Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
S 88 stekkers naar RJ connectors
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: S 88 stekkers naar RJ connectors (Gelesen 4610 mal)
Erik Buers
Mitglied
S 88 stekkers naar RJ connectors
«
am:
17. Juli 2011, 14:59:24 »
Beste WDP
Zoals besproken op de laatste biojeenkomst ga ik afgeschermde kabel tussen de S 88 modules maken,zodoende het "flikkeren"mogelijkwijs in te dammen.
Maar nu zoek ik : ( Verloop ? ) Stekkers die passen op de Marklin S 88, zodat ik mer "RJ "stekkers verder
kan naar mijn andere modules.
Deze modules hebben een RJ (?) stekker ingang.
iemand een ideetje ?
met dank en groeten
Erik Buers - barneveld
Ruben Derks
Senior-Mitglied
Ruben Derks
Re: S 88 stekkers naar RJ connectors
«
Antwort #1 am:
17. Juli 2011, 18:11:12 »
Hallo Erik,
ik denk dat je deze vraag beter even op het Beneluxspoor forum kan vragen. daar zitten een aantal mensen die hier als een mee bezig zijn geweest. Misschien dat die je er mee kunnen helpen.
groeten ruben
www.beneluxspoor.net
!!ben je al lid van dit forum? aders eerst lidworden kost niets gewoon op registeren klikken.
NS en DB jaren 50/60/70 |
https://www.rubenderks.nl
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021 Premium Edition Deutsch
Anlagenkonfiguration:
Tillig HO | Roco, Fleischann,Trix, ESU, Artitec, Philotrain &ampampampamp Weinert|
Rechnerkonfiguration:
Dell Latitude L5400 | Win10 i5 16GB 256GB
Stefan Lersch
Moderator
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
17. Juli 2011, 18:21:09 »
Hallo Erik,
kijk ens hier:
http://www.tams-online.de/htmls/produkte/S88-A/S88-A_DE.PDF
Groetjes.
Viele Grüße,
Stefan
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.x Beta
Anlagenkonfiguration:
N-Anlage im Bau, Minitrix & Co., Tams MC 2.2.3, DCC
Rechnerkonfiguration:
Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #3 am:
25. Juli 2011, 12:13:39 »
Hallo Stefan,
bedankt voor de tip! Dat ziet er echt super uit. Het kwam laatst ook al tijdens onze laatste Stamtafel ter sprake. Zou het ook compatibel zijn met Littfinski? Ik ga namelijk ook voor het "3-strängen systeem".
(Vielen dank für dein Tip! Daß sieht super aus. Ist auch in unser letzte Stammtisch besprochen. Soll das Ganze auch compatibel mit Littfinski geräte sein? Ich habe mir auch für das "3-strängen systeem" entschloßen.)
Mit freundlichen Grüßen aus die Niederlanden, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen
Hans
Win-Digipet-Version:
Premium Edition 2021.2d 25 - 32
Anlagenkonfiguration:
H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
Rechnerkonfiguration:
ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
25. Juli 2011, 23:07:49 »
Hans,
Het zit standaard op de nieuwe RMK modules van LDT, dus je hoeft niets te doen alleen de juiste componenten aan schaffen
Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #5 am:
26. Juli 2011, 23:27:55 »
OK Bob.
De vraag is dan nog hoe ik het Littfinski component moet zien. Als een decoder of als een centrale. Dit in verband met de TAMS-adapters. Ze (TAMS) leveren ook patchkabels vanaf 50cm. Is dat niet een beetje te lang als je de s88 decoders in een rij kort op elkaar plaatst?
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
Rechnerkonfiguration:
Bremer
Senior-Mitglied
Groetjes, Roel.
«
Antwort #6 am:
27. Juli 2011, 08:59:02 »
Hoi hans, zo ik ben net weer terug van vakantie en we kunnen er weer tegenaan. Mijn ervaring met S-88 is dat de storingen of spontane bezetmeldingen vaak optraden vanwege dat de bekabeling vanaf de decoder naar de baan te dicht langs stroomvoerende kabels lagen (wisselbekabeling, kabels vanaf transformatoren e.d.) en door inteferentie
kun
je dan spontane bezetmeldingen krijgen, dat heb ik aan de lijve ondervonden. Door de kabels van de modules naar de rails even wat apart te leggen was dit probleem over. Waar ze dan onvermijdelijk toch stroomvoerende kabels kruisten, deed ik er een strook daklood omheen (Praxis/Gamma), dat helpt echt!
Nu over de lange UTP kabels. Je hebt gelijk dat de standaard lengte van 50cm te lang kan zijn. Ik zou je kunnen adviseren een UTP-tang te kopen (8,95 Euro) en de patchkabel naar believen in te korten en dan weer voorzien van de RJ-45 stekkers maar dat had je zelf ook kunnen bedenken dacht ik zo.
Maar tussen de modules onderling gebruik ik gewoon de standaard kabel (6-polig) van Viessmann en heb daarmee nog nooit spontane bezetmeldingen gehad. Ook deze kabels kun je uiteraard inkorten op de juiste lengte, en ook weer niet langs stroomvoerende bekabeling leggen, dat voorkomt - zoals ik al aangaf - storingen. Ik heb daarop aan beide zijden de connector verwijderd en direct op de print gesoldeerd. Nu weet ik niet of dat kan bij jouw modules maar die van mij waren zelfbouw modules en dan kun je doen wat je zelf wilt.
Wil je het helemaal goed doen, dan maak je gebruik van Loconet modules van Uhlenbrock, beter is er gewoon niet. Maar dat is mijn persoonlijke mening.
Roel
Intellibox IR, H0-Fleischmann rails, Loc's van Fleischmann. PC: Dell, Windows XP, Win-Digipet 2009.5 PE
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #7 am:
27. Juli 2011, 16:43:25 »
Hallo Roel,
dank voor je uitgebreide reactie. We hadden het er laatst tijdens de stamtafel ook al over. De bekabeling tussen de modules zo kort mogelijk en patch is, zo de ervaringen, de beste oplossing om tot storingsvrije meldingen te komen.
Ik denk dat ik je advies m.b.t. het zelf op lengte maken van patchkabels (dus de aanschaf van het benodigde gereedschap) ter harte neem. Ook zal ik mij in de loconet modules van Uhlenbrock verdiepen.
Nogmaals dank voor je uitgebreide reactie!
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #8 am:
28. Juli 2011, 22:53:55 »
Hans,
Zitat
De vraag is dan nog hoe ik het Littfinski component moet zien
dat is toch geen vraag want je vertelede dat je de HSI gaat gebruiken om meerdere RMK strangen te hebben.
De HSI zit direct aan de PC en wordt als centrale ingesteld. De nieuwe RMK´s hebben zowel de oude als ee niieuwe aan sluiting op het bord zitten dus je kunt met zowel flatcabel als patch kabel werken. Vanaf de HSI werk je wel met 3 patchkabels die zijn er in diverse lengte te verkrijgen ook direct bij LDT
Bob
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Hans Biere
Senior-Mitglied
Carpe diem
«
Antwort #9 am:
28. Juli 2011, 22:58:10 »
Hallo Bob,
inderdaad. Ik ga dat inderdaad zo doen. Ik vroeg me alleen af hoe ik dat Littfinski component moest beschouwen. Als centrale of als module. Je bent wat dat betreft weer zeer duidelijk. Dank voor je reactie!
Hans
Win-Digipet-Version:
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum