Autor Thema: Hosentrager wissel hoe doen jullie dat ?  (Gelesen 3604 mal)

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
    • You Tube kanaal Arnhegen
Hosentrager wissel hoe doen jullie dat ?
« am: 11. Juli 2015, 22:38:19 »
Beste WDP-ers,

ik heb vraag/probleem

Ik heb een hosentrager wissel in mijn (nog te bouwen) bovenbaan ingebouwd en ben nu met het volledige baanontwerp aan het simulatie rijden en daar rijden twee treinen gelijktijdig kruislings door de osentrager wissel, niet de bedoeling dus, want dat geeft nare botsingen.

Ik heb de hosentrager opbouw als plaatje bijgevoegd. Het zijn vier afzonderlijke MA-adressen en 4 RMK's die doorlopen in de sporen. Ik begrijp achteraf wel dat het fout gaat want als je beide diagonalen rijdt heb je afzonderlijke RMK en ziet WDP geen probleem, maar hoe doe je het dan.

Ik heb het ook al geprobeerd met twee RMK's (zie tweede plaatje) maar ook daar gaat het fout (idee daar was dat RMK bij 1 diagonaal dan andere diagonaal blokkeert).

Ik hoop dat iemand me tip kan geven hoe het wel in te richten zonder spooktreinen

Groet

Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 2 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
« Letzte Änderung: 11. Juli 2015, 23:06:22 von Ronald Meijer »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Hosentrager wissel hoe doen jullie dat ?
« Antwort #1 am: 12. Juli 2015, 12:24:54 »
Hallo Ronald,
Toevallig ben ik deze week ook tegen het zelfde "probleem" aangelopen omdat ik mijn station ook de treinen wil gaan laten kruissen.

ik heb het opgelost door te stellen dat het standaard is dat het verkeer recht door gaat.
Dat betekent dat kruisend een "afwijking" is
De wissels staan dus altijd in de stand recht. Zodra ik gebruik maak van de kruising dan kan de ZF alleen dan worden begonnen als alle 4 de wissels recht staan. Dus als deze ZF actief wordt en een ander wil gebruik maken van de kruisings mogelijkheid dan kan dat niet.

Een 2e mogelijkheid is om in de ZF (ten) een kleinen af vraging toedoen door te vragen of de kruising ZF actief is dat kan je in de nieuwe versie 2015 afvragen en als er een ZF actie is over de kruising dan kan de andere ook niet actief worden.

Alleen met RMKS kan het niet je moet iets zelf regelen of in de ZF of met STW

mvrgr Bob

.

Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 12. Juli 2015, 16:39:22 »
Hoi Bob,

Toevallig dat jij er ook mee bezig bent.

Ik heb jou suggestie opgepakt en in de ZFA bij de regels waar een hosentrager in de FS zit een bedingung opgenomen dat FS met bepaalde RMK niet tegelijkertijd actief mogen zijn - leuke uitzoekklus trouwens - en dat lijkt tot op heden in de simulatie te werken

en Bob je kunt ook de keuze maken voor FS met bepaalde RMK's, die is best handig in dit geval (zei bijlage) !

Bedankt !

Groet

Ronald
« Letzte Änderung: 12. Juli 2015, 16:41:30 von Ronald Meijer »

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #3 am: 12. Juli 2015, 20:15:20 »
Hoi Ronald en Bob,

leuk dit te volgen. Het betreft natuurlijk een onderwerp voor de gevorderden onder ons maar toch vind ik het leerzaam dat jullie hier laten zien dat bijna alle spoorse vraagstukken uiteindelijk met WDP op te lossen zijn.
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 12. Juli 2015, 20:55:14 »
Hoi Bob en andere meelezers,

Het werkt perfect nog wel foutje uitgehaald.

Und in de bedingungen moet natuurlijk oder zijn, zie herziene bijlage

Groet

Ronald

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 12. Juli 2015, 21:59:28 »
Ronald,

Pressies zo bedoel ik het. Zo heb ik het ook gedaan.
Ik heb deze functie van Fs actief ook gebruikt bij het  2:1 (2 personen ; 1 goederen trein) rijden van het vertrek uit mijn schaduwstation. Zoals je weet kan je per spoor detecteren of er een goederen trein of personen trein staat.
Dan heb ik een vergelijking gemaakt met de sporen tussen de 2 schaduwstations.

Deze FS actief detectie is de beste aanvulling (wijziging) van heel WDP2015. Alle andere dingen van het nieuwe pakket  zijn meestal cosmetische verbeteringen maar deze is erg nuttig en wenselijk.

mvrgr

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

jlt

• Gast
« Antwort #6 am: 13. Juli 2015, 01:05:08 »

Deze FS actief detectie is de beste aanvulling (wijziging) van heel WDP2015. Alle andere dingen van het nieuwe pakket  zijn meestal cosmetische verbeteringen maar deze is erg nuttig en wenselijk.

Beste Bob,

De tool FS actief is inderdaad een goede aanvulling.
Hiermee ontlast je 60% van de Profile functies.
Je kunt ook heel goed gebruiken om bijv. spoorwegovergangen door RMK te activeren waarbij de spoorbomen neer kunnen halen of omhoog.

Maar niet de rest is cosmetisch ingericht, hi,hi,hi.
Heb je al kennis gemaakt met de "Zwischenhalte functie".(waar je leuke combinatie kan maken met FS actief!!!. En in die Zwischenhalte ook een aparte Bedingungen kunt opgeven!)
En de nieuwe "Macro functies".?
En de nieuwe "dienstenregeling met vertraging indicaties"?
En de nieuwe ZFA automatiek inactief en actief.
En de nieuwe ZFA uitbreiding lijst waarbij je losse ZFA tot maximaal 7 ZFA aan elkaar kunnen breien?

En nog tig van die speelgoedjes. :D

In die bovenstaande mogelijkheden kun je allemaal combinatie van maken waarbij je beter overzicht hebt.
En met (naar mijn mening) de excellente nieuwe Profile waarbij je tevens Macro's kunt aanhangen en een Zugfahrt gecombineerd met Zwischenhalte.

Een heen en weer pendeldienst bestaat nu uit 2 regeltjes van FS of een ZF.
En als je slim bent kunt je het af met 1 FS c.q. ZF. (in Profile kun je die 1 FS ook automatisch terug laten rijden)
In die pendeldienst is van station A naar B en van B naar A.
En tussen A naar B en B naar A zitten tussenstations.
Dit compleet in die tussen stations wordt er gestopt en met profile een Lokgeluid en een macro voor wagon.
En dan met een dienstenregeling.

Leuk he, twee regeltjes.
Een kind kan de was doen. :D

Is echt geen cosmetische uiterlijk, hi,hi,hi.
« Letzte Änderung: 13. Juli 2015, 01:07:56 von Jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 13. Juli 2015, 08:08:25 »
Jan,

Ik gebruik ze bijna allemaal  ;)
Wat ik bedoelde is dat er maar een paar hele echt veranderingen zijn en dat de FS actie er een van is

Voldoende gesprek stof voor het komende seizoen WDP bijeenkomsten  als we elke keer een onder werp lekker uitdiepen is het jaar weer zo voorbij  :P 8)

mvrgr Bob

Offline Ronald Meijer

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 13. Juli 2015, 10:33:19 »
Bob, Jan

Zekers er zijn veel leuke nieuwe opties, al ben ik bang dat ik nog maar een deel van de 2012 opties beheers.

Ontdekt en in inmiddels in gebruik zijnde lichtpuntjes voor mij tot op heden in WDP 2015:
- het aan/ontkoppelen (was al in 2012.x maar had ik nog nooit gebruikt)
- de nieuwe profiel editor (veeeeeeeel beter/overzichtelijker, die oude snapte ik niks van)
- het richting aangeven in de ZFN
- het tegelijk meerdere ZFA's actief kunnen hebben
- de nieuwe opties bij bedingungen zoals hier besproken

Verder ben ik nu nog niet gekomen maar ik laat me graag verrassen/bijscholen op de WDP bijeenkomsten na de zomer :D

Groet

Ronald