Beste Joseph,
Als ik je een advies mag geven, maakt het niet moeilijker dan het is.
De mogelijkheden van WDP is breed.
Als ik uit jouw verhaal zo leest, dan heb ik het idee dat er ergens een misverstand is ontstaan.
We willen je graag helpen, en dat moet ook voorop staan, maar het kan soms zijn dat een aantal zaken weleens doorgeschoten kunnen worden. Als dat niet zo is, dan verneem ik het graag.
De Reedskontakten, en die kijk ik vanuit WDP zijn ingebracht om de
bestaande reedskontakten ook met WDP erbij te laten betrekken, dat de mogelijkheid geeft om een treinbesturing te kunnen uitvoeren.
Reedskontakten hebben beperkingen.
Met bezetmelders (S88) geeft een veel betrouwbaarde beheersing in de besturing met WDP.
Mijn advies is dan ook, als je nog aan het bouwen bent, dan is S88 een betere optie dan Reedskontakten.
Reedskontakten geven moment kontakt, terwijl een rails over het gehele trajekt controle uitvoert.
Alleen al de rails kontakt vervangt de alle digitale funkties, die WDP kan zien en bewerken.
Natuurlijk ligt de beslissing en de keuze bij jezelf.
Er zijn diverse goedkopere bezetmelder verkrijgbaar die het plezier van jouw treinhobby kan vergroten.
Die vertrekpunten e.d uit jouw bericht is typisch weggelegd voor de S88 elektronica en daar kun je alles meedoen. De bekende simpele schakelen en melden, en dat is ook alles meegezegd.
Hou de treinhobby simpel.
P.s: De genoemde artikel nummers zijn de rails en wissels van Marklin C rails. Daar kunnen andere WDP Marklin rijders je een goed advies geven, dat betrekking heeft op de aansluiten van bezetmelders. Een voorbeeld daarvan is dat via bezetmelding een opdracht kan gegeven worden aan de wissels om te schakelen. Ongeacht waar de lengte van een rail met bezetmelder geconfigureerd zijn. Je kunt dus aan het begin van de rail/bezetmelder een signaal doorsturen om de wissel om te zetten, of in het midden of aan het eind van de lengte rail opdracht geven. Reedskontakt is maar enkel op 1 vaste plaats!.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra