Autor Thema: Engelse wissel / 1 wiiselaandrijving vraag.  (Gelesen 6019 mal)

Offline luc diels

• Senior-Mitglied
  • Aut viam inveniam, aut faciam
Re: Engelse wissel / 1 wiiselaandrijving vraag.
« Antwort #15 am: 23. Dezember 2016, 08:52:33 »
Beste Harry,

die vier standen zijn op het computerscherm, maar in werkelijkheid neemt de engelse wissel maar twee standen aan.Kruisen wordt op het scherm op twee manieren aangeduid, net als afslaan. De symbolen gaan gewoon de vier mogelijke combinaties af iedere keer dat je aanklikt. Je moet je daar niets van aantrekken. Of je nu rechtdoor gaat op de linkse of de rechtse manier maakt toch niet uit. Je gaat rechtdoor. Als je rijstraten ingeeft kun je trouwens de correcte keuze maken voor de weg die de loc zal volgen. Het correcte symbool staat er dan.

met de beste groeten

Luc Diels
« Letzte Änderung: 23. Dezember 2016, 09:02:47 von luc diels »
Schaduwstation 1 in werking, Schaduwstation 2 in werking. hoofdpoor en nevenspoor operationeel voor hoofdtafel, scenery westheuvel kohlheim en Industriezobe west afgewerkt, de rest in progress
  • Win-Digipet-Version:
    WDP 2021.b
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin K&C-rails, CS3 + 3*booster Märklin, Rosoft enViessmann S88 en Märklin L88 en S88AC, MUET turntable control MC2004, All material Märklin (100loks)
  • Rechnerkonfiguration:
    DELL OPTIFLEX 9020 CORE I7 Quad Core, SSD 240GB, 4GB RAM, HPNVIDIA QUADRO, WINDOWS 10, DELL 27" MONITOR

Offline B.Doorduin

• Senior-Mitglied
« Antwort #16 am: 23. Dezember 2016, 15:21:25 »
Hoi Harry,

Klopt helemaal wat Luc zegt, ik haal ooik uit jouw verhaal dat de wissel 1 motor heeft.
Anders gezegd: handmatig via de PC/WDP schakelen kan je idd op het beeldscherm 4 standen zien, maar die zijn twee aan twee hetzelfde, zie bijlage.
Als de wissel via een rijweg geschakeld wordt dat is de wissel ingesteld zoals je dit zou willen en schakelt hij direct naar de gewenste stand, geen probleem dus.

Ik heb dit even gecheckt op mijn baan waar ik engelse wissels hebt (roco) met 2 aandrijvingen en engelse wissels (Fleischmann) met 1 aandrijving. Het klopt precies.

Gr
Bas

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer Windigipet Gebruikersgroep Nederland
Vriendelijke groet
Bas Doorduin
  • Win-Digipet-Version:
    2009PE
  • Anlagenkonfiguration:
    Fleischmann/Roco DCC, 2-Rail, Twin Center, HSI-88, TT-DEC, Epoche I-III, schaal H0, rollend materiaal: Duits...
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows10

Offline Hans Biere

• Senior-Mitglied
  • Carpe diem
« Antwort #17 am: 25. Dezember 2016, 17:38:17 »
Beste Allen,

Goed bedoelde tip van mijn kant en wellicht overbodig maar toch: alles omtrent deze wissel staat uitvoerig en duidelijk in het handboek beschreven in hoofdstuk 5.5.14. Als je die beschrijving volgt en uitvoert kan er volgens mij niets mis gaan. Werkt bij mij althans perfect.  :)

Fijne Kerst en een gezond en gelukkig 2017 allemaal!
Met vriendelijke groet / Mit freundlichen Grüßen

Hans
  • Win-Digipet-Version:
    Premium Edition 2021.2d 25 - 32
  • Anlagenkonfiguration:
    H0 ~ / Mä K-rail / Systemen: ECoS 2 ( v 4.2.14 ) / LDT-HSI-88-USB / µCon-Railspeed / Gerd Boll SBD v 2.9
  • Rechnerkonfiguration:
    ASUS GL702V; Intel CORE i7; Windows 10