Autor Thema: Engelse wissels prgrammeren met WDP 9.2  (Gelesen 5079 mal)

Offline Jos Willebrand

• Junior-Mitglied
    • members.home.nl/joswillebrand/
Engelse wissels prgrammeren met WDP 9.2
« am: 04. Februar 2007, 10:02:36 »
Gisteren heb ik weer zitten stoeien met engelse wissels. Ik heb er al 3 werkend, mar gisteren 2 uur bezig geweest een volgend setje an de gang te krijgen zonder resultaat.

Polaritiet wisselen helpt niet het wisselen van de decodernummers niet. Wissel otoren draaien niet. Aanvinken wisselen links en rechts niet.

Ik vond het vroeger en nu nogsteeds zeer ingewikkeld en absoluut een zwak punt van WDP.

Kan iemand mij vertellen hoe ik die engelse wissel de juiste standen kan laten aangeven. Twee stamden zijn correct. de andere twe spiegelbeeldig.

Ik gebruik TORTOISE SWITCH MACHINE CIR-6000. Dit zijn langzaam lopende motoren die ik aanstuur met een Viessmann 5213 decoder.

Het is niet de eertse decoder/ wisel combinatie die ik aansluit. Alleen deze laat het behoorlijk afweten als het over het instellen gaat.

Besturing Intellibox

Groet

Jos  

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: Engelse wissels prgrammeren met WDP 9.2
« Antwort #1 am: 04. Februar 2007, 11:35:33 »
Hallo Jos,

Hij gaat bij mij een convertering doen van 7 naar versie 9 bij het openen van jouw database,

Toch even gekeken ondanks dat dit bestand waarschijnlijk niet actueel is, er was een probleem met je wisseladressen, wissel was al op een andere plaats in gebruik en hierdoor misschien de boosdoender, ik kwam hier achter toen ik de wissel verwijderd had, en opnieuw getekend, vervolgens bij registrering van de decoderadressen kreeg ik een melding dat adres 17 reeds in gebruik was,

Kortom, wissel verwijderen en opnieuw tekenen, met de wisseladressen moet het probleem oplossen.

Met vriendelijke groet,

Walter

• Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows