Hallo MSV,
Na een paar maanden testen, uitproberen en vooral heel veel lezen op het forum is het tijd geworden om eens een kleine samenvatting te maken.
Corrigeer me , of vul me aan .....
Indien je een goed Gleisplan hebt getekend en er geen foutjes meer inzitten begin je met het aanmaken van de rijwegen (FS)
Het samenvoegen van enkele rijwegen vormt een treinrit ( ZF).
Binnen de ZFE kun je rijwegen samenvoegen, maar geen keer bevelen en wachttijden invoeren.
Binnen de ZFA kun je rijwegen en treinritten plaatsen en deze in een automatiek steeds laten herhalen. Binnen deze ZFA kun je ook keer en wachttijden invoeren.
Ook kun je binnen de ZFA rijwegen en opdrachten laten uitvoeren op basis van "voorwaarden" Bedingungen
Een filtering vindt plaats via een Matrix.
Het voordeel van Volg of aansluit ritten is dat als door een fout je gehele automatiek stilvalt, na een herstart deze ritten ervoor zorgen dat de treinen weer verder rijden. De ZFA pikt ze op bij het (i)ZNF en gaat verder met de uitvoer. In tegenstelling tot een ZF, dezeblijft staan waar ie op dat moment geeindigd is.
Met een ZFA , kun je al een behoorlijk automatisch bedrijf creeren.
Binnen de FZD voer je al je rijdend materiaal in. Binnen de FZD voer je ook decoder adressen in, lengte en type , soort en dergelijke.
Binnen de Zugzusammenstellung kun je dan een Lok met wagons combineren en worden de ingevoerde lengtes en dergelijke gebruikt.
Binnen de STW kun je diverse berekeningen of stellingen invoeren en hiermee tellers,schakelaars, lichten en nog heel veel meer beinvloeden. Hierdoor kun je weer andere zaken laten starten,stoppen of berekenen.
met de profieleditor kun je diverse extra akties laten uitvoeren op basis van een lok, meerdere loks of alle loks en een gekozen FS waarin je wilt dat het gebeurt.
en dan ben ik er heel globaal doorheen .... rest mij nog me te verdiepen in :
De FPE (fahrplan editor) , Fahrplanbetrieb, de draaischijf editor, en natuurlijk verdieping in de materie die ik nu wel weet ..
Mijn vraag : klopt dit zo een beetje ? en hoe ziet straks mijn vol automatische baan eruit als ik lang uit achterover leun en mijn loks automatisch rijden ?
gebruik ik dan enkel de ZFA ? moet ik in één ZFA alles zetten ? kan ik meerdere ZFA's hebben en deze later combineren ? moet ik mijn stoomloks , en diesels in een aparte ZFA hebben ? kortom ...
mijn vraag is hoe ziet het einde er straks uit als ik alles in gebruik heb. en dan bedoel ik praktisch.
grtz
eric