Autor Thema: Foutmelding bij wiederherstellen van een WDP File  (Gelesen 2652 mal)

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
Foutmelding bij wiederherstellen van een WDP File
« am: 12. September 2012, 09:12:23 »
Beste WDP vrienden.

Sinds kort heb ik een foutmelding (zie bijlage) bij het Wiederherstellen van een WDP file (in Datenpflege). Ik heb op aanraden van een kenner en vriend de SPEED.DAT verwijderd uit de map van Windigipet.
Als ik daarna de file via Wiederherstellen oproep, gaat het idd goed, zonder een foutmelding dus. Maar...... de eerstvolgende keer dat ik een WDP File oproep is het weer prijs, dan komt die foutmelding weer terug.

(by the way, als ik de foutmelding negeer dan gaat het Wiederherstellen gewoon door en kan ik het doc gewoon openen in WDP).

Ik ben nu nog alleen bezig in de buroversie omdat de baan nog in de ontwikkelingsfase zit dus vooralsnog heb ik geen practische problemen.
Ik heb natuurlijk niet zoveel zin om telkens voor het oproepen van een WDP file, de Speed.dat te verwijderen.

Wie kan mij de gouden tip geven?

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
Re: Foutmelding bij wiederherstellen van een WDP File
« Antwort #1 am: 12. September 2012, 09:31:03 »
Beste WDP'ers

Even voor de duidelijkheid: het betreft de SPEED.DAT file en niet de SPEED2.DAT file zoals je zou kunen
denken als je de bijlage bekijkt.

;D
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 12. September 2012, 09:56:39 »
Hallo B.Doorduin,

Ik heb even gezocht op het Duitse forum en ook daar is deze melding geweest (http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=67654.0
Daar was de oplossing (zoals je ook al aangaf) om de Speed.dat file te verwijderen dan zou deze bij de eerst volgende keer weer opnieuw aangemaakt moeten worden worden.

Nadat je hem verwijderd heb heb je toen nog weer een nieuwe zip file aan gemaakt?

mverg bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 12. September 2012, 13:12:31 »
Hallo Allen,

Wanneer men een projekt via Wiederherstellung terug zet, waarbij daarna een speed foutmelding wordt weergegeven (zie voorbeeld de screenshot B.Doorduin) is gewoon het knopje negeren indrukken en dan gaat het projekt vervolgens weer verder.

Het onderwerp van Speed.dat is een geheel ander onderwerp!.
Dat heeft te maken met Geschwindigkeitsmessung.
Omdat die Geschwindigkeitmessung menu niet de laatste Nenngrosse instelling wordt bewaard.
Door Speed.dat te verwijderen wordt de laatste Nenngrosse menu bewaard!!.

Speed2.xxx blijf daar a.u.b. ervan af!!!.
Dit wordt gebruikt weer voor andere doeleinden!, Dus ga a.u.b. niet in de Window veranderen, tenzij het anders wordt vermeldt.

Dus, wanneer je in Wiederherstellung een projekt in wil laden en dat daarna een foutmelding weergeeft, dan druk je gewoon op negeren, dan gaat het projekt op de correcte wijze weer verder. ;)
De foutmelding wordt daarna niet meer weergegeven, in de laatste ingelezen projekt.

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra
« Letzte Änderung: 12. September 2012, 13:15:23 von Jan leendert »

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 13. September 2012, 09:12:26 »
Heren,

Bedankt voor jullie reactie.
Bob, ik heb een bestaande Zip-file opgeroepen na het verwijderen en de 1e keer geschiedt het "Wiederherstellen" zonder een foutmelding, echter als ik daarna een willekeurige file oproep, komt de foutmelding terug. Dit geldt dan ook voor een nieuwe zip-file.

Maar ik heb tot nu gehandeld zoals Jan aangaf en heb tot nu toe geen problemen gekend als ik via negeren door ga. Het lijkt mij alleen niet de gangbare weg om te bewandelen.

tot de 13e okt! (Jan, ik hoop dat je dan hersteld bent)
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

jlt

• Gast
« Antwort #5 am: 13. September 2012, 22:22:44 »

Maar ik heb tot nu gehandeld zoals Jan aangaf en heb tot nu toe geen problemen gekend als ik via negeren door ga. Het lijkt mij alleen niet de gangbare weg om te bewandelen.

Beste Bas,

Dat het niet de gangbare weg te bewandelen was, heeft betrekking op de door WDP opgegeven aangesloten  rollenbanken. Later wordt er aandacht besteed naar "Logische" bewerkingen.
Dus, moeten we even voor lief nemen dat wanneer dergelijke foutmelding voorkomen, even het knopje negeren gebruiken. ;)

Ik wil graag snel herstellen, maar mijn gebreken kan ik moeilijk zelf ingrijpen, helaas.
Maar er wordt aan gewerkt.
Nogmaals bedankt voor je medeleven. ;)

Met vriendelijke groeten,

Jan Stienstra