Ook hier weer bedankt voor de toelichting .... dus als ik het goed begrijp is dit in 2015 opgelost ?dan ga ik er niet teveel aandacht aan besteden.
Ik heb nu in mijn profielen al heel veel pauzes staan. Deze heb ik bereikt door de snelheid op 0 te zetten in een profiel regel met daar een bepaalde tijd aan vast.
Zou ik de tijden op sommige plaatsen dan nog tekort hebben of gebruik ik de verkeerde manier ?
is het zo dat een profiel eerst helemaal wordt afgewerkt voordat de volgende FS genomen wordt ?Ik zie nl in de inspekteur wel staan dat het profiel nog niet af is en hij daarom nog wacht ..
en is dat ook bij een makro ? ik heb het idee dat een makro geen bedingung is om de volgende FS nog niet te nemen .. ik kan dat in de handleiding niet vinden.
helemaal duidelijk. Ik ga nog eens een extra wachttijd invoeren na de makro zodat ik zeker weet dat hij wordt uitgevoerd. Nu rijd de turmtrieb al weg als de buhne nog niet helemaal is ingeklapt.
grappig is , als de lok te vroeg van richting veranderd, is inklappen van de buhne niet inklappen maar wordt het uitklappen. erg grappig om allemaal te zien gebeuren :-)
wat betreft motorgeluid zal ik deze wachttijd eens instellen in de Automatiek.
Jammer dat als ik alle FS los na elkaar opstart alles perfect werkt, maar zodra ik ze in een automatiek zet er toch verschilen in zitten. Zo zou het maken van een dergelijke automaat een stuk makkelijker zijn.
Wat betreft het uitvoeren van een Makro en de tijd hiervan, zal ik nog eens verder testen en mijn bevindingen dan hier melden.