Autor Thema: Foutje(s) in de vertaling van het handboek.  (Gelesen 1841 mal)

Offline Rob Bogers

• Senior-Mitglied
  • Vriendelijke spoorgroetjes
    • Mijn modelspoorbaan
Foutje(s) in de vertaling van het handboek.
« am: 10. März 2013, 14:08:10 »
Een tijdje geleden werd ik door een vooraanstaand forumlid gewezen op een fout in het vertaalde handboek versie 2012 voor gevorderden. Door tijdgebrek heb ik nu pas de wijziging kunnen aanpassen. Op pagina 440 onderste alinea staat een aanhef "Belangrijk" en daaronde hoort de volgende teskst te staan:

Wanneer u hier trajecten definieert en later deze alleen door toegewezen treinritten/rijwegen moeten worden uitgevoerd, dan ontlast u ook Win-Digipet, omdat op deze manier alleen deze regels in een interne lijst gehouden en op schakelmogelijkheden gecontroleerd worden. Hierdoor hoeft u niet altijd alle (misschien wel 250) regels te doorzoeken.

Verder zijn er nog een paar foutjes gemaakt in paragraaf 5.4.4 op pagina 131.

5.4.4   Standaardfuncties ON/OFF.

Bij het automatisch registreren van contactgebeurtenissen in de “Profil-editor” en in de
<Fahrplan-Editor> (dienstregelings-editor), wordt de data van de voertuigendatabank gebruikt. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat de frontverlichting (f0) ingeschakeld is.

Verder zijn er nog een paar foutjes gemaakt in paragraaf 10.13 op pagina 430.

10.13 Profielen naar de dienstregelings-editor exporteren.

Wanneer u uw geregistreerde profielen wilt exporteren naar de dienstregelings-editor, dan moeten de profiel-editor en de dienstregelings-editor gelijktijdig geopend zijn. Door deze export bespaart u zich veel werk in de dienstregelings-editor met het creëren van de dienstregelingregels.

Voor het exporteren van een profiel moet u allereerst in de dienstregelings-editor een nieuwe of bestaande dienstregelingregel selecteren. In deze dienstregelingregel moet de vertrektijd in gevoerd zijn, want anders kan er niets worden geïmporteerd.

Belangrijk!

Als u een bestaande dienstregelingregel importeert, wordt deze regel overschreven; Win-Digipet  voegt daarvoor niet automatisch een regel in.

Nadat u nu de dienstregelingregel hebt geselecteerd, wisselt u nu naar de profiel-editor en selecteert u eveneens een profielregel in de databank. Na een klik met de rechter-muisknop opent zich een “snelmenu” met de pas nu zichtbare opdracht <Export zum Fahrplan-Editor> (Export naar de dienstregelings-editor).

In plaats van de bewoording dienstregelings-editor heb ik per abuis rijwegen-editor neergezet.

Mijn excuus voor de gemaakte vertaalfouten.

Rob Bogers
« Letzte Änderung: 21. März 2013, 15:16:13 von Rob Bogers »
Vriendelijke spoorgroetjes, Rob Bogers

IntelCore i7-860. Windows 7 Pro-64bits, WDP 2012.2 PE, 3 monitoren 22" 1920x1080, 24" 1920x1200 en 27" 2560x1440. Twin-center met Locobuffer, BMD16-SD bezetmelders, 2x LDT-HSI-S88 (serieel), Roco wisseldecoders 10775, Fleischmann Profirails, Rijdend materieel: Fleischmann, Roco, Piko, Lima. Lokprogrammer version 2.7.9/4.2.9, kpf-zeller speedcat en rollenbank.
  • Win-Digipet-Version:
    2012.2
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco/Tweerail