Autor Thema: Nieuw project maken in demo-versie  (Gelesen 2539 mal)

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
  • I just want to celebrate an other day of living...
Nieuw project maken in demo-versie
« am: 13. Mai 2014, 09:37:24 »
L.S.

Ik ben bezig mij te verdiepen in de demo-versie van WDP. Daarnaast heb ik het complete Nederlandse handboek van Rob Bogers (in geprinte versie) beschikbaar.

Nu wil ik een nieuw project maken in de demo-versie. Ik zal wel iets over het hoofd zien, maar ik kan het niet vinden.
Bij de volledig versie van WDP gaat dat via "Projekte". Dit zit er bij de demo-versie niet bij.

Vraag: hoe maak ik een nieuw project in de demo-versie?

Mogelijke oplossing: met de beschrijving in de hand (in dezelfde volgorde), alle noodzakelijke, reeds aanwezige zaken wissen en vervangen voor mijn eigen gegevens?

Groeten,

Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
    L-vorm: 4400x1400/2100x1400
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Nieuw project maken in demo-versie
« Antwort #1 am: 13. Mai 2014, 11:08:35 »
Beste Barry,

Dat is inderdaad de manier om een nieuw project te starten.
Alles wissen/deleten, met het "gummetje" je sporenplan verwijderen,
alles schoon opslaan, weer openen, en opnieuw beginnen.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 13. Mai 2014, 11:42:27 »
Hai Henk,

Helder, dan ga ik dat doen.

Groeten,

Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #3 am: 14. Mai 2014, 01:37:03 »
Beste Barry,

Ik weet dat ik in een eerdere demoversie wel de beschikking had over de project manager en kon wisselen tussen de verschillende projecten. Ook kon je gewoon via de normale weg een project aanmaken met beperkingen. 

Zo kon je maximaal 100 ZFA regels programmeren , en max 12 magneetadressen instellen...

na een update was dat geloof ik weg, want toen ik de laatste demo versie toen op een andere pc installeerde was het weg ..

Je zou dus ook mogelijk met een oudere versie verder kunnen, want het demo plan kun je ook best veel van leren ...

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 14. Mai 2014, 15:56:54 »
Heren,

Ik heb de demo-versie compleet verwijderd van een van mijn laptops. Daarna de demo-versie opnieuw geïnstalleerd.
Bij de 1e maal starten, kan ik nu een naam en toelichting invullen. WDP start dan met een lege versie. Een paar basiszaken staan ingevuld (maar dat behoef ik hier niet toe te lichten). De laptop draait onder Windows 7.

Ik heb ook nog een laptop, die draait onder Windows Vista. Ik ga daar ook de demo-versie verwijderen en opnieuw installeren. Kijken of ik dan ook een lege database krijg bij het opstarten.

Nu nog op zoek naar een manier om de bestanden van de ene laptop naar de andere te krijgen. Er komt bij de demo-versie geen icoontje mee, om back-ups te maken, wat bij de full-version wel het geval is. De laptop onder W7 is mijn besturing voor de baan. De laptop onder Vista is voor ontwerp en simulatie.

Groeten,

Barry
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #5 am: 14. Mai 2014, 18:39:15 »
barry,

Als het een laptop is, waarom dan al die moeite om de demo versie op 2 machines te krijgen ?

je kunt een baanplan maken en zowel in de bureauversie als de baanversie gebruiken. Dat bijt elkaar niet.
Het verschil is tussen beiden dat de bureauversie geen kontakt maakt met " de baan"
Je kunt dus situaties testen zonder dat de loks fysiek tegen elkaar aanbotsen of de "diepte" in springen.

Later als je een volledige versie hebt en dus ook met een stick of via een server de bestanden kunt uitwisselen ga je gewoon met meerdere pc's of laptops werken ...

Zo kun je lekker op de bank een beetje met de buroversie ( ik noem het liever de simulator ) aan rommelen ...

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 14. Mai 2014, 18:55:56 »
Hai Eric,

Ik begrijp jouw voorstel. Een paar opmerkingen ter toelichting.
Ik gebruik een laptop, die niet aan het internet gekoppeld is. Het is een geheel "kaal" exemplaar, met alleen Windows en nu WDP. Het voordeel is, dat ik geen beveiligingssoftware, firewalls, e.d. nodig heb, die programma's "in de weg" kunnen zitten. Ik gebruik een ECoS en die wordt via een LAN-verbinding aan de de laptop gekoppeld. Vandaar deze configuratie. Daarbij staan ook alle automatische updates uit. Hiermee wordt voorkomen, dat de laptop met allerlei andere zaken bezig is, dan het besturen van de modelbaan. Als er dan "fouten" of "runaways" optreden, ligt dat niet aan andere programma's, die druk bezig zijn.

Daarnaast is mijn beeld, dat de huidige demo-versie (van januari 2014) iets anders in elkaar steekt, dan de demo-versie, waarover jij beschikt. Bij het installeren kan ik wel een nieuw project aanmaken, maar ik krijg niet de mogelijkheid om te kiezen tussen bureauversie of baanversie. Bij de full-version van WDP komt die keuze automatisch op het bureaublad en zorgt het programma voor uitwisseling van de gegevens tussen baanversie en bureauversie.
Inmiddels zie ik wel, dat WDP de bestanden opslaat in "Backup". Ik ga eens proberen of ik die dan kan uitwisselen.
Tenzij er andere opties zijn: ik houd mij aanbevolen.

Groeten,

Barry
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #7 am: 14. Mai 2014, 23:23:25 »
Hallo Barry,

Zoals ik al zei in mijn eerste post hierop, ik heb een oudere demo versie gehad waarin deze funktionaliteit nog wel zat. Toen ik een maand later een nieuwe demo versie downloade, zat het er opeens niet meer in.

Weet niet precies waarom ze dit gedaan hebben.

Inmiddels heb ik na 2 maanden testen al meteen een volledige versie gekocht, ik ben overgestapt van TC7 naar WDP omdat ik binnen 1 maand verder kwam en meer met de software WDP kon als met TC7.
Ook heb ik vrij snel gezien waarin de verschillen zaten die de doorslag hebben gegeven.

ik heb even op mijn dataservers gekeken of ik nog een oudere WDP demoversie had , maar tot nu toe niet.

Wat betreft je laptop verhaal , ik zou dan met de Internetloze laptop de wdp versie testen. Als er geen buroversie van is , dan  heb je er toch geen voordeel bij ...

Voor zover ik kan beoordelen, kun je de gehele map dan steeds overkopieeren en moet ie de data ook gewoon inlezen. Het zou echter kunnen zijn dat ie van slag raakt omdat er geen projectmanager is die steeds alles opnieuw inleest als je heen en weer gaat met data.

Om nu veel ergernis te voorkomen en ook goed te kunnen testen zonder steeds bezig te zijn met Data problemen zou ik gewoon deze nieuwste demo  op een laptop testen ... zo krijg je tenminste een goed beeld ..
Ik heb 3 maanden geleden in precies dezelfde situatie als jou gezeten ...

en overgestapt op de volledige versie naar volle tevredenheid. !

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 15. Mai 2014, 12:23:58 »
Hai Eric,

Bedankt voor de info en de ondersteunende woorden. De wijze, waarop op dit forum ondersteuning en feedback gegeven wordt, blijf ik een verademing vinden.

Vooralsnog ga ik aan de gang met de demo-versie. Beide laptops kunnen rechtstreeks gekoppeld worden aan de ECoS, door een cross-kabel.
In het huidige stadium van zoeken en testen is het wat minder belangrijk, of de laptop wel of niet aan het internet hangt en er "onder water" andere programma's draaien.
Ik hoop, dat het wel lukt om de data heen en weer te kunnen schrijven. Kan dan kijken of er verschillen ontstaan bij het draaien van/met WDP, in combinatie met de ECoS1.

Mijn oude baan bestuurde ik met Koploper. Bij meer dan 8 locs/treinstellen gelijktijdig kreeg ik "runaways". Daarom de keuze voor een "kale" computer, zonder internet. Dan weet ik in ieder geval zeker, dat daar geen oorzaak van storingen zit.
Overigens waren er op het Duitse forum van WDP wat berichten, dat het vastlopen/vertragen bij meerdere treinen en veel wissels, veroorzaakt zou worden door de ECoS1. Met de laatste update van de firmware (naar 4.0.0) zou dat ook verholpen zijn. Deze 4.0.0 versie staat op mijn ECoS1, maar ik heb er nog niet mee kunnen werken.

Voorlopig dus lekker stoeien met de demo-versie en de principes van WDP onder de knie zien te krijgen.

Groeten,

Barry

• Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: