Autor Thema: Nummering RMK's in WDP  (Gelesen 4442 mal)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
Re: Nummering RMK's in WDP
« Antwort #15 am: 13. August 2014, 21:44:52 »
hallo barry,

in het baanplan van jou moet je eens kijken naar je RM indeling. op sommige plaatsen schept het straks misschien wat verwarring.

Zelf hanteer ik altijd dat een RM niet verder gaat na een seinpaal, oftewel hetzelfde nummer bv niet twee of 3 vakken verder na het sein. ook gebruik ik bij aftakkingen niet hetzelfde nummer ... ik ga door tot een aftakking en begin dan opnieuw. als voorbeeld bv je komt op een wissel af .. dan hebben linksaf en rechtsaf een ander nummer .. anders licht straks bij het rijden met een lok de beide kanten op ..

als bijlage 2 printscreens van jou baan waar het denk ik een beetje onduidelijk wordt als er meerdere treinen rijden ...

Ik heb overigens deze fout ook in het begin gemaakt ... dus we lachen er samen om :-)

Zu diesem Beitrag gehören 3 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

Offline Modelspoorbarry

• Senior-Mitglied
  • I just want to celebrate an other day of living...
Re: Nummering RMK's in WDP
« Antwort #16 am: 13. August 2014, 23:11:21 »
Hai Eric,

Ook hier bedankt voor de reactie.
De keuze voor de indeling van de RMK's in de 3 plaatjes, die jij hebt toegevoegd, is een hele bewuste.
De linkerzijde van de Hosenträger bij Oost, zou zelfs nog in tweeën gedeeld kunnen worden.
In theorie kunnen er op die Hosenträger en aanliggende wisselstraten, 3 treinen tegelijk rijden:
- vanaf de Drehbühne naar spoor 6 en v.v.
- van de inrij naar spoor 4 en 5;
- vanuit spoor 1, 2 en 3 naar de uitrij.
Bewust voorlopig voor 2 RMK's gekozen. Bij 3 RMK's kan er handmatig op het rangeerterrein, Drehbühne en spoor 6 gereden worden, om treinen samen te stellen.

Ik ga er, met jouw tips in het achterhoofd, nog eens kritisch naar de RMK's kijken. Ik heb de 1e al ontdekt, die ik zou moeten aanpassen.

Groeten,

Barry
N-Spoor / Ep III/IV / ECoS1 (4.0.0) / 2x ESU Booster / HSI88 USB / 11x S88N / 10x ESU Switchpilot / 8x Lenz LS150 / 2x OC32
  • Win-Digipet-Version:
    2012.3 Demo-versie
  • Anlagenkonfiguration:
    L-vorm: 4400x1400/2100x1400
  • Rechnerkonfiguration:
    HP Laptop / W7, 64 bit / AMD Athlon MV40 / 2 Gb / HD 500 Mb / ATI Radeon HD3200 Shared