Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Niet uitschakelen gereden route bij aankomst in train number dislay
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Niet uitschakelen gereden route bij aankomst in train number dislay (Gelesen 2046 mal)
luc diels
Senior-Mitglied
Aut viam inveniam, aut faciam
Niet uitschakelen gereden route bij aankomst in train number dislay
«
am:
15. Januar 2013, 09:04:25 »
Hallo, ik ben net gestart met Windigipet 2012. Mijn systeem is Märklin CS2.
Tot nu loopt alles ok en ben ik er vlot in geslaagd mijn treinen te latenrijden op een testspoor.
Maar ik heb wel de volgende twee afwijkingen tov de handleiding:
1. Waneer een trein aankomt in de aankomst train display wordt alles keurig teruggemeld, ook de trein number display kleurt onder en boven rood en het nummer van de trein verschijnt, maar de gereden route wordt niet vrijgegeven.
2. Wanneer de optie treinregeling maximaliseren en minimaliseren geactiveerd wordt, zal bij vertrek van de trein de regeling maximaliseren, maar bij aankomst wordt ze niet geminimaliseerd.
Ik denk dat beide met elkaar verbonden zijn maar ik zie niet in wat er fout is. Alle terugmeldingen verlopen correct en simultaan met die van CS2 en kloppen op de track.
Kan er mij iemand helpen om deze afwijkingen op te lossen?
Bedankt Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
Rob Bogers
Senior-Mitglied
Vriendelijke spoorgroetjes
Re: Niet uitschakelen gereden route bij aankomst in train number dislay
«
Antwort #1 am:
15. Januar 2013, 10:12:18 »
Hallo Luc,
het is voor jou duidelijk waar je het over hebt maar zou je voor ons/mij even kunnen aangeven welke passage je bedoeld in de handleiding, dan weten we waar je het precies over hebt. Want punt 2 herken ik niet direct, dus graag even ophelderen waar het precies over gaat.
Rob Bogers
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers
IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
Win-Digipet-Version:
2012.2
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco/Tweerail
luc diels
Senior-Mitglied
Re: Niet uitschakelen gereden route bij aankomst in train number dislay
«
Antwort #2 am:
15. Januar 2013, 10:38:47 »
OK Bob, bedankt voor je reactie.
Het eerste punt is quick entrance step 5 waar wanneer de trein de aankomst bereikt de route moet worden vrijgegeven, maw de gereden route kleurt niet meer geel.
Punt 2 is manual 2012 punt 4.6.1 "Loco Controls with start/destination function". De Loco control opent wel bij "switch + drive" maar sluit niet als de trein zijn bestemming heeft bereikt. (beide zijn aangevinkt).
Ik de terugmeldingen exact zoals op het voorbeeld en ze werken ook correct op het scherm.
Ik hoop dat dit duidelijker is,
mvrgr Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
luc diels
Senior-Mitglied
Re:Niet uitschakelen gereden route bij aankomst in train number dislay
«
Antwort #3 am:
21. Januar 2013, 06:46:00 »
Ik wou even medelen dat het antwoord op mijn probleem is dat op dat mement van het doornemen van de handleiding er nog geen treinrittten gedefiniëerd zijn en dat daarom de gereden route niet wordt uitgeschakeld. Als je verder de rijwegen definiëerd en uitvoet worden ze wel uitgeschakeld. Dit is een kleine afwijking in de handleiding die tot deze verwarring heeft geleid. Ook de loc-control wordt dan gesloten.
mvrgr Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»