Autor Thema: werken met profielen  (Gelesen 2148 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
werken met profielen
« am: 22. Juni 2014, 23:01:41 »
Beste MSV,

Na kennismaking met het werken met een profiel op mijn Stammtisch ben ik er vandaag zelf eens mee aan het stoeien geslagen.

Ik heb een FS uitgekozen en net gedaan of deze FS halverwege in een tunnel verdwijnt.
Daarom wilde ik op een bepaalde positie vlak voor deze tunnel een toeter laten klinken, en van de lok de verstraler aan laten gaan.

dat ging  allemaal prima. Toen de lok laten starten vanuit een station, dus lichten aan, sound aan , verlichting aan en rijden naar de tunnel, en vanuit daar naar het SHBF.
ging ook allemaal prima....

echter toen ik deze FS samen met een 2e FS in een ZFA hing om de lok continue te kunnen laten rijden in een rondje kwam er een probleem.
Steeds als de lok het station binnenreed, zette hij alle funkties uit , om vervolgens weer alles op te starten en weer verder te rijden.

Dit is natuurlijk niet erg realistisch. Heeft iemand een idee hoe ik de lok kan laten binnen rijden op het station en dat hij daar gewoon netjes de sound laat lopen ? dit is overigens ook een heel mooi moment om de Omroepster in de lok eindelijk eens goed te gebruiken. terwijl de lok netjes wacht, hoor je de omroepster netjes haar aankondiging doen.

grtz

eric

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
Re: werken met profielen
« Antwort #1 am: 23. Juni 2014, 00:22:08 »
Hallo Eric,

Ook de tweede FS met Profile bewerken.

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 23. Juni 2014, 10:48:58 »
Hallo Jan,

Ook hier weer bedankt voor je duidelijke uitleg !

Ik heb gezien dat er een soort van Kopie funktie is voor profielen, alleen was me dat niet helemaal duidelijk en heb er ook niet verder naar gekeken ...

maar kun je een profiel van bv FS 1 ook kopieeren naar FS 2 ?
als de lok nl een ronde rijdt, zit er qua profiel eigenlijk geen verschil ... behalve dan natuurlijk de RMk's ..

grtz

eric
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 23. Juni 2014, 10:59:31 »
Hallo Eric,

Ja, daar kun je een copie maken en de RMK veranderen, of een ander funktie toevoegen c.q. veranderen.
« Letzte Änderung: 23. Juni 2014, 11:03:09 von Jan leendert »