Hallo Luc,
Je heb van alles een beetje gelijk en het principe wel redelijk in de gaten daar is niets mis mee
Echter de ZFA is (kan) je zo flexibel maken als je maar wilt. Daar zijn vele mogelijkheden voor:
Gebruik maken van de vele mogelijkheden die WDP bied. Dat loopt uiteen door gebruik te maken van ZF, FS, STW, matrix, vervolg etc etc. Door gebruik te maken van al die mogelijkheden kan je een flexibele ZFA maken die reageert op de treinen die langskomen en de situaties die op het spoor voor doen.
Je kunt zowel een ZF of FS in de ZFA in brengen.
Een trein stopt niet voor een sein van het ingangs station als je volg Fahrten gebruik. Als het volgende " blok" vrij is rijd hij door.
Ik begrijp een paar dingen niet uit je verhaal:
"nadat ik de ZFA na aankomst en vertrek heb uitgetest" Ter verduidelijking: de ZFA is de totale automatisering die je in de ZFA maak om je treinen te laten rijden zoals je dat wilt. Je kunt dus wel een ZF testen die gaat van punt a naar punt B en maakt gebruik van de combinatie van 1 of meerdere FS.
Om een ZFA te maken heb je de ZFA editor nodig (ik denk dat je daar de dienstregelingseditor mee bedoel. Je kunt dus niet zeggen dat je nu toe ben aan de ZFA editor want dat is het invoer medium om een ZFA te creëren.
Bij de dienstregelingseditor heb je de mogelijkheden niet meer ..............
Dat is niet juist. Want zoals ik hierboven aangaf is de dienstregelingseditor het medium (scherm) om een ZFA te maken en daar kan je naar hartelust gebruik maken van de volgfahrten.
1 je voert de treinrit (ZF) weer in zoals in de ZFA....... Deze snap ik niet want je kunt alleen maar invoeren in de ZFA.
Maak je geen gebruik van de ZFA dan gebruik je een FS.
2 je moet heel veel ZF en FS regels in de ZFA inbrengen om je spoorbaan automatisering tot stand te laten komen
mvrg Bob