Autor Thema: Netwerkverbinding gaat verloren in demo versie 2012.3  (Gelesen 1977 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Netwerkverbinding gaat verloren in demo versie 2012.3
« am: 28. Februar 2014, 18:01:20 »
ik heb een probleem met de verbinding tussen de ecos en WDP demo 2012.3

na bepaalde tijd krijg ik de melding dat de netwerkverbinding verbroken is met de ecos.
alle loks vallen stil, en de ecos is niet meer te bedienen ...
vreemd genoeg kan ik hem nog wel via zijn ip benaderen, welliswaar heel traag, maar het kan. via de browser kan ik hem dan resetten en na een paar minuten weer verder rijden.

na herstellen van de verbinding met de ecos , loopt het weer even en dan weer hetzelfde probleem...

|Daar ik ook een demo versie op mijn laptop heb staan, heb ik deze versie ook uitgeprobeerd en vreemd genoeg werkt deze zonder problemen. dit is echter de versie 2012.2
hierin zit ook nog de project manager, die op een of andere mysterieuze wijze in de versie 2012.3 ook niet meer zit ...

een vreemd probleem .... alle 4 treinen rijden zonder problemen hun routes en na twee uurtjes valt alles ineens stil en heb ik de melding dat de verbinding met de ecos is verbroken. deze kan ik niet herstellen ... slechts uitzetten en opnieuw opstarten maakt alles weer werkend. of zoals gezegd, via zijn ip adres.

iemand zoiets al eens gehad ?  heeft het met de demo versie 2012.2 te maken ?  de ecos zonder wdp kan dagen lopen zonder dit probleem te vertonen ...

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Netwerkverbinding gaat verloren in demo versie 2012.3
« Antwort #1 am: 01. März 2014, 12:03:13 »
Eric,

Ik kan je niet helpen maar mijn suggestie is om eens even op het Duitse forum te kijken

Mvrg bob
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
Re: Netwerkverbinding gaat verloren in versie 2012.3
« Antwort #2 am: 24. März 2014, 19:28:24 »
Helaas heb ik nog steeds dezelfde problemen. Ook enkele tips vanuit het duitse  forum hebben geen oplossing gegeven. Het probleem zit ook niet in de demoversie, want de volledige versie doet het ook.

Ik ga komende week of een andere netwerk kaart in de PC zetten, of mijn laptop eens een tijd gebruiken en kijken of het probleem dan ook optreed.

Volgens mij heb ik het probleem pas de laatste tijd, en heeft het daarvoor zonder problemen gewoon gewerkt.
zodra ik weer iets te melden heb, zal ik het hier neer zetten.

grtz

eric

« Letzte Änderung: 25. März 2014, 15:31:35 von rocofan »
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
Re: Netwerkverbinding gaat verloren in demo versie 2012.3
« Antwort #3 am: 25. März 2014, 21:04:10 »
Een kleine update over dit probleem ....

vandaag mijzelf opgeofferd en de geheel verse Ecos Update 4.0 geinstalleerd.
ben nog in testfase met mijn hele rommel en wat kan mij gebeuren ... dacht ik :-)

inmiddels staat mijn Ecos nu te werken met de software 4.0 ... en tot mijn grote verbazing is mijn netwerk verbinding met mijn computer nog niet een keer uitgevallen ..

ik laat een lok in ZFA maar rijden en rijden ... en nog steeds is alles in takt ...

ben dus heel erg benieuwd :-)

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: