Autor Thema: Uitbreiding en beheer van de Fahrzeug-Datenbank ?  (Gelesen 2812 mal)

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
Uitbreiding en beheer van de Fahrzeug-Datenbank ?
« am: 31. Juli 2012, 19:00:31 »
Ik ben nu 2-3 maanden met WDP bezig en vraag me nu af hoe ik met bet met het uitbreiden van de Fahrzeug-Datenbank.
De situatie is al volgt: in mijn eerste WDP project het ik circa de helft van mijn locs in de Fahrzeug-Datenbank gezet en geijkt etc. Inmiddels heb ik de afgelopen weken gaandeweg meerdere projecten in WDP gemaakt waarin dus ook deze Fahrzeug-Datenbank zichtbaar is, maar nu is het moment gekomen dat ik de rest van mijn locs in de Fahrzeug-Datenbank wil zetten en ijken en die dan ook in alle projecten kunnen zien/gebruiken.
Is de methode aanmaken - ijken in 1 project en dan exporteren en importeren in de andere projecten of hoe doen jullie dat? Dit bekijkende in het programma lijkt het me eigenlijk sowiezo wel handig om alle records uit de Fahrzeug-Datenbank te exporteren op "veilige" plek als soort van back-up, of is dat onnodig?

Goede raad is welkom

Groet

Ronald

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Uitbreiding en beheer van de Fahrzeug-Datenbank ?
« Antwort #1 am: 01. August 2012, 09:11:34 »
Hallo Ronald,

Ik heb eigenlijk maar 1 project en dat is mijn baan, heb dus niet z'n ervaring met meerdere projecten.
Zal van de week eens voor je kijken om een 2e project aan te maken te zien wat je bedoel.
Maar volgens mij is het zo dat je maar 1 database heb die alle projecten gebruiken.

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 01. August 2012, 11:51:20 »
beste Ronald,

Wanneer je een nieuw project aanmaakt, vraagt WDP of je
de systeem gegevens wilt gebruiken en daarna of je de
Fahrzug-databank van je bestaande project wilt gebruiken.
Klik beide keren op ja, en in jou nieuwe project staan je oude gegevens
die je dan verder kunt uitbreiden.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 01. August 2012, 13:27:13 »
Bob, Henk

Bedankt voor reactie, hierbij korte reactie / verdere verduidelijking

Bob, ik zie nergens op harde schijf een centrale Fahrzeug database dus die zit m.i. in het project opgesloten. Maar als jij van de week iets tegenkomt dan hoor ik het graag. Ik ga ondertussen mijn voorgestelde methode maar eens proberen

Henk, dat snap ik zo heb ik ook nieuwe projecten aangemaakt vanauit mijn eerste project maar het gaat nu om reeds bestaande projecten waarbij je de fahrzeug databank wilt uitbreiden en dat in alle projecten wilt terugzien

groet

Ronald
« Letzte Änderung: 01. August 2012, 13:47:51 von Ronald Meijer »

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 02. August 2012, 01:18:36 »
Hallo Ronald,

Even vanuit mijn vakantie bestemming.

Wanneer je een oud project hebt van bijv. 2 weken geleden, en je hebt na weken een nieuw projekt aangemaakt met alle Fahrzeuge e.d. Dan verwerkt WDP niet in de oude projekt.

Wat wellicht misschien kan is met Fahrzeuge Datenbank <-> Zentrale, die is te vinden in Fahrzeug-Datenbank onder het knopje waar je een lok ziet met een rode pijl links en rechts.
Nu weet ik even niet of jouw IB de decoderadressen bewaart en die met WDP controleert.
Je kunt het even proberen.
Als dat blijkt dan neemt WDP van de Zentrale de gegevens over.
Echter, ook hier weet ik niet of de ingemeten Km/uur dat overneemt.

Nog een ander optie.
Als je naar Fahrzeug-Datenbank gaat en klik je op Datei dan zie je Fahrzeug-importieren en expotieren.
Probeer het eens van de nieuwe project je alle ingemeten locs op te slaan. En vervolgens met je oude projekt de lok gegevens weer terug halen.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 02. August 2012, 01:27:12 von Jan leendert »

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 02. August 2012, 06:09:44 »
Hoi Jan Leendert,

Bedankt dat ga ik van het weekend - als ik weer kan rijden (nu nog wat rails aan het vastlijmen) - proberen

Groet en nog fijne vakantie

Ronald

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 03. August 2012, 08:11:57 »
Heren,

Vanochtend alle punaises verwijderd, dus kon weer rijden en natuurlijk meteen geprobeerd.

Het werkt.

Omdat dit mogelijk voor anderen ook interessant is even kort wat er dan werkt

Het uitbreiden van de FahrZeug-datenbank in meerdere projecten met gelijke database:
 (hier voor loc beschreven maar gaat net zo voor wagen/rijtuig)
- in 1 project nieuw record aanmaken, alles netjes invullen, loc ijken en eventueel rijeigenschappen instellen etc.
- deze record exporteren (gaat in Access bestandje + foto) in bekende directory, dit project sluiten
- ander project waar je deze loc ook in wilt hebben openen, naar FahrZeug datenbank gaan en ein "neues fahrzug erfassen". In dit lege record de gewenste loc importeren (onder Datei). Bij mij ging foto niet goed maar dat heeft denk ik met directory te maken waar WDP fotoos zoekt en dat is makkelijk op te lossen.
NB als je geen nieuw record opent en op bestaande loc gaat importeren dan wordt de andere loc overschreven, pas hiervoor dus op. Dit is dan overigens wel de manier om een reeds bestaande loc te updaten
- en rijden maar

Misschien dat anderen er ook iets aan hebben

Groet

Ronald

« Letzte Änderung: 03. August 2012, 13:05:57 von Ronald Meijer »

jlt

• Gast
« Antwort #7 am: 03. August 2012, 09:55:19 »
Hoi Ronald,

Perfect  ;D

Groetjes,

Jan

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #8 am: 03. August 2012, 18:04:52 »

Hoi Ronald,

dit kan inderdaad onder bepaalde omstandigheden handig zijn. Bedankt voor de tip.

Groeten, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #9 am: 17. August 2012, 12:57:09 »

Hoi Ronald,

dit kan inderdaad onder bepaalde omstandigheden handig zijn. Bedankt voor de tip.

Groeten, Hans

Hoi Hans,

Die bepaalde omstandigheden is erg breed. :D
Bijv. je hebt een locomotief die op jouw baan is ingemeten naar Km/uur en met alle gegevens in Fahrzeug datenbank zijn opgenomen. Als je een locomotief via Fahrzeugdaten bank en vervolgens via exporteren naar een memorystick opslaat, dan kun je die locomotief meenemen naar De Meern (met de mem-stick) en wij kunnen jouw mem-stick inlezen en overhevelen naar de Demo-baan project!!, en rijden maar, compleet met km/uur en de opgeslagen gegevens.

Leuk he, weer eens lekker met treintjes spelen. ;D.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra