Autor Thema: Ter info  (Gelesen 2914 mal)

jlt

• Gast
Ter info
« am: 18. März 2015, 10:48:14 »
Hallo Allen,

Ter informatie omtrent de nieuwe 2015 versie.

De versie 2015 wordt vanaf de levering ook in Nederlands vertaalt.
Dat gaat via Startcenter en rechtsonder staan (voorlopig) 3 vlaggetjes voor Duits, Engels en Nederlands.
Door simpel om dat vlaggetje in te drukken wordt het gehele besturingsprogramma direct in Nederlands omgezet. Dus in het verleden de converteer programma is geheel verdwenen.
Hiermee kun je omschakelen naar ieder gewenste taal aanklikken.

Zie bijgaande link onderaan het bericht van Markus.

http://www.windigipet.de/foren/index.php?topic=72375.0

De stand van zaken is dat nu even het besturingsprogramma is vertaald.
Daarna gaat het geleidelijk naar het vertalen van Symbolen in het spoorplan en andere facetten in het programma. Het wordt continue aangewerkt aan de vertaling zodat er in de toekomst geen wachttijden meer zijn na het uitbrengen van een Update!. Dit is het doel, dat de update ook in de toekomst direct de vertaling beschikbaar is!.

Ik wens jullie veel plezier!

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
Re: Ter info
« Antwort #1 am: 18. März 2015, 13:04:28 »
Hallo Jan,

Dat lijkt mij een uitstekend streven om dat voor elkaar te krijgen.
Mooi dat je nu via een "vlagje" de taal kunt kiezen, en er in de toekomst met een andere taal je niet meer op een update hoef te wachten. Een grote vooruitgang.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
  • Vragende mensen kunnen geholpen worden ...
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #2 am: 18. März 2015, 15:51:52 »
Hallo Jan,

Ook hier is weer een veel gevraagde wens in vervulling gegaan. Niet alleen voor de gebruikers die graag in hun eigen taal willen werken :-)

De tot nu toe getoonde vernieuwingen zorgen bij mij toch wel voor een groot enthousiasme. De nu dubbele IZNF ( twee richtingen) , de richting van de Loks ( waar we het destijds over hadden hoe dit in TC werkte)

Ook het aangeven van een wachttijd heb ik terug gezien in de laatste video over een tussenstop met wachttijd.
Mijn vraag was toen of dit niet met een teller kon, zodat je meteen kon zien hoelang en waar een wachttijd was ingebouwd. de kleuren groen, blauw , en Oranje zijn denk ik ook al ruim voldoende :-)

En last but not least ...  de vernieuwde makro opties waarmee mijn werkwagon nu eindelijk zijn werk eens kan doen...

kortom, ik denk dat er volop reden is om de overstap naar  2015 te maken, in ieder geval voor mij :-)

Bij deze wil ik je dan ook heel erg bedanken voor het behartigen van onze belangen, ik weet zeker dat dit niet makkelijk geweest zal zijn gezien de vele andere " meedenkers" en dus mede en tegenstrijders :-)

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:
    dedicated Quad Core met Windows 10

jlt

• Gast
« Antwort #3 am: 18. März 2015, 17:04:03 »
Hallo Henk,

Dank je wel!

Hallo Eric,

Zitat

Bij deze wil ik je dan ook heel erg bedanken voor het behartigen van onze belangen, ik weet zeker dat dit niet makkelijk geweest zal zijn gezien de vele andere " meedenkers" en dus mede en tegenstrijders

Geen dank!.
Ik heb heel lang erover nagedacht , en nog eens over nagedacht of ik die vertaling zouden willen gaan doen.
Door kritisch te luisteren naar de "" meedenkers""  en de behoefte van WDP als leverancier , en als laatste of dat haalbaar voor mij was om dit besturingsprogramma te gaan vertalen. Er zitten zo slordig heel wat teksten in, die vertaald moeten worden.
Maar ook nog veel belangrijker, hoe kijkt men WDP in de toekomst, en hoe wordt dat vereenvoudigd om de gebruiker een goed gevoel bij te geven. Kortom tegenstrijders moet je het van hebben, want daar kan je wat mee gaan doen.
Door samen te werken met Markus en Peterlin en onze Beta testers o.a. Stefan Lersch is dat een mus!!!

Zolang ik dat kan doen en leuk blijft, doe ik dat graag om de andere WDP gebruikers te helpen.

Ik heb altijd gezegd, en dat blijft nog steeds van kracht, "" Het leven is daarvoor te kort voor om ruzies en onvrede te hebben, beter open staan en begrip opbrengen voor de medemens.""

Ondanks het feit dat momenteel hectisch is met de voorbereiding van onze toekomstige verhuizing.
Het moet allemaal ergens een gaatje gevonden worden, maar het lukt.!!

Vandaar geen dank van jou, maar graag gedaan. :D ;)

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #4 am: 18. März 2015, 17:27:14 »
Hallo Jan,

Zitat
Zolang ik dat kan doen en leuk blijft, doe ik dat graag om de andere WDP gebruikers te helpen.

Ik zie de toekomst wat betreft WDP zeer zonnig tegemoet en weet zeker dat je het allemaal "gemanaged" krijgt.

Wat betreft de verhuizing, dat zorgt er alleen maar voor dat je de komende 50 jaar vooruit kunt :-)

Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
    2rail - DCC - Profirails - Ecos II - HSI USB - ESU Sound - ESU SwitchPilot - ESU Booster - S88N BM-SD16 - Viessmann LS - DSD2010 -  Roco - Brawa - Esu -  Fleischmann - Sudexpress - Liliput - Piko
  • Rechnerkonfiguration:

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
« Antwort #5 am: 18. März 2015, 20:17:36 »
Goede avond vanuit Mesaieed,

ik volg dat allemaal op een afstand, letterlijk dan, maar ik weet nu al zeker dat ik 2015 zal gaan kopen. Weet ik weer een jaartje wat doen in Qatar 's avonds. :D
Ik weet alleen nog niet goed hoe ik die schijf kan omruilen, want de post naar hier is weken onderweg.
En zolang zonder WDP kan ik niet leven.
Misschien maar de volledige nieuwe schijf kopen ipv upgrade en dan kan ik een testbaantje met 2012.2E en mijn grote baan met 2015 laten lopen op twee verschillende PCs. Dan kan ik mijn PICommIt draaischijfsturing apart gaan uittesten, en daarna mijn MUet draaischijf sturing en motor. (ik heb 2 draaischijven).

De nederlandse versie wordt zeker een verademing, want hoewel ik het Engels heel goed machtig ben, werkt niets meer ontspannen dan je eigen moedertaal. Waarvoor dank :)

groetjes

Luc
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline Eric Baan

• Senior-Mitglied
    • De Heerlensebaan II
« Antwort #6 am: 18. März 2015, 22:42:04 »
hallo Luc,

Zitat
Ik weet alleen nog niet goed hoe ik die schijf kan omruilen, want de post naar hier is weken onderweg.
En zolang zonder WDP kan ik niet leven.

Ik denk dat heer peterlin hier zeker wel een oplossing voor heeft ...
Zou hem het probleem voorleggen en voorstellen dat je de volledige versie koopt, na ontvangst de oude cd terugstuurt en dat hij dan het "borgbedrag" weer terugboekt.

Misschien heeft hij zelfs geen moeite om te wachten op de terugkomst van de oude cd. Ik zou er in ieder geval een mailtje aan wagen. steeds van 2012 naar 2015 lijkt mij op de duur vervelen en wil je ook voor een testbaantje de juiste nieuwste versie.

Deze wdp community is zo klein, lijkt me stug dat er om zoiets moeilijk gedaan wordt.
Grtz ....

Eric
  • Win-Digipet-Version:
    2015. Latest
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration: