Mij is niet duidelijk of er nog meer gebruikers zijn van de bovengenoemde draaischijf decoder maar ik heb mijn project deze week kunnen afronden.
Alle stappen zijn doorlopen en de integratie binnen WDP is ook succesvol verlopen. Daar ik momenteel enkel een testbaan heb, ga ik de gehele procedure op papier zetten om zo straks bij mijn definitieve baan weer niet een en ander te moeten uitzoeken.
Ik heb de draaischijf zelf omgebouwd, met de bijgeleverde dokumentatie is dit zeer goed te doen. Stap voor stap wordt uitgelegd wat je moet doen. Als je een beetje kan solderen, is dit in mijn ogen zeer goed te doen.
Na het ombouwen moet met de bijgeleverde software de schijf geconfigureerd worden. je kunt dan op en afritten vastleggen en deze naar de schijf uploaden. tevens heb je dan meteen alle adressen die dan nodig zijn in WDP. Ook kun je alle instellingen in deze software doen. denk hierbij aan instellen snelheden, licht en sound funkties en nog een en ander. tevens kun je hier de Lastregeling inmeten en afstellen.
tevens is deze decoder voorzien van heel veel terugkoppeling. Zo kun je via de interne Terugmeld modules ( 8 stuks met 8 poorten) heel veel uitlezen. Zo kun je het signaal schijf "aktief" en schijf "draait" via een RM binnenhalen.
Ook kun je via deze RM uitlezen waar de schijf staat, dus hoef je niet zoals bij de Dinasys met virtuele etc te werken. je ziet op een RM module meteen welke afrit met welke RM werkt. Dit voer je in WDP netjes in en klaar. Nejes een groene weergave als de schijf is aangekomen. dan is het enkel de rijwegen aanleggen en de schijf draait direkt naar de goede positie en geeft vrij waardoor de lok netjes de brug op of afrijdt.
Als extra heb ik ook de handbedienings Unit erbij gekocht. Ingebouwd in een behuizing staat hij naast de Ecos . Alle funkties zoals zwaailicht, kantoorverlichting,sound en links en rechtsom draaien en alle posities ... alles kan dan handbediend geaktiveerd worden.
met een profiel kun je dan nog een en ander een beetje opfluffen zodat er getoeterd kan worden alsvorens de brug op of af te rijden..
Kortom, project afgesloten. Nu ga ik dan ook me verdiepen in het dag/nacht cycli met Mist op de baan :-) en tegelijk eens kijken naar het aan en afkoppelen op een positie met een optische detectie. Dit op basis van de in een ander draadje genoemde Lichtsluis die ik op mijn terugmelders kan aansluiten. Hier moet ik echter eerst de printjes van bestellen en solderen, dus dat zal nog wel even duren. Deze wil ik meebestellen als ik weer een serie terugmelders ga solderen.
Mocht iemand ook deze DSD2010 hebben en hier vragen of opmerkingen over hebben, hoor ik het graag. Als iemand er nog een te koop heeft hoor ik dat ook graag. heb nl nog een 2e schijf die ik dan ook wil ombouwen.