Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
zugfahrten-editor
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: zugfahrten-editor (Gelesen 4084 mal)
veerman
Senior-Mitglied
zugfahrten-editor
«
am:
28. Mai 2012, 14:28:23 »
Goede middag! Ik zit nu al 2 dagen te stoeien om n zugfahrt aan te maken maar of ik doe het niet goed of er is een probleem met het programma. Het zal wel aan mij liggen. Ik heb al mijn rijwegen aangemaakt en deze kan ik allemaal stuk voor stuk berijden. Maar als ik met de zugfahrt-assistent een zugfahrt aanmaak kan ik na de 2de rijweg aangeklikt te hebben deze niet meer fertigstellen. Doe ik dit nu handmatig invoeren en maak de hele zugfahrt af inclusief de ausweich wege slaat ie het op maar geeft t daarna tijdens het controleren een fehler aan. Deze fehler betreft dan een rijweg die niet bestaat. Ook al maak ik deze opnieuw aan geeft hij nog steeds een fehler aan en kan ik de zugfahrt niet starten. Ik heb dit nu al een paar keer opnieuw geprobeert inclusief alle rijwegen opnieuw inprogrammeren. Ik heb t 1 keer rijdend gekregen, dat was de eerste poging van de eerste zugfahrt. Maar toen ik een 2de zugfahrt aanging maken begon het met bovenstaand verhaal. Misschien dat 1 van jullie een oplossing weten want mijn kennis is niet toereikend.
Mvg Frank
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.
DEELNEMER VAN WINDIGIPET GEBRUIKERSGROEP NEDERLAND
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Marklin 3 rail, LDT s88, LDT wisseldecoders, LDT hsi88 USB en com, ecos,
Rechnerkonfiguration:
Windows triple-core 2x24" monitoren
jlt
Gast
Re: zugfahrten-editor
«
Antwort #1 am:
28. Mai 2012, 20:52:50 »
Hallo Frank,
Bij het aanmaken van Zugfahrten dien je rekening mee te houden dat je een
eenduidige Start en eenduidige Ziel contact
hebt, en anders is dan met FS!. (staat in het boek beschreven).
In de Zugfahrt-Editor heb je de verticale, de kolommen, en horizontaal de rijen.
In de kolommen zet je de rijwegen die achter elkaar worden aangeknoopt, zodat je bijv. een rondje kunt rijden.
Ga je een uitwijkspoor aanmaken, dan zet je die in de rijen.
Met Zugfahrt-ass doet het op dezelfde manier.
Echter moet je wel de aansluiting van de RMK ranges overeen komen.(stel dat je twee FS hebt waarvan FS1 met als
Zielcontact
RMK32 heeft, dan is FS2 de
Start contact
ook RMK32)
Dat je niet die Fertig stellung kan ingrijpen in Zugfahrt-ass heeft van doen dat de Fs1 en Fs2 niet de overeenkomstige RMK32 aansluiting vindt!.
Dat je bij Zugfahrt aanmaken een FS niet herkent, betekend dat de FS niet op de correcte wijze is aangemaakt. (als je steeds dezelfde doet, dan blijft WDP steeds dezelfde fout aangeven, het is wel streng)
In het handboek staat ook beschreven, van Sein tot Sein een FS aanmaken, zie ook de tekeningtje in de FS-Editor Assistant.
Als je niet helemaal mee uitkomt, dan kun je hier op het forum jouw projekt in gezipte file aanbieden, dan kan ik die voor je nakijken en corrigeren. Zodat je het kunt zien hoe dat gedaan wordt.
Bijgaande link de beschrijving hoe je jouw projekt kunt zippen en hier op het forum kunt zetten.
http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=59116.msg78088#msg78088
Ik hoor het wel van je.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #2 am:
29. Mai 2012, 19:43:10 »
Beste Jan. Bedankt alvast voor je reactie en ik hoop dat ik het goed gedaan heb met de toegezonden info. Ik zal het proberen of het geplaatst word.
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Marklin h0, LDT terugmelders, LDT decoders, HSI-88 USB, HSI-88, baan is Duits, Zwitsers en Oostenrijks.
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #3 am:
29. Mai 2012, 20:27:33 »
Hallo Frank,
Nee, krijgt jouw projekt niet binnen.
Als je naar datenflege gaat, dan zie je links bovenaan (kleine letters) de naam van de actuele projekt van jouw baanplan (controleer of dit de juiste projekt is).
Aan de linkerkolom zie je allemaal aangevinkte kolommen.
In kolom Fahrzeug-Bilder en Gleisbildsymbole moeten
niet
in de aangevinkte stand gezet worden (dus blanco blokje moet wit zijn, dus afvinken).
Dan ga je midden in het venster waar je de directory lijsten ziet, en kiest daar bijv. in C:/ schijf een directory.
Die directory kun je met je muispijl op de C:/ zetten en aanklikken, en dan met de rechtermuis aanklikken. Dan verschijnt een tekst: "Neue Verzeichenis Erstellen". Vertaalt: Nieuwe Directory aanmaken. Daar geef je een nieuwe naam, en op Oke indrukken.
Vervolgens ga je naar de knoopknopje (onderaan) "Sichern in Zipp", en druk op dat knopje en vervolgens druk je links op de grote rechthoekige Startknop.
Dan vraagt WDP je opgeslagen in Zipp je projekt naam (kun je zelf bedenken) en nadat je hebt gedaan, druk je vervolgens op oke.
Je projekt wordt opgeslagen in Zipp file.
Ga naar WDP Forum en dan haal je uit de C:/ die directory lijst waar je die projekt hebt opgeslagen, opvragen en versturen zoals je hebt gedaan met je oude projekt.
Probeer het eens.
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 30. Mai 2012, 09:30:30 von Jan leendert
»
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
29. Mai 2012, 21:14:35 »
oke volgende poging.
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #5 am:
29. Mai 2012, 21:22:25 »
Hallo Frank,
Perfekt!
Bijgaande screenshot jouw baantje, is dat hem.
Jan Stienstra
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
29. Mai 2012, 21:53:27 »
Ja dat is hem. Het heeft toch 4 pogingen nodig gehad, maar t is gelukt blijkbaar.
Mvg Frank
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #7 am:
29. Mai 2012, 22:19:58 »
Hallo Frank,
Ik ben ermee bezig en heb gezien wat er verkeerd ging.
Ik zal je een paar voorbeelden van maken met de ZF-Editor zodat je even weet hoe dat gaat.
Je hebt in jouw spoorplan een rangeerspoor met een stootblok.
Die spoor kan niet in ZF-Editor worden opgenomen en dient als aparte FS te worden gebruikt,dit spoor ga je ook als pendeldienst gebruiken.
Is het de bedoeling dat je station Volendam en Edam aan de inrijsein elk als Start positie wordt gebruikt?
Kortom, ik maak wel een aantal voorbeelden van.
Geef me even de tijd, want morgen even wat anders te doen.
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 29. Mai 2012, 22:28:33 von Jan leendert
»
jlt
Gast
«
Antwort #8 am:
30. Mai 2012, 02:37:40 »
Hallo Frank,
Bijgaande je projekt waarbij in Zugfahrten 6 voorbeelden zijn weergegeven (1 t/m 6)
Op het Gleis-Bild zie je twee plaatsen waarvan de ene met een tekst en de andere met een gele kruis.
Om te begrijpen wat er met eenduidige Start en eenduidige Ziel wordt bedoeld, zie in de voorbeelden in Zugfahrten-Editor. Als je ZF-Editor opstart dat zie je de voorbeelden door rechts te scrollen.
Bij elk voorbeeld kun je op de menubalk het knopje waar twee tegenovergestelde blauwe pijlen indrukken.
Je ziet dan vervolgens de groen veld (=Start) en vervolgens de rode veld (= Ziel).
Er zijn ook voorbeelden waarvan Groen en een Rood kader wordt weergegeven. Dat is dan hier begonnen (Start) maar ook op diezelfde plek het Ziel contact, dus een rondje gemaakt.
Activeer de buroversie.
Zet op de teksten twee treinen en ga naar ZFA en start met programma "Voorbeeld_test1".
Als je dat begrepen hebt, dan zet je die twee treinen op de gele kruizen.
Start vervolgens met ZFA programma "Voorbeeld-Test2".
Hierin zijn uitwijksporen geconfigureerd, door op station-spoor de RMK aan te klikken (zodat rood wordt opgelicht) wijk de trein automatisch naar een ander spoor.
En als leuk onderwerp, toch, je rangeerspoor vanaf St.Edam naar Rangeerspoor RMK33.
Zie ZFA "Voorbeeld-Test3".
Succes, en ik hoor het wel van je.
Jan Stienstra
«
Letzte Änderung: 30. Mai 2012, 09:32:21 von Jan leendert
»
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #9 am:
30. Mai 2012, 21:49:09 »
Alvast bedankt voor je moeite. Ik heb helaas nog geen tijd gehad om je info te bekijken maar ga dat zeker doen. Ik had zelf ook een fout ontdekt in de rijwegen. Nr 244 was niet goed en gaf daarom dus ook al n probleem. Is dus ook gelijk gewist. Daarna heb ik toch nog een zugfahrt gemaakt en deze ging rond. Ik ben dus op de goede weg. Ik houd je op de hoogte.
Mvg frank
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
veerman
Senior-Mitglied
«
Antwort #10 am:
06. Juni 2012, 22:37:23 »
Beste Jan. IK ben inmiddels verder gekomen en heb ook op mijn testbaan al wat rond gereden.
. Jou 6 voorbeelden hebben me ook een stap verder gekregen. Op mijn testbaan hebben 2 treinen een half uur gereden zonder problemen. Op de computer heb ik in de simulatie al 4 treinen laten rijden en dat ging wonderbaarlijk genoeg ook goed. Op zich al een prestatie met zon klein baantje. Ik moet alleen nog gaan werken met het programmeren van de loks en met de iznf. Nu is alles nog ff snel gegaan. Het valt me nu op dat de treinen niet op de goede plaats stoppen en dat ik dus nog moeten aanpassen met de instellingen van wdp en loks.
Mvg Frank
Win-Digipet-Version:
2018 premium
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #11 am:
06. Juni 2012, 23:49:22 »
Hallo Frank,
Fijn dat je het begrepen hebt en dat je zelf ontdekt hebt
hoe het werkt.
Heel veel plezier ermee.
Jan Stienstra
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #12 am:
08. Juni 2012, 00:36:53 »
Frank,
Het in regelen van de loks is een van de belangrijkst werkzaamheden.
Daar valt en staat de nauwkeurigheid van het stoppen op de baan.
Ook het juist inbrengen van maten van de lok en de lengte van de sporen is belangrijk.
Met name de maat van buffer tot de eerste wielen die stroom afnemen is van belang
Mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»