Autor Thema: DC-Car en Windigipet  (Gelesen 5684 mal)

Offline Jancar

• Junior-Mitglied
  • Samen maken we er wat moois van ;-)
    • www.miniatuura.nl
DC-Car en Windigipet
« am: 23. Juli 2010, 07:50:51 »
Hallo lezers,

Mijn naam is Jan Heimensen, ben hier nieuw en heb een hobby bedrijfje in modelbouw artikelen waaronder het DC-Car systeem voor digitale gestuurde modelauto's op de modelbaan.
Dit systeem wordt door Windigipet ondersteund. Door mijn activiteiten voor DC-Car systeem heb ik echter niet genoeg tijd om helemaal uit te vlooien hoe Windigipet werkt en hoe dat samen gaat met DC-Car. Kortom enig hulp op dit vlak kan ik wel gebruiken! Zijn er Windigipet gebruikers in de buurt van Putten op de Veluwe?

Ik heb al eens contact gehad met Bob over het organiseren van een Workshop m.b.t. dit onderwerp en ben benieuwd of hier animo voor is.
Ik beschik over een Workshop ruimte waar 10 personen terecht kunnen en zit midden in het land...dus wat let ons om dit in gang te zetten?

Met vriendelijke groet,
Jan Heimensen

« Letzte Änderung: 23. Juli 2010, 07:56:38 von Jancar »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: DC-Car en Windigipet
« Antwort #1 am: 06. September 2010, 23:24:32 »
Hallo Lezers,

Vandaag bij Jan geweest en hebben we ons een middagje bezig gehouden met het aansturen van de auto's.
Ik heb me vermaakt en veel geleerd  :). Ook dat is weer een hele dimensie omdat met WDP te doen. Zeer leuk.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #2 am: 07. September 2010, 09:48:22 »
Hallo Jan en Bob,

Ik weet van S.Dankwardt, tijdens de Seminars, dat de wereld van autobesturing met WDP een hele aparte beleving en ervaring is.

Is er geen optie bij jullie, om een bijeenkomst te organiseren voor diegene die interesse hebben in auto besturingen.
Mij lijkt het een goeie weg om bekend te maken met de combinatie van auto's en WDP. ;)

Ik denk zelf te overwegen ook autootje en vrachtwagens te gaan gebruiken in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Jan leendert

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 07. September 2010, 11:25:29 »
Hallo Jan,

Wanneer we het onder controle hebben komt er een seminair dat geloof ik zeker.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #4 am: 07. September 2010, 21:22:14 »
Hallo Jan,

Wanneer we het onder controle hebben komt er een seminair dat geloof ik zeker.

Hallo Bob,

Dat is een goeie zet, en een strak plan van jullie. ;)
Ik zie graag de uitnodiging daarvan.

Met vriendelijke groet,

Jan leendert

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #5 am: 25. August 2012, 18:18:08 »
Hallo allen
Ik ben tevens op zoek naar het werken  met Windigipet, voor DC Car. Ik bezit Windigipet Pro X en heb
het steeds gebruikt voor mijn treinbesturing en wil het nu gaan gebruiken voor autos.
Ik ben mijn baan volledig aan't herbouwen om deze autos een fatsoenlijke plaats te geven.
Ik heb praktisch 1,5jaar niet meer gewerkt met windigipet en moet alzo praktisch terug van 0 beginnen.
Aangezien ik 80 jaar jong ben en in Belgie woon is het voor mijn niet mogelijk die afstand voor workshops
te overbruggen.
Daarom een vraag.
Is het soms mogelijk om dit onderwerp te behandelen in een speciaal onderdeel op dit forum.
MVG
Bols Joannes
Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 25. August 2012, 23:35:13 »

Is het soms mogelijk om dit onderwerp te behandelen in een speciaal onderdeel op dit forum.
MVG
Bols Joannes

Beste Bols,

Daar is dit forum ook voor, om jouw vragen te kunnen beantwoorden.
Je kunt bijv. zelf een thema aanmaken met bijv. als onderwerp: WDP-Auto ontwerp.
In die thema kun je vragen stellen die je maar wilt. ;D

Dus ik zou zeggen, kom met vragen en wat wil je weten.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #7 am: 26. August 2012, 10:00:53 »
Hallo Jan
Ik zal zeker op Uw voorstel ingaan, het lijkt mij een zeer goed idee, in het bos moet men de bomen kunnen zien.
Ook voor andere gebruikers van dit forum, die met DC Car werken. Alles in hetzelfde berichtenkader.               
U hoort nog van mij.
MVG
Joannes Bols

Groeten uit Belgie

HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #8 am: 30. August 2012, 15:15:12 »
Hallo Jan

Aangezien ik tijdens mijn rondzwerven op het forum heb ontdekt dat er toch een Nederlandstalige handleiding zou komen voor 2012 premium edditie ga ik toch waarschijnlijk deze aankopen.
Ook zou er in 2012, specifiek plaats zijn voorzien voor DC Car, en daarom zou ik het hier vernoemde thema(DC Car en Windigipet)willen behouden.
Tijdens het rondzwerven, heb ik ook het dokument, WDP voor BEGINNERS gelezen, wat me geweldig aansprak.
Als dat nu ook eens zou kunnen voor de miniatuur auto liefhebbers.De vraag is natuurlijk korter dan het antwoord
zal zijn. Doch het is misschien het overwegen waard.
Met Vriendelijke Groeten.
Joannes Bols
Groeten uit Belgie

jlt

• Gast
« Antwort #9 am: 30. August 2012, 20:03:15 »
Hallo Jan

Aangezien ik tijdens mijn rondzwerven op het forum heb ontdekt dat er toch een Nederlandstalige handleiding zou komen voor 2012 premium edditie ga ik toch waarschijnlijk deze aankopen.
Ook zou er in 2012, specifiek plaats zijn voorzien voor DC Car, en daarom zou ik het hier vernoemde thema(DC Car en Windigipet)willen behouden.

Beste Joannes,

Daar zijn Rob en Bob ermee bezig voor de Nederlandse vertaling.
Hierin moet ik je wel even bij vertellen dat we het niet weten wanneer dat klaar is.
Immers doen de beide heren in hun vrije tijd, dus geduld is op zijn plaats. ;)
Wat betreft de autobesturing, daar kan ik je mededelen dat in WDP 2012.1 een extra symbolen zijn gemaakt om een realistische autobaan kan maken. Mijn Beta-test collega's Edwin Schefold en S.Dankwardt zijn de mannen van de autobesturing. Mocht je een hele specifieke vraag stellen, dan kun je gewoon op jouw "Onderwerp DC-car en Windigipet" in het Nederlands stellen, dan breng ik die vragen naar hun toe. Daaruit uit kun je verwachten, dat je van hun uit ook het antwoord krijgt (die zal ik in Nederlands vertalen). In de Nederlandse vertaling van de versie WDP 2012 zal ongetwijfel ook nieuwe mogelijkheden inzitten.

Zitat

Tijdens het rondzwerven, heb ik ook het dokument, WDP voor BEGINNERS gelezen, wat me geweldig aansprak.
Als dat nu ook eens zou kunnen voor de miniatuur auto liefhebbers.De vraag is natuurlijk korter dan het antwoord
zal zijn. Doch het is misschien het overwegen waard.

Dat document is een aanrader. Kijk gerust naar de "Bibilotheek" en je zult nog misschien andere documenten die van belang kunnen zijn.

Ik wens je iedergeval heel veel plezier. ;)

Met Vriendelijke Groeten.

Jan Stienstra

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #10 am: 31. August 2012, 11:53:49 »
Aangezien ik tijdens mijn rondzwerven op het forum heb ontdekt dat er toch een Nederlandstalige handleiding zou komen voor 2012 premium edditie

Dag Joannes,

dat is inderdaad zo en ik kan het antwoord van Jan dus volledig onderschrijven. Ik dacht in eerste instantie dat je een Nederlandse versie van het programma zelf bedoelde.

Heel veel succes met de hobby.

Groeten, Hans
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.12 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #11 am: 05. September 2012, 16:05:30 »
hallo Jan
Waar kan ik Biblioteek vinden
MVG
joannes Bols
Groeten uit Belgie

jlt

• Gast
« Antwort #12 am: 05. September 2012, 16:34:58 »
Hallo Joannes,

Oh sorry, het wordt bedoeld onder "Forum tips en handigheidjes" dat is de bibilotheek. ;)
Zie onderstaande link.
Ik denk dat je die wel eens heb wezen snuffelen.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?board=26.0

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra

Offline Bols Joannes

• Mitglied
« Antwort #13 am: 06. September 2012, 17:18:53 »
Hallo Jan

Een missing is altijd mogelijk.
Geen enkel probleem. Ik heb een vraag gesteld en Jij hebt ze onmiddellijk opgelost.
Met vele dank en tot horen.
MVG
Joannes
Groeten uit Belgie