

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
Re: computercapaciteit/ geheugen
« Antwort #15 am: 24. November 2010, 08:57:07 »
Geert, het geeft niets dat je een foutje maakt, maak ik ook wel eens. We blijven proberen je te helpen. Ik heb eens even gekeken op de site van Acer maar alle netbooks die ik kan vinden op de Acer site hebben 1 of 2 Gb intern geheugen:

Acer Aspire one 533 1Gb DDR3 RAM (250Gb harde schijf);
Acer Aspire one D255 1Gb DDR2 RAM (160 Gb harde schijf);
Acer Aspire one D260 1Gb DDR2 RAM (160 Gb harde schijf);
Acer Aspire one 721 2Gb DDR3 RAM (320 Gb harde schijf);
Acer Aspire one 753 2Gb DDR3 RAM (250 Gb harde schijf);
Acer Aspire one Happy 1Gb DDR2 RAM (250 Gb harde schijf.

Welke netbook heb je dan eigenlijk want als die netbook van jou werkelijk maar 8Mb intern geheugen heeft, heeft het weinig zin om daarop WDP te installeren. Ik begin nu echt te twijfelen want op al die netbooks draait een speciale versie van Windows 7 en dat werkt echt niet met maar 8 Mb. Zelfs MSDOS draaide niet of niet lekker op 8Mb.

De minimale eisen van WDP 2009PE zijn 512 Mb en nog liever 1024 Mb oftewel 1Gb. Het zou kunnen dat de demoversie het wel doet, zonder fysieke modelbaan. Je kunt het proberen maar als je later de echte versie (2009PE met updates) installeert en je sluit jouw baan hierop aan dan gaat het echt fout. Het programma zal zeker niet "werken" en vanwege het geheugentekort van 504 Mb zal het programma enorm haperen als het al wil starten op 8 Mb RAM geheugen.

Volgens mij  - maar dat is mijn mening dan weer - is echt zinniger een tweede PC aan te schaffen (hoeft niet eens nieuw te zijn) met XP er op en 1 of 2Gb intern geheugen en natuurlijk een redelijke harde schijf. Dat is volgens mij de juiste oplossing maar nogmaals, het is maar een mening.

Succes Roel
« Letzte Änderung: 24. November 2010, 10:28:18 von Bremer »
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #16 am: 24. November 2010, 13:40:17 »
Hallo Geert,

Probeer gewoon de WDP demo te installeren, lukt dat niet erg jammer
maar zoals Stefan al melde, er kan niets door kapot gaan.
Lukt het wel, dan krijg een idee van het programma, en kunt dan als nog beslissen of je
er een andere computer voor over hebt. (wanneer je beslist voor de 2009 versie)

met groet, Henk
« Letzte Änderung: 24. November 2010, 13:42:41 von H.v.d.Oosterkamp »
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

geert strobbe

• Gast
« Antwort #17 am: 27. November 2010, 16:50:51 »
Beste allemaal,
Mea culpa mea culpa, :-[
Zo zie je maar waar dit forum allemaal goed voor is. De computer heeft  inderdaad
0.98 GB geheugen en  144 GB op de harde schijf.
Hartelijk dank nogmaals , de discussie heeft me het een en ander geleerd  8)
vele groeten
Geert

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
« Antwort #18 am: 28. November 2010, 10:27:03 »
I rest my case maar andere vraag; heb je het programma nu geinstalleerd of niet, dat was toch het probleem?
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE

geert strobbe

• Gast
« Antwort #19 am: 28. November 2010, 10:30:32 »
Roel,
Ik dat nu doen.
Dank Je

Offline Bremer

• Senior-Mitglied
  • Groetjes, Roel.
« Antwort #20 am: 28. November 2010, 10:44:21 »
Laat ons even weten of het gelukt is en of je de demostand kunt gebruiken en hoe werkt het met je baan (als je die al hebt).