Autor Thema: Engelse wissel / 1 wiiselaandrijving vraag.  (Gelesen 6020 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Engelse wissel / 1 wiiselaandrijving vraag.
« am: 16. Februar 2007, 14:54:00 »
Beste forumleden,

Ik (Dombo) zit met de volgende vraag.

Ik heb een engels wissel (c-Rail) met 1 wisselaandrijving.
Ik weet dat ik voor het tekenen van deze, twee gewone wisselsymbolen moet weergeven in de editor.
Dus moet ik ook twee magneetart.dec. adressen ingeven terwijl ik maar 1 aandrijving in de eng.wissel heb zitten.

Maar dan nu mijn vraag: hoe krijg ik het voor elkaar dat de apart getekende wissels gelijktijdig omgaan?
Het is, of de een, of de andere die omgaat d.m.v. een muisklik op het symbool.

Ik heb heel de handleiding aan het uitspitten geweest maar kan daar niets over terug vinden.

(rijwegen zijn nog niet ingegeven er is dus alleen een baanschema aanwezig)

Misschien dat ik het een beetje krom uitleg in mijn vraagstelling dus als mijn vraag niet begrepen wordt zal ik deze proberen anders te formuleren.
Ik hoor daar dan wel van.

Alvast mijn dank.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
Re: Engelse wissel / 1 wiiselaandrijving vraag.
« Antwort #1 am: 16. Februar 2007, 21:56:32 »
Beste Jan,

Deze uitleg is zeer duidelijk.
Ik ga dat morgen vroeg gelijk uitproberen.(= nu 22:00 uur)
Ook laat via deze weg even weten of ik het voor elkaar gekregen heb.

Tot zover mijn dank.

Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 17. Februar 2007, 17:06:48 »
Als antwoord op:

Vervolgens pak je de tweede wisselsymbool en zet je in alle decoderadressen op 0.(In feite is die tweede wisselsymbool als teken symbool. Bij rijwegen editor wordt die teken wisselsymbool meegenomen en wordt gewoon mee van richting wijziging, alleen niet via magneet artikel adres.)

Beste Jan,

Ik heb alle handelingen verricht.
Alleen wat in het citaat staat werkt bij mij niet zo.
Als de twee symbolen tegen elkaar getekend zijn en ik bewerk 1 symbool dan is de tweede automatich exact het zelfde.
Probeer ik nu de 2de op nul te zetten dan staan ze alle twee weer op nul.

Ik heb de kruiswissel even op een functiedecoder gehad en in de editor twee wisselsymbolen geplaatst maar dan wordt het (handmatig) 4x aanklikken. 1x afbuigen naar links, 1x rechtdoorgaande stand, 1x afbuigen naar rechts, en 1x om weer in de rechtdoorgaande stand terug te komen.

Ik heb dan nog niets in een rijweg verwerkt of gedaan hoor.

Ik vind dit een vreemde situatie en ik ben benieuwd wat het programma er mee gaat doen als deze alles "automatich" moet schakelen.

Misschien ongegrond maar ik heb het gevoel dat dit dus niet goed in te stellen is maar dat kan een onervaren tekortkoming zijn van mij natuurlijk.

Ik hoor je mening wel en/of (hopelijk) een andere oplossing.

Voor zover alvast weer bedankt.

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 18. Februar 2007, 10:51:04 »
Beste Jan,

Ik geef zulke dingen niet vlug op dus ik ben nog aan het uitvogelen hoe dit toch voor elkaar te krijgen dus ik hou je op de hoogte.

Ik werk zelf ook met de 5211 functie decoders van Viessmann i.c.b. met 3 rails digitale spanning.

Van wissel of gelijkstroom is geen sprake meer in het digitale bedrijf alleen 2 of 3 rail systemen.
Wij werken nu alleen nog maar met digitale spanning.
Dit wilde ik ter correctie nog wel even kwijt dus ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat?  

Ik ga vandaag lekker verder vogelen en laat de resultaten wel weer weten via deze weg.

Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 18. Februar 2007, 20:31:28 »
Beste Jan,

Het laatste wat je aangeeft klopt als een zwerende vinger.
Daar was ik al achter gekomen en als ik het daar op automatisch testen zet werkt de wissel goed alleen de test-afbeelding op het beeldscherm doet er dan toch vier maal over zoals ik mijn eerder reactie aangegeven.

Maar..............we blijven puzzelen.

Weer bedankt voor je bijdragen.  
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #5 am: 19. Februar 2007, 13:20:00 »
Beste Gerard,

Ook bedankt voor je reactie.
Ik ben van plan om mijn tetstbaan, welke ik voor dit soort testen heb gemaakt, eens te veranderen met daarin de kruiswissel.
Dus dat "alle soorten" van kruisingen en wissels aanwezig is.
Ik ben gisteren nog bezig geweest met het "bureau/kantoor" gedeelte van WDP 9.2 en daarin alle basis stappen ondernomen welke in de handleiding staan maar in de simulatie werkt er dus niets.
Ik twijfel geen moment aan het programma maar eerder aan mijzelf.
Dus zoals al eerder gezegd, ik blijf net zo lang zoeken en bezig tot dat het werkt.

Ik zal al hetgeen ik aan vage toestanden tegen kom eens op papier zetten en vervolgens deze maar hier op het forum plaatsten en dan zal het allemaal wel een keer goed komen.

Nogmaals bedankt.

Wordt vervolgd.      
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #6 am: 20. Dezember 2016, 18:54:55 »
Beste mensen.
Als beginner met wel n fantastisch lopende baan wil ik ook n engelse wissel toe gaan passen.
Wat vond ik? In mijn editie SMALL (hetzelfde als 9 volgens mij) staan helemaal geen dubbele wissels zoals in de Premium uitvoering.
Dus is deze misschien ergens te importeren???

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:
    Nspoor DR5000usb met DR4088s en DR4018s

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 20. Dezember 2016, 19:57:41 »
Beste Harry,

Daarvoor zet je 2 wissels tegen elkaar zoals op de bijgeplaatste foto is te zien. Dus op die manier maak je een Kruiswissel met 1 of 2 aandrijvingen, succes.

Met groet, Henk

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
  • Win-Digipet-Version:
    Windigipet 2021.2c Premium Edition.
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:
    Modelbaan PC 2 GHz. 4 GB geheugen.W10 Bureau versie: Laptop 2.4 GHz  Windows 10

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #8 am: 20. Dezember 2016, 20:32:12 »
Beste Henk. Jij bent echt van alle (Windigipet)-markten thuis en dat ga ik mooi proberen, al zie ik nog niet meteen hoe je 2 wissels zo tegen elkaar legt.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #9 am: 20. Dezember 2016, 20:50:23 »
Dag Henk, hier ben ik al weer en het werkt "gewoon"! Je moet wel op t idee komen om wissels zo tegen elkaar te leggen.
Nogmaals bedankt, fijne feestdagen en n goed 2017.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #10 am: 21. Dezember 2016, 17:00:05 »
Nog even Henk. Hoe krijg ik het voor elkaar om bij 2 standen X en )( te schakelen?
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 21. Dezember 2016, 19:00:26 »
Hallo Harry,

De wissel zoals ik getekend hebt heeft alleen de standen rond of recht door. Wat voor wissel heb jij dan?
Heeft hij 1 of 2 motoren? Teken evt. wat je wilt bereiken met dat wissel.

Met groet, Henk
  • Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
    Marklin C-rails.Marklin .CS1 "Reloaded", voor 6 S 88 Terugmelding, wissels en seinen. CS2 voor rijden. Marklin C-rails. Schaduwstation M-rails.
  • Rechnerkonfiguration:

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #12 am: 22. Dezember 2016, 15:54:48 »
Dag Henk. Ik heb gewoon n engelse wissel, dus )( of X. Meer kan ik er niet van maken. Dus ook maar 2 standen: beide banen rechtdoor of gekruist.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration:

Offline H.v.d.Oosterkamp

• Moderator
  • Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 22. Dezember 2016, 20:43:05 »
Hallo Harry,

Zoek in de knoppenbalk het symbool wat je hieronder zie (in de spoorplan-editor). Je muisaanwijzer veranderd van vorm, ga nu naar het wisselsymbool wat je een adres wilt geven, en klik op dat wisselsymbool, er komt nu een schermpje waar je het adres en evt meer in kunt geven. ik denk dat je dit bedoeld, succes.

Met groet, Henk

• Win-Digipet-Version:
  • Anlagenkonfiguration:
  • Rechnerkonfiguration:

Offline stuiverman

• Senior-Mitglied
  • nl
« Antwort #14 am: 22. Dezember 2016, 23:03:17 »
Ja Henk. Zo ver was ik ook al gekomen, maar dan kan ik 4 standen veroorzaken, maar geen 2 met in de ene stand )( en in de ander stand X. Dus blijft t puzzelen als we niet hetzelfde idee over engelse wissel hebben.
en de groeten van Harry
  • Win-Digipet-Version:
    WDP2018premium.c
  • Anlagenkonfiguration: