Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
Hoe centrale aan- en afschakelen vanuit WDP?
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: Hoe centrale aan- en afschakelen vanuit WDP? (Gelesen 2939 mal)
Eenerspoor
Gast
«
am:
05. Januar 2015, 18:53:40 »
Beste mensen,
Net begonnen met WDP heb ik al een (misschien wel heel domme) vraag:
Hoe kan ik vanuit WDP de (ECoS) centrale aan- en afschakelen? In de handleidingen kan ik hier niets over vinden.
Mvg, Henk
H.v.d.Oosterkamp
Moderator
Senior-Mitglied
Re: Hoe centrale aan- en afschakelen vanuit WDP?
«
Antwort #1 am:
05. Januar 2015, 19:23:36 »
Beste Henk,
Kijk in de knoppenbalk naar het knopje met een cirkel met cijfer 1.
Klik daar op je krijg dan het schermpje wat je op de foto die ik bijgevoegd heb ziet.
Ik neem aan dat je bij de instellingen je ECOS hebt aan gemeld.
Op de foto de knop met het rode vlak, wanneer de centrale aan gesloten is wordt het knopje groen.
Met groet, Henk
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 05. Januar 2015, 19:25:45 von H.v.d.Oosterkamp
»
Win-Digipet-Version:
Windigipet 2021.2c Premium Edition.
Anlagenkonfiguration:
Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
Rechnerkonfiguration:
Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz Windows 10
Eric Baan
Senior-Mitglied
Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
«
Antwort #2 am:
06. Januar 2015, 12:16:33 »
Hallo Henk,
Als aanvulling op de tip van henk,
Ik zelf heb ook een Ecos en gebruik eigenlijk meestal de stop knop op de ECOS zelf omdat dat iets sneller gaat bij opkomende rampen :-)
als je daarna de start knop weer gebruikt gaat het allemaal weer vanzelf ....
Ik start altijd eerst de ecos op en daarna wdp, al maakt het tegenwoordig niet veel uit want met de nieuwe ecos update is de ecos zo snel dat hij toch altijd als eerste standby is. Dan is de verbinding ook gemaakt.
Wil je tijdens alles afsluiten de Ecos ook vanzelf uit, kun je in de systeem instellingen, zie afbeelding, een vinkje plaatsen bij centrale uitschakelen bij programma einde. lastig alleen dat je de ecos ook altijd handmatig uit moet zetten. primitief gedoe allemaal ...
Het genoemde rood of groen gekleurde rondje met cijfer 1 erin geeft de aangesloten centrale aan. heb je bv een HSI-88 dan staat daar nog een bolletje met een 2. groen is verbinding en werkt, rood is geen verbinding.
Mocht het eens gebeuren dat de verbinding met de centrale wegvalt wordt het bolletje rood en weet je meteen wat er aan de hand is. Klik er dan op zoals henk zegt en volg zijn aanwijzingen.
grtz
eric
Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
«
Letzte Änderung: 06. Januar 2015, 12:19:30 von rocofan
»
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
dedicated Quad Core met Windows 10
Eenerspoor
Gast
«
Antwort #3 am:
08. Januar 2015, 14:27:47 »
Beste Henk en Eric,
Dank je voor de reacties.
Ik begrijp hieruit dat je eigenlijk vanuit WDP de centrale (ECoS in dit geval) alleen uit kunt zetten (cf. Rode Stop-knop) middels een Nothalt.
Je kunt ook de centrale losmaken van WDP, maar dan blijt-ie wel aan staan (groene knop GO).
Mvg,
Henk
B.Doorduin
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
08. Januar 2015, 16:55:07 »
Heren,
Dit fenomeen is mij vreemd en volgens mij niet afhankelijk van het type centrale. Ik heb een TC en deze schakel ik in, door het opstarten van mijn WDP, maar uitschakelen doet WDP ook voor mij. Dit heb ik zo ingesteld in WDP. Ik kan natuurlijk altijd de centrale handmatig bedienen.
Gr
Bas
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
Win-Digipet-Version:
2009PE
Anlagenkonfiguration:
Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
Rechnerkonfiguration:
Windows10
Eenerspoor
Gast
«
Antwort #5 am:
08. Januar 2015, 17:19:21 »
Hallo Bas,
Dat is niet helemaal wat ik bedoel. Bij gaat de ECoS ook aan als WDP start, maar niet uit als WDP wordt gestopt. Dat stoppen met WDP heb ik nl. niet zo ingesteld.
Het ging mij echter om iets anders, nl. het uit kunnen zetten van de centrale vanuit WDP (dus als het ware vanuit WDP de rode stopknop op je TwinCenter indrukken). Dat kon ik in Koploper doen met het rode spiegelei.
Zoiets als "rood spiegelei" zocht ik ook in WDP, maar daar is die mogelijkheid blijkbaar niet aanwezig. Geeft niet, er zit tenslotte een stopknop op de ECoS, net als op het TC trouwens.
Mvg,
Henk
jlt
Gast
«
Antwort #6 am:
08. Januar 2015, 17:44:09 »
Hallo Henk,
Zie bijgaande screenshot.
Screenshot 1.
Als je naar systeem instelling gaat, dan zie je onder dat rode kader een aanvink venster.
Dat is wanneer je WDP uitschakeld, dat ook gelijk achteraan de Centrale uitschakelt.
Dit moet je even controleren of dat bij jou Ecos2 werkt.
Screenshot 2.
In de Window symbolen van het hoofdprogramma zie je het rode kader.
Links is de Nothalt schakelaar en rechts de "spiegelei" schakelaar.
Beiden kun je direkt handmatig indrukken en dan staat het gehele treinbaan stil.
Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Eric Baan
Senior-Mitglied
Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
«
Antwort #7 am:
08. Januar 2015, 18:10:36 »
Hallo Henk,
Welke update heb jij op de Ecos staan ?
Alle mogelijkheden zijn hier inmiddels voorbij gekomen die jij vroeg, Maar ....
vanaf Update 4.0 is er namelijk iets veranderd in de rode en groene knop van de Ecos. ze hebben een tussenstap gemaakt.
Bij het in pauze zetten van de ecos vanuit de centrale Knipperd de groene knop nu.
Dat is op aanvraag van vele gebruikers veranderd. ivm het verdwijnen van gegevens bij echt op rood gaan...
ook bij een kortsluiting kan het nu knipperen .. de rode knop komt eigenlijk meestal alleen nog maar bij zelf op rood drukken ..
Als je binnen WDP op NOTHALT drukt , een soort van omgekeerde T met ring , gaat de ecos wel op rood.
Edit : klik op Optionen , dan zie je als het goed is ook Nothalt staan.
Grtz
eric
«
Letzte Änderung: 09. Januar 2015, 11:22:08 von rocofan
»
Grtz ....
Eric
Win-Digipet-Version:
2015. Latest
Anlagenkonfiguration:
2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 - Roco - Brawa - Esu - Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
Rechnerkonfiguration:
dedicated Quad Core met Windows 10
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »