Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
WDP stuurt loc niet aan
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
Autor
Thema: WDP stuurt loc niet aan (Gelesen 6829 mal)
luc diels
Senior-Mitglied
Aut viam inveniam, aut faciam
Re:WDP stuurt loc niet aan
«
Antwort #15 am:
14. Mai 2013, 17:21:23 »
Dag Jan,
nu is het mij helemaal duidelijk.
Als ik terug thuis ben zal ik eraan beginnen.
Ik geef hier feedback als ik iets vind.
Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #16 am:
04. Juli 2013, 22:22:27 »
Hallo,
na veel speurwerk en wat input op het duitstalig forum heb ik de oorzaak gevonden van het probleem. Het is namelijk zo dat het probleem schijnt op te treden bij die treinen die na de VT11.5d reden. Die heeft de eigenschap dat de eerste twee assen voorzien zijn van antislipbanden en die zorgen ervoor dat op rechte sporen er geen bezetmelding is. In een bocht kan het echter zijn dat de wielflenzen toch kontakt maken en dan is er even toch een bezetmelding. Nu was het zo dat wanneer e VT11.5d de rijweg verliet in een bocht de bezetmelding even wegviel, waardoor de rit van de volgende trein werd geschakeld (partiële vrijgave van de rijweg), maar vlak daarna maakten de wielflenzen van de VT11.5d kontakt waardoor WDP dacht dat de volgende trein is aangekomen en het regelsignaal naar 0 gestuurd. De trein blijft dan gewoon staan terwijl het sein nog steeds groen is omdat de trein het sein nog niet voorbij gereden is en de vervolgschakeling het sein niet op rood stelt. Ik heb dit opgelost door een afvalvertaging van 0,6seconden in te stellen op die RMKs die hier gevoelig voor waren. Nu loopt alles zoals gewenst.
Groetjes
Luc Diels
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
Rechnerkonfiguration:
DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR
jlt
Gast
«
Antwort #17 am:
05. Juli 2013, 01:42:20 »
Beste Luc,
Bedankt voor je belangrijke aanwijzing.
Dat soort dingen kunnen wij onmogelijk vanuit onze PC scherm zien.
Wat wij wel hebben gevonden, dankzij Dirk Streuber en Markus, dat de bezetmelder zeer kort is uitgevallen en weer aanspreekt. Dit komt eigenlijk maar zelden voor.
Dat neemt niet weg dat men altijd naar locomotieven moeten beoordelen op de contacten van de wielen.
Tevens heeft Dirk Streuber jouw het advies meegegeven om de reactietijd van de bezetmelder te verhogen.
Sommige dingen zitten in een klein hoekje. maar ik ben blij dat het voor jouw opgelost is.
Iedergeval heel veel plezier.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
luc diels
Senior-Mitglied
«
Antwort #18 am:
05. Juli 2013, 08:42:32 »
Jan,
het is juist dat de hint van Dirk de aanzet was om het probleem op te lossen. Toen ben ik gaan kijken naar de voorlopende trein en ontdekte dat het steeds de VT11.5d was die voor de stilvallende trein reed. (De VT08 die ook anti-slipbanden op de voorste assen heeft stond op een rangeerspoor). En zo kwam van het één het ander.
Zonder hulp van het forum was ik waarschijnlijk nog steeds zoekende
Volgende projecten wordt het uittesten van de draaischijf die ik mij gekocht heb en het laten rijden volgens uurrooster.
In het najaar hoop ik dan te beginnen bouwen aan mijn modelbaan.
groetjes uit België
Luc
Win-Digipet-Version:
WDP 2021.b
Anlagenkonfiguration:
Rechnerkonfiguration:
jlt
Gast
«
Antwort #19 am:
05. Juli 2013, 13:50:14 »
Zitat von: luc diels am 05. Juli 2013, 08:42:32
Zonder hulp van het forum was ik waarschijnlijk nog steeds zoekende
Beste Luc,
Dat is ook het sterke punt van dit WDP Forum.
Zonder gekheid en met alle respect voor de overige forums.
Het staat om bekend dat WDP naar oplossingen zoeken en de inzet van de Duitse collega's.
Mij rest jouw heel veel plezier met de bouw van je treinbaan.
Met vriendelijke groeten,
Jan Stienstra
Drucken
Seiten:
1
[
2
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de