Autor Thema: Oepingen  (Gelesen 6774 mal)

jlt

• Gast
Re: Oepingen
« Antwort #15 am: 21. Mai 2012, 22:57:48 »
Hallo Hans,

Oh, ik had het ook begrepen dat je aan de router wilde aansluiten, niet dus.
Oke, dus rechtsstreeks aan de Ecos.

Bijgaande link onder kunt je aanklikken en via dit link wordt direct jouw IP adres van je computer gepresenteerd. Tevens zie je ook links en onderaan de verdere gegevens.

http://www.watismijnip.nl/

Via onderstaande link een artikel van Peter Roland dat Nederlands is vertaald en staan ook de gegevens hoe je die direct kunt aansluiten.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=63714.0

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #16 am: 21. Mai 2012, 23:28:04 »

Bijgaande link onder kunt je aanklikken en via dit link wordt direct jouw IP adres van je computer gepresenteerd. Tevens zie je ook links en onderaan de verdere gegevens.

http://www.watismijnip.nl/

Hoi Jan,

de gegevens die deze link opgeeft wijken sterk af van de methode die Frank voorstelde. Er worden tevens dingen over mijn PC genoemd die niet waar zijn. Wat is leading in dit geval?

Dank en groet, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #17 am: 21. Mai 2012, 23:44:52 »
Hallo Hans,

Omdat je direct met de Ecos wil verbinden moet je de IP adres van je PC hebben.
Ik weet dat je via Internet verbinding ook een IP adres hebt, en die kun je via die genoemde methode van Frank. Er kunnen zelfs 6 IP adressen in zitten waarbij je o.a. verschillende aparaten zijn aangesloten, zoals de printers, e.d.

Controleer dan ook of je de juiste IP adres hebt!!!! (dat meegeleverde programma geeft de Fysieke IP adres)
Ik ga ervan uit dat de handleiding van de Ecos duidelijk dat weergeeft.

Als je niet helemaal uitkomt, dan spreken we een datum en dan kom ik naar je toe. ;)
Dan kan ik het rechtstreek in jouw PC de IP adres achterhalen, is een beetje ingewikkeld. ;)

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 21. Mai 2012, 23:48:14 von Jan leendert »

jlt

• Gast
« Antwort #18 am: 22. Mai 2012, 01:25:06 »
Hans,

Ik heb zelf nog even de handleiding van de Ecos2 centrale en op blz 40 en 41 staat beschreven hoe je vanaf de PC naar Ecos kan verbinden.

Zie link:

http://www.esu.eu/download/betriebsanleitungen/digitalsysteme/

Tevens staat duidelijk in en ook hoe je in Window de IP adres wordt opgevraagd.

Als het niet lukt, dan weet je me te vinden.

Jan Stienstra

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #19 am: 22. Mai 2012, 21:42:16 »
Beste allen,

zeer bedankt voor jullie hulp en adviezen tot nu toe. Ik ben er vandaag weer een paar uur mee bezig geweest maar het lukt mij niet om de ECoS met mijn PC te laten praten.

Op de (ECoS) RJ45 aansluiting brand constant een rode LED (moet volgens de handleiding GEEL zijn) en de groene LED licht af en toe op.

Ik vrees dat het verhaal, zeker voor dit forum nu eentonig, en misschien zelfs vervelend, begint te worden en eigenlijk niets met WDP te maken heeft. Jammer doch helaas, ik kom er gewoonweg niet uit.

Nogmaals bedankt tot zover en ik zal zien hoe ik hier verder mee ga. Ik houd jullie op de hoogte mocht er voortgang op dit gebied zijn.

Groeten, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #20 am: 01. Juni 2012, 19:11:56 »
Hallo Alleaal,

als eerste, zeer bedankt voor alle adviezen.

Mijn probleem is uiteindelijk dankzij jullie hulp opgelost.

Het kostte veel studeren met uitijndelijk goed resultaat.

Nogmaals: HeelVeel dank!

Hartelijke Groet, Hans Biere

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline veerman

• Senior-Mitglied
« Antwort #21 am: 01. Juni 2012, 19:28:56 »
Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, maar wat was nu het probleem? Misschien dat n ander ook hier van kan leren.
Antwoorden niet verplicht hoor!!!
Mvg frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #22 am: 01. Juni 2012, 20:14:47 »
Hoi Frank,

jouw nieuwsgierigheid verblijdt mij juist!! Mijn "probleem" zat in het vinden van de weg in Windows7 om het juiste IP adres in te stellen. Dat kon ik, ondanks alle adviezen, maar steeds niet vinden.

Door veel proberen en experimenteren is het mij dan vandaag uiteindelijk gelukt.

In het algemeen durf ik te stellen dat het allemaal, gebruikshandleiding EN adviezen, zeer verwarrend over komt. Dat is natuurlijk geen verwijt aan jou en alle andere vriendelijk adviseerende forumleden.

Het is me dus gelukt allemaal en ik zal, wat betreft de relatie Windows 7 > ECos binnenkort een schema plaatsen hoe ik de verbinding heb gerealiseerd.

Veel dank ook voor je hulp en advies.

Hartelijke groet en hopenlijk tot spoedig ziens,

Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline veerman

• Senior-Mitglied
« Antwort #23 am: 02. Juni 2012, 12:54:43 »
Dat is nog n gepuzzel geweest dan! Ik wens je veel plezier met je ecos.
Mvg frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.

DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
  • Win-Digipet-Version:
    2018 premium
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows triple-core  2x24" monitoren

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #24 am: 03. Juni 2012, 11:36:01 »
Hoi Frank en Allemaal,

ja, inderdaad een hoop gepuzzel geweest. Voor mij althans. Wat ik ook als zeer verwarrend heb ervaren is de opmerking in de ECoS handleiding dat je naar klassieke weergave moet omschakelen. Dit blijkt, wat Windows 7 betreft, helemaal nergens voor nodig.

Hier mijn relaas "Rechtstreekse verbinding maken tussen ECoS 2 en PC met OS Windows 7" dus zonder gebruik te maken van een router:

1. De ECoS wordt geconfigureerd volgens de handleiding. IP-adres instellen, in mijn geval 192.168.1.2, Subnetmasker instellen, in mijn geval 255.255.255.0 en het vinkje bij DHCP-server NIET zetten. Dat vakje blijft dus leeg! Vervolgens de ECoS correct afsluiten, meerdere seconden de stoptoets ingedrukt houden, de gegevens worden nu opgeslagen en de ECoS kan volgens de instructie op het display worden uitgeschakeld.

2. Opmerking vooraf: bij deze en verdere stappen ga ik er bij mijn verdere uitleg van uit dat uw PC beschikt over een vrije RJ45 aansluiting die nodig is voor het aansluiten van de ECoS op uw PC.

De ECoS nu op de PC aansluiten d.m.v. een crosskabel, de ECoS-handleiding spreekt van een cross-overkabel maar dit is het zelfde. Deze stap is zeer essentieel.

Wanneer men de ECoS nu niet op de PC aansluit zal er, zoals op mijn PC, door Windows 7 bij de volgende stappen GEEN LAN-verbinding worden gedetecteerd en heeft het geen zin om met stappen 3, 4, 5, 6 en 7 verder te gaan.

3. PC en ECoS inschakelen.

4. Op de PC de volgende stappen:

4.1 Klik "Start"
4.2 Klik "Configuratiescherm"
4.3 Klik "Netwerk en Internet"
4.4 Klik "Netwerkcentrum"
4.5 Klik "LAN-verbinding"; er verschijnt een window "Status van LAN-verbinding"
4.6 Klik linksonder in deze window op "Eigenschappen"; er verschijnt een window "Eigenschappen van LAN-verbinding"
4.7 Klik in het onderdelenlijstje op "Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)"
4.8 Klik op "Eigenschappen" en een window "Eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4)" verschijnt
4.9 Klik de button op "het volgende IP-adres gebruiken"
4.10 Vul hier in: IP-adres, in mijn geval 192.168.1.1, Subnetmasker, in mijn geval, 255.255.255.0 en Standaardgateway 0.0.0.0
4.11 Klik "OK" en sluit af.
4.12 Start de internetbrowser en roep de pagina _http://192.168.1.2_op. Op het scherm van uw PC verschijnt de startpagina van de ECoS centrale, het bewijs dat alles goed is aangesloten en geconfigureerd.

5. TIP: Ik bespeurde enige instabiliteit. Ik heb de PC en de ECoS helemaal uit en nogmaals ingeschakeld.

Het loopt sindsdien als een zonnetje.

Direct de nieuwe ECoS 2 firmware versie 3.5.0 gedownload en op de ECoS geïnstalleerd. Ging perfect!

6. Last but not least: WDP laten weten dat mijn 1e digitaalsysteem ECoS 2 is.

WDP herkende de ECoS direct; de codes werden automatisch ingevuld.

7. Er kan gespeeld worden en kan mij nu met WDP op m'n baan gaan uitleven......... :D :D :D :D :D :D :D

Nogmaals bedankt allemaal voor alle hulp en advies. Nu verder met bouwen en... WDP leren en gebruiken.

Met vriendelijke groet, Hans
« Letzte Änderung: 03. Juni 2012, 19:51:54 von Hans Biere »

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #25 am: 03. Juni 2012, 17:15:51 »
Hans,

Mooie uiteenzetting  :)
Fijn dat het je uiteindelijk zelf gelukt is dat geeft de mens altijd een goed gevoel ;)
En dan nu op naar het echte werk ;D

Mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |