Autor Thema: tams control  (Gelesen 4700 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
tams control
« am: 03. März 2007, 23:06:08 »
Vandaag de nieuwe centrale ingebouwd. Dat was niet zo'n groot proleem. Het probleem is dat van de 8 DCC lokomotieven er maar 3 rijden. Waar kan dat in zitten iemand een idee? Ze rijden niet via WDP maar ook niet via de control?  
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: tams control
« Antwort #1 am: 04. März 2007, 12:48:49 »
Ik heb het al gevonden . Sommige dingen werken werken direct andere dingen daar moet je wat voor doen. In dit geval programmeer ik de lok opnieuw en breng ik hem weer als nieuw in WDP en het werkt dan. Zo 1 op 1 overschakelen werkt bij mij niet maar uiteindelijk gaat het goed. Heb tot nog toe geen geesten ritten meer gehad en denk ik dat ik met de Tams centrale een goede en zeer eenvoudig te bedienen instrument heb.  

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 04. März 2007, 14:13:54 »
Hoi Bob,

Mooi dat je deze Tams Control toch erg snel hebt weten te bemachtigen. Over je "probleem" toch even het volgende: Ik neem aan dat je de Tams Master Control hebt. Heb je deze met de PC verbonden via de USB of via een com poort? Op het Duitse forum staan enkele mogelijke storingen die klaarblijkelijk optreden als je een USB verbinding gebruikt. Ikzelf heb het geheel ook via de USB kabel lopen, en dat loopt, bij mij althans, vlekkeloos. Misschien heeft het daar mee te maken? Het is maar een idee.

Met vriendelijke groet,
Gerard  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #3 am: 04. März 2007, 21:04:52 »
Hoi Jan,

Mijn ervaringen met de Tams Master Control zijn prima te noemen. Geen "spooktreinen" die wegrijden bij het inschakelen van de baan en geen resets gedurende het gebruik. Nu lees ik jouw goede ervaringen met de IB. Dat is alleen maar mooi dat alles goed werkt. Maar ik lees dat jij de IB gebruikt via een USB kabel. Wellicht bedoel je een R232 compoort aansluiting, want de IB heeft geen USB aansluiting...

Met vriendelijke groet,
Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 04. März 2007, 23:47:01 »
Hallo Gerard en Jan Leenderd,

De Tams controler werkt als een trein  . er rijden nu 10 loks ongestoord rond. Geen problemen gehad tot nog toe en ik ben er toch de hele avond mee bezig geweest. Veel dingen gedaan die ik vroeger ook deed (tussen PC en IB) om de baan in te regelen. De TAMS heb ik via een USB aangesloten en geeft geen problemen. Al met al duurde het ca 1 uur om de IB uit te wisselen voor een TAMS en een ander 1/2 ur om dat ik een nieuwe zware 150VA booster heb in gebouwd.

Jan Leenderd je vroeg naar de decoders. Daar had ik problemen mee. Die zijn nu opgelost. Ik heb alle decoders gecontroleerd en ben tot de beslissing gekomen alleen DCC te gaan rijden en ga de andere uitwisselen zodat ik alleen DCC rij en geen selectrix meer. Kan ook niet met TAMS. Soms moet je beslissingen nemen om een stabiele automatisring te krijgen.