Autor Thema: Koppelen loc met trein met profielen  (Gelesen 5500 mal)

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
Re: Koppelen loc met trein met profielen
« Antwort #15 am: 04. März 2015, 21:42:18 »
Luc,

ik heb e.e.a. even uitgeprobeerd met verschillende treinlengten.
met hetzelfde profiel (alleen) andere cm ingegeven. Werkt prima.

Gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

jlt

• Gast
« Antwort #16 am: 04. März 2015, 22:04:27 »
Hallo Allen,

Zoals Kees in zijn laatste bericht formuleerde is in Profile een thema ingebouwd voor aankoppelrail een Lengte menu voor ontwikkeld.
In die menu kun je koppelen met de treinsamenstelling (ZZS).
De treinlengte wordt ook afgelezen uit ZZS.
Principieel is het al voldoende wanneer je uit de ZZS een loc afkoppeld, ook de rest lengte van de voertuigen weergegeven.
In profile kun je met een treinnaam koppelen met de lengte van enerzijds de wagons (voertuigen) en anderzijds enkel een loc.

Oefen eens daarmee. ;)

Ik moet jullie wel complimenteren dat jullie aardig tot Expert zijn geworden.

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
« Antwort #17 am: 06. März 2015, 07:35:05 »
Beste Jan en Kees,

ik heb zo een beetje in de Profile-editor gezocht, maar de enige link die ik vind met ZZS is dat je bij "ohne V" de mogelijkheid hebt om een functie aan te spreken bij de wegrijdende/aankomende of de stilstaande trein.
Maar een functie uitvoeren is geen set van een MA of andere actie.
Kun je een screenshot tonen van wat jullie bedoelen?

Met het principe van Kees ben ik wel al in geslaagd een MA te schakelen voor elke 5 cm lengte van de treinen. De rmk van dat MA neem ik dan mee in een FS zodat de juiste afstand via een specifiek profiel voor die FS door de aankomende trein wordt gereden. Dat is dus onafhankelijk van trein en lok. Je moet wel voor elk interval van 5 cm een FS maken met een aagepaste afstand in het profiel. Maar als je dan een andere trein hebt met een bepaalde lengte kan daarvoor dezelfde FS met juiste profiel gebruikt worden. Dus een flinke beperking in aantal FS en profielen.
Maar het is nog steeds een pak werk. Bvb als je zo'n 20 verschillende intervallen van 5 cm hebt en je hebt 10 rangeersporen, dan moet je 200 FS met profiel maken. Daar ben je een tijdje zoet mee ;D

Vandaag lekker verder werken tijdens mijn vrije vrijdag (WE in Qatar is vrijdag en zaterdag)

groetjes

Luc

Groetjes

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Kees Polm

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #18 am: 07. März 2015, 08:45:46 »
Goedemorgen Luc.

Ik denk dat je toch iets anders aan het doen bent dan dat ik bedoel, gezien je opm. over de vele rijwegen(per 5 cm.) (en 20 sporen).
Als ik 20 verschillende treinlengten zou hebben op 10 sporen, hoef ik maar 10 rijwegen te maken met op elk spoor 20 profielen met elk een ander aantal cm voor de respectievelijke treinlengten. Maar dat is kop/plakken.

De crux zit hem in de virtuele rmk 501. Nogmaals ik heb het gisteren op mijn baan(dus niet de simulatie) voor je uitgeprobeerd en het werkt perfekt.

succes
Kees

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88