Autor Thema: sprungmarken  (Gelesen 2711 mal)

Offline veerman

• Senior-Mitglied
sprungmarken
« am: 24. April 2012, 20:05:30 »
Hoi! Mijn vraag gaat over sprongmarken. Ik weet hoe ik deze moet gebruiken want daar hebben we het al een keer over gehad, maar hoe zit het nu met als de baan op 2 richtingen bereden word?? Kan ik dan de sprongmarken gebruiken maar dan ieder zijn eigen richting op?
Alvast bedankt.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

jlt

• Gast
Re: sprungmarken
« Antwort #1 am: 24. April 2012, 20:16:23 »
Hallo Frank,

Wanneer je aan beide kanten een sprungmarkerung aanbrengt, dan gaat het voor beiden richting.
Sprungmarkerung gaat alleen maar, twee kanten op.
Het is niet zo dat er 1 richting opgaat.

Je ziet ook in de sprungmarkerung menu dat je links een richting aanklikt, en aan de rechterkant de tweede richting.

Je moet wel goed beseffen dat je de richting waar je het aangeeft de goede richting is!.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline veerman

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 24. April 2012, 22:09:06 »
Beste Jan. Ik snap dat je dat je de richting van de sprong moet weergeven met de rode en groene pijl, maar wat ik bedoel is dat als je een stuk spoor, wat in mijn geval een in en uitrit van een schaduwstation is, 2 richtingen op wilt berijden. Dus heen en weer terug. Is dat dan mogelijk met sprungmarken.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

• Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 25. April 2012, 01:35:43 »
Hallo Frank,

Ik denk dat daar een klein misverstand is. Ik begrijp niet helemaal wat je met sprungmarker in relatie met heen en weer rijden.

Sprungmarker wordt gebruikt om bij WDP spoorplan de onderbrekende spoor gedeeltes te verbinden. Dat is ook alles mee gezegd.

Je noemt of het mogelijk is een pendeldienst te rijden in twee richtingen.
Dat doe je door twee FS aan te maken die enerzijds van A naar B gaat, en terug van B naar A.

Als het niet duidelijk is, dan moet je even nader uitleggen en zonodig voeg je een screenshot bij. ;)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 25. April 2012, 09:12:13 »
Frank,

Ik heb je een PB gestuurd afgelopen vrijdag, kijk daar eens naar, ik heb je adres nodig om je nieuwe versie WDP toe te laten komen. Stuur het even per PB naar mij toe.

Bob

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 25. April 2012, 09:56:51 »
Hallo Frank,

Als je een sprongmarker heb gemaakt op de juiste manier dan kan de trein altijd van elke richting over het spoor rijden. Het aanklikken van de juiste richting tijdens het maken van een sprongmarker heeft alleen te maken met het feit dat de juist uiteinden van de rails aan elkaar gekoppeld worden.
In figuur 1 is het juist gedaan en in figuur 2 is het niet juist gedaan (moet willig in dit geval)
In de nieuwe versie kan je ook duidelijk zien dat de sprongmarkers met elkaar verbonden zijn en WAAR ze met elkaar verbonden zijn. De stippellijn geeft duidelijk aan waar de rails met elkaar verbonden zijn!

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline veerman

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 26. April 2012, 17:57:55 »
Oke dank je wel! Deze afbeeldingen waren zeer duidelijk. Het feit dat ik maar 1 keer zo`n sprungmarken hoef te zetten om beide richtingen op te kunnen rijden wilde ik weten scheelt weer een beetje. Ik was bang dat dit niet mogelijk was en mijn baanplan iets moest wijzigen. Mocht ik er niet uitkomen hebben we weer wat te doen tijdens onze volgende bijeenkomst.
Bedankt Jan en Bob voor deze info.
Mvg frank

• Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: