Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Nederlandstalig Stamtafel
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Hardware voor de baan
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Hardware voor de baan (Gelesen 3751 mal)
Bols Joannes
Mitglied
Hardware voor de baan
«
am:
27. Oktober 2012, 15:40:04 »
Hallo Bob
Ik heb een start genomen met de studie van WDP 2012.1 en ben nu begonnen met SYSTEEMINSTELLINGEN
doch heb nog geen proefbaan. Ik wil een dubbele baan met treinen en autos.
Ik ben nu aangekomen bij Hardware, Digitaalsysteem.
Vraag 1: Bestaat er een volgorde in de plaats van ingaven?
Ik werk met INTELLIBOX II als hoofd systeem
Voor de terugmelding met LDT-HSI-88 interface.
Met DC Car + PC Zender voor mijn autos.
Ik denk bv. aan de hierboven vermelde volgorde
1- Intellibox
2-Ldt hsi
3-DC car of is er een andere volgorde?
Vraag 2: Bestaat er een mogelijkheid een screenshot te maken van een beeld of pagina uit WDP? Zo ja hoe
gebeurd dat dan. Ik heb het al geprobeerd, voor een pagina gaat het, doch niet voor een onderdeel
van een pagina omdat ik dit niet kan selecteren.
Ziet U op mijn stomme vragen een antwoordje zitten?
Met vriendelijke groeten
Joannes
Groeten uit Belgie
HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Windows XP-laptop-Dell Pc-monitor 27”-sp3-IntelCore
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re: Hardware voor de baan
«
Antwort #1 am:
27. Oktober 2012, 16:12:23 »
Als je alleen een antwoord wilt hebben van Bob dan heb ik niets gezegd/geschreven. In het andere geval als ik ook een optie mag geven, dan... De volgorde van inbreng maakt niet uit maar ik zou met de centrale beginnen, dus wat je zegt is goed. Maar je was toch al lang en ook met voorgaande versies van WDP bezig, hoe heb je het toen gedaan?
Screenshot maakt je met de toets PrintScrn op je toetsenbord (dan krijg je een print van je hele scherm) en als je ook de toets [Alt] nog indrukt tegelijk met die andere toets (naast F12) dan krijg je een print van het actieve scherm (dus waar je in bezig bent) en dan open je Windows Paint (zie bureauaccessoires) en dan kies je bewerken > plakken en dan opslaan als... Doe dit als jpg bestand anders wordt het nogal groot als je BMP kiest.
Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
Bols Joannes
Mitglied
«
Antwort #2 am:
27. Oktober 2012, 16:59:00 »
Hallo Rob
Ik verontschuldig mij om U te hebben gefrustreerd. Ik heb de vraag aan Bob gesteld omdat hij de laatste was in dit onderwerp. Ik ben zeer tevreden met Uw antwoord op mijn vragen. Nogmaals dank hiervoor. Ik
werk met U net zo graag als met de andere raadgevers. Bij mij is het voornamelijk een antwoord op mijn vraag krijgen;
Groeten uit Belgie
Joannes
Groeten uit Belgie
HO baan -K en C rails - marklin-mehano - DCCar-PC zender-WDP 2012.1-intellibox II-USB hub(4)-LDT-HSI-88-usb-TMMod-ldt-viesmann-marklin-
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
28. Oktober 2012, 09:07:03 »
Ik raak niet zo snel gefrustreerd Joannes maar het is misschien handiger om je vraag algemeen (aan iedereen die het weten wil) te stellen anders zit je misschien te lang op een antwoord van iemand speciaal te wachten, dan kun je beter een persoonlijke mededeling doen via een berichtje aan de persoon persoonlijk.
Rob
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Bols Joannes
Mitglied
«
Antwort #4 am:
29. Oktober 2012, 12:55:24 »
Hallo Rob
Ik heb het nu goed begrepen, wanneer het een antwoord (vraag of reactie)is op een specifiek iemand, het aan die persoon wordt gericht en anders bv. allen.
U hebt voor mij een al lang nijpend onderwerp(waar iets moet gedropt worden in het forum) opgelost.
En op de vraag hoe ik dat vroeger deed, is kort. Ik ben de 80 gepasseerd en moet alles schriftelijk noteren en soms kan ik dat schrift niet meer vinden.
Dank U wel Rob voor de steeds helpende hand.
MVG
Joannes
Groeten uit Belgie
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
29. Oktober 2012, 13:03:30 »
Nou, zo bedoel ik het niet. Je kunt gewoon elke vraag in het algemeen stellen over Win-Digipet en dat hoeft niet aan iemand specifiek te zijn en verder Joannes, het zij je vergeven, iedereen vergeet wel eens wat, ik ook. Soms is het handiger een nieuw onderwerp ook in een nieuwe topic te plaatsen. Soms zijn topics al jaren oud en daar let niet idereen meer op. Trouwens als je de 80 al gepasseerd bent, dan heb ik diep respect als je nog met WDP bezig bent, heel veel respect!!
Groetjes en suc6.
Rob
«
Letzte Änderung: 29. Oktober 2012, 13:22:11 von Rob Bogers
»
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Rob Bogers
Senior-Mitglied
«
Antwort #6 am:
29. Oktober 2012, 13:41:15 »
Overigens Joannes. Als je iemand een privevraag wilt stellen kan dat door op de naam van de reactiegever te klikken (links) en een privemededeling doen. Om te kijken of je zelf een mededeling hebt gekregen, kijk je bovenin het scherm. daar zie je "Meine Mitteilungen" staan, dat betekent "Mijn mededelingen" als je daar op klikt, kun je zien of iemand jou een mededeling heeft gestuurd, zoals ik een tijdje terug.
Rob
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de