Autor Thema: Lok besturing  (Gelesen 2649 mal)

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
Lok besturing
« am: 19. Juli 2012, 17:03:03 »
Hoi Allemaal,

tussen de bedrijven door is het altijd leuk om even d.m.v. het rijden met een lok terugmeldcontacten te testen op werking. Ik heb in WDP twee loks gedefinieerd. Bij 1 van de 2 werkt het niet meer om op de snelheidsmeter op een bepaalde sneldheid te klikken zodat de lok langzaam begint op te trekken. Als ik op snelheidsmeter klik "rutscht" de lok op volle snelheid weg. Als ik d.m.v. de balk onderin de control bedien gaat het allemaal wel netjes langzaam. Wat is hier gebeurt? (per ongeluk ergens een vinkje of instelling veranderd?) De tweede lok kan nog steeds via de snelheidsmeter. Bij het vergelijken van de instellingen zie ik zou gauw ook geen verschil.

Alvast bedankt voor je antwoord!

Met vriendelijke groet, Hans

Edit: ik heb de twee in WDP aanwezige loks een ander adres gegeven zodat de loks op mijn baan met de WDP controls kunnen rijden. Een beetje gemakzuchtig maar er kan zo gereden en getest worden.
« Letzte Änderung: 19. Juli 2012, 23:17:17 von Hans Biere »
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Stefan Lersch

• Moderator
  • Senior-Mitglied
  • *
    • Infos zum Down-Syndrom alias Trisomie 21
Re: Lok besturing
« Antwort #1 am: 19. Juli 2012, 22:04:59 »
Hallo Hans,

einen solchen Fall hatten wir auch im deutschen Forum. Da war die Lok noch nicht eingemessen. Ist deine Lok eingemessen?
Viele Grüße,
Stefan
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.x Beta
  • Anlagenkonfiguration:
    N-Anlage im Bau, Minitrix &amp Co., Tams MC 2.2.3, DCC
  • Rechnerkonfiguration:
    Quad Core 8 GB mit Win 10, 32"quot Bildschirm

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #2 am: 19. Juli 2012, 22:15:17 »
Hallo Stefan,

dieser Lok war nicht eingemessen und hat von anfang an auch mit berueren der Tachograf functioniert. Ich habe nur die Digital-adresse der zwei anwesenden (vorbild) Loks geaendert. Auch die andere Lok wo dass mit der mit der Tachograf ja bis jetzt noch woll wirkt ist bisher auch noch nicht eingemessen.

Vielen dank fuer Deine Reaction!!

MfG, Hans
« Letzte Änderung: 19. Juli 2012, 22:32:48 von Hans Biere »

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #3 am: 24. Juli 2012, 18:06:10 »
Beste Allen,

intussen hoor ik hier niets meer over. Betekent dit dat hier niets aan te doen is? Het vreemde is namelijk dat de andere lok wel via de snelheidsmeter is te be-invloeden. De andere, zoals eerder gemeld, ook maar plotseling niet meer.

Met vriendelijke, en eindelijk, zomerse groet, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 25. Juli 2012, 10:41:04 »
Hans,

Heb je de lok inmiddels ingemeten op km/uur?
Is er dan verschil of blijft het probleem gelijk.

mvrg bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #5 am: 25. Juli 2012, 17:13:26 »
Hoi Bob,

nee, daar acht ik mijn baan nog heel even niet geschikt voor maar gezien mijn vorderingen met het aanleggen van RMK's zal dat niet lang meer duren. Naar ik heb begrepen zal dat inmeten in mijn geval ook een giga-project op zichzelf gaan worden want dit gaat per in te meten voertuig behoorlijk wat tijd kosten. Ik denk er over om in de nachtelijke uren loks in te gaan meten. Lijkt mij een zeer saaie bezigheid waar je niet persé bij hoeft te blijven.........

Overigens begrijp ik niet zo goed wat het inmeten van loks te maken heeft met het gebruik van de snelheidsmeter op de rijregelaar. Ik rij ook niet d.m.v. Fahrstrassen maar uitsluitend dus "op zicht" met de twee lokcontrols. Spielerei en testen van RMK's. Meer is het momenteel nog even niet.

Aanvankelijke werkte de betreffende (niet ingemeten) lok hier gewoon op, het was ineens afgelopen. Ja, hij reageert wel op een klik op de snelheidsmeter maar rijdt dan als een ongecontroleerde "Razende Roland" weg. De andere (ook niet ingemeten) lok werkt nog steeds wel "soepel" i.c.m. de snelheidsmeter.

Groeten, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 25. Juli 2012, 22:07:02 »
Hans,

het inmeten van loks gaat redelijk snel, hoe zo in de nachtelijke uren :D
De meeste lokst kunnen toch met een 3 punt in gemeten worden!
Als er dan een lok bij zit die een S curve maakt dan meet je hem met 15 punt in en dat duur lang.Maar ook dat kan je weer versnellen.

Allereerst gaat het in meten bij lage snelheid over een kort stukje meet traject en daarna aschakeld WDP automaticher naar het grote traject.
Nou kan je de lok met je snleheids regelaar gewoon hard laten rijden tot het meet traject en net daar voor zet je hem op de juiste "stap" als hij klaar is met dat traject gaat hij iets sneller naar zijn eindpunt en keert om. Ook nu kan je weer met je regelaar de lok snel bij het meet punt brengen precies op de juiste " stap" zo gaat het veel sneller.

En je bent lekker bezich  ;)

Dus het hoeft geen grote klus te zijn

mvrg Bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #7 am: 26. Juli 2012, 21:54:02 »
hoe zo in de nachtelijke uren :D

Bob, dan is het betrekkelijk rustig op de sporen, ik snurk en WDP meet de loks in. Da's toch mooi makkelijk?  :D :D :D :D :D

Nee hoor, alle gekheid op een stokje. Het moet natuurlijk wel gebeuren. Anders gaat het niet (goed) werken.  15 punts metingen per lok wil ik wel gaan doen. Dan weet ik zeker dat wat dat betreft alles nauwkeurig ingemeten is.

Groet, Hans

Hans
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: