Willkommen
Gast
. Bitte
einloggen
oder
registrieren
.
1 Stunde
1 Tag
1 Woche
1 Monat
Immer
Einloggen mit Benutzername, Passwort und Sitzungslänge
Übersicht
Forum
Hilfe
Suche
Einloggen
Registrieren
Datenschutz
windigipet.de
»
Win-Digipet Nederlandstalig forum
»
(Moderatoren:
Stefan Lersch
,
H.v.d.Oosterkamp
) »
aantal blokken
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
Drucken
Seiten: [
1
]
Autor
Thema: aantal blokken (Gelesen 6394 mal)
jan leendert
Gast
aantal blokken
«
am:
24. Januar 2007, 19:20:30 »
Beste WDP gebruikers,
Het is voor mij voor de eerste keer dat ik hier op het duitse forum komt en met nederlandse soortgenoten die WDP gebruiken.
Ik zag in de vorige topic bericht over blokken indeling bijv. bij een station. Er werd aangeraden om meerdere blokken in te delen. Mijn vraag is, hoeveel blokken is er voor nodig. Ik heb zelf bij een testbaantje, 4 blokken op een baan afstand van 1.60 mtr. Dat aangesloten is op een Viessmann terugmelddecoder met spoorbezetmelder (5233)
(spoorbaan HO Fleischmann). De onderlinge blokafstand is vrij kort.(naar mijn mening). Hoewel met WDP perfekt af te stellen is, en keurig automatisch optrekken, afremmen,heen en weer pendelen en toeteren (hi,hi,hi.wel grappig).
Dus, wat is een beetje de maat voor een gemiddelde blokindeling.
Alvast bedankt und auch Freudliche grussen an kollegial WDPeters.
Jan Leendert.
Riny
Senior-Mitglied
Re: aantal blokken
«
Antwort #1 am:
24. Januar 2007, 21:40:48 »
Beste Jan,
Allereerst welkom op het forum.
En nu maar hopen dat er nog meer mensen aanmelden, des te meer kunnen wij van elkaar leren.
Naar mijn weten bestaat een (stations)blok maar uit 1 blok maar deze is verdeeld in (voor mij idee) drie delen.
Te weten 1 inrijsectie, 1 afremsectie, 1 stopsectie.
Deze volgorde kan anders zijn als je twee richtingen rijd over het zelfde spoor.
Deze info heb ik vanuit een ander programma waar ik mee gewerkt heb maar misschien kan dit in WDP anders zijn.
Dus als er iemand is die dit kan bevestigen of verbeteren, laat het aub. weten.
Ik heb als beginnend WDP-er zeker niet de intentie om alles te weten, dit kan ook niet natuurlijk.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
jan leendert
Gast
«
Antwort #2 am:
24. Januar 2007, 22:17:36 »
Hoi Riny,
Bedankt voor de info.
Dat had ik gezien in jouw vragen en antwoorden omtrent blokken afstelling.
Ik heb de duitse WDP 9.2 versie en in de fahrstrassen-editor kun je verschillende manieren laten beinvloeden.
Door automatisch te herkennen en ook onderbrekingen en bijv. met meerdere stappen.
Ik zat dus even mee te worstelen tussen het aantal blokken en de mogelijkheden die WDP aangeeft en kan.
Dat er 1 inrijsectie, 1 afremsectie, 1 stopsectie dat is duidelijk, zo had ik ook in mijn testbaantje 4 secties gemaakt, i.p.v 3 secties. Maar op 1 blok kon ik ook die mogelijkheden met WDP, inrijden, afremmen en stoppen.
Dus over die lengte van 1.60 mtr, dat uit 1 blok bestaat kon ik vanaf het begin van de blok, steeds langzamer afremmen tot precies op de plek waar ik het hebben wil.
Daar heb ik vooraf de snelheid correctie van de km/hr ingesteldt. En vervolgens met de fahrstrassen-editor 1 maal de afgelegde spoorweg trajekt, door handmatig virtuele transformator geleidelijk afremmen tot die plek waar die moet stoppen. Vervolgens naar fahrstrassen automatiek en doet precies de uitgevoerde opdracht. Mocht er dan de locomotief te ver vooruit gaat en of te vroeg stopt, dan kun je die via bremse menu kleine correctie instellen.(+ en -). Daarnaast kan ik met diezelfde traject omgekeerd met een nieuwe fahrstrassen aanmaken, en dat werkt ook.
Dat gaat ook goed.
Misschien hebben de anderen, andere ervaringen.
Jan Leendert
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #3 am:
18. Februar 2007, 20:42:51 »
Beste Jan,
Een beetje heel laat in de gaten dat er een bijlage aanhing.
Bedankt als nog.
Nu het volgende probleem, de Duitse taal uitpluizen, maar ja, tijd zat.
Bedankt en sorry voor mijn late reactie.
Riny.
Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle & Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng. | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.
"Model Railway Workshop"
Bob Vermeulen
Senior-Mitglied
«
Antwort #4 am:
19. Februar 2007, 08:57:22 »
Goede dag,
Ik ben in november naar een cusus geweest in Duitsland als je de Duitsetaal beheerst een aanrader. Voorheen was ik ook niet zo los op wdp maar nu ik de basis geleerd heb kan ik op onderzoek uit.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group
N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |
Riny
Senior-Mitglied
«
Antwort #5 am:
19. Februar 2007, 11:33:26 »
Beste Bob,
Gelukkig dat het een NL versie is met een NL handleiding.
Het lijkt mij niet dat je zo'n programma in 4 weken helemaal kent dus ik zal volhouden.
Opgeven staat niet in mijn karakter.
Alleen sommige kreten in de beschrijving (handleiding) komen, voor mij, een beetje krom over.
Er staan dingen in over hoe in te stellen maar eigenlijk niet speciaal waarom.
Maar dat kan ook aan mij liggen.
Ik ben twee jaar bezig geweest met een ander programma dus ik moet nu die harde schijf in mijn hoofd gaan wissen.
Ik denk nog te veel in het hoe of wat van dat andere programma dus de begrippen van WPD komen dan moeilijk door bij mij.
Dus het probleem ligt niet bij WDP maar bij mij.
Riny.
"Model Railway Workshop"
Drucken
Seiten: [
1
]
« vorheriges
nächstes »
Seitenanfang
windigipet.de
»
»