Autor Thema: WDP Pro-X  (Gelesen 7087 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
WDP Pro-X
« am: 21. April 2007, 22:59:36 »
Op de beurs in Dortmund van de week de WDP Pro-X gekocht. Tijdens een demo op de stand van Modelpan van Peter Peterlin was ik verkocht en heb hem aangeschaft. De manier waarop rijwegen worden gemaakt is veranderd en dat is veel eenvoudiger als met de vorige versies. En daar ik een baan in opbouw heb dacht ik dat komt goed van pas. Ik vele andere veranderingen gezien die het leven makkelijker maken en in de toekomst zal ik daar wel achterkomen.

Ik heb echter na het installeren wel een klein probleempje. Vele loks stoppen niet meet goed p de stopsecties. Heeft iemand ook DWP Pro-X en heeft het zelfde ondervonden?    
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: WDP Pro-X
« Antwort #1 am: 21. April 2007, 23:23:55 »
Hoi Bob,

Afgelopen vrijdag heb ik in Dortmund ook de Pro X versie aangeschaft. Voor zover geen problemen ondervonden, maar wat bedoel jij met niet meer goed stoppen op de stopsecties? Te ver doorrijden of juist te snel/vroeg stoppen?

Met vriendelijke groet,
Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 22. April 2007, 13:38:38 »
Gerards goede middag,

Ik bedoel daarmee dat ze veel te ver doorrijden.

Verder gaar alles goed overigens

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline peter wijenberg

• Mitglied
  • Ort: Provinz Limburg (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen nl
« Antwort #3 am: 22. April 2007, 22:45:18 »
Hallo Bob,

Ik heb deze week ook in Dortmund Wdp Pro X gekocht, en mijn versie 9.2 geupdate.
Ook ik heb ondervonden dat bepaalde stopsecties niet meer als voorheen werken, m.a.w.  , de lok stopt niet meer op dezelfde plaats, maar rijdt soms 10-20 cm door.
Ik weet niet waarom, maar ik zal de instellingen eens controleren, wellicht dat deze tijdens de updat veranderd zijn...

peter  
Viele Grüsse aus der Niederlanden
Peter
  • Win-Digipet-Version:
    2021 Premium incl. letzter update
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin-K-Gleis  -Intellibox 1 -- HSI Serial  -- Viessman, LDT. Märklin Schaltdekoder --
  • Rechnerkonfiguration:
    AMD Ryzen 5 5500U  16,0 GB   Windows 11 Home

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 22. April 2007, 23:04:39 »
Hallo Bob en Peter,

Rijden jullie met profielen of standaard(loc)instellingen?
Vanavond heb ik een tijdje Pro X zowel manueel als automatisch laten rijden, maar bij mij stoppen de treinen precies zoals het was met WDP 9.2. Ik rijd overigens met profielen. Krijgen de loc's, wanneer ze in de stopsectie aankomen, gelijk hun stopopdracht, of komt deze opdracht enigszins (te) laat? Of stoppen ze meer geleidelijker, zodat ze te ver doorrijden? Het moet toch ergens terug te vinden zijn, lijkt mij.

mvg.
Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 22. April 2007, 23:45:03 »
Gerard,
Volgens mij krijgen ze wel de juiste stop opdracht maar zijn ergens de instellingen veranderd van de 11 loks lopen er 5 door.  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 30. April 2007, 10:55:13 »
Goede morgen allen,

Afgelopen weekend maar een bezich geweest met het stop probleem. alles gecontroleerd maar niets helpt. Het zijn 4 loks die er last van hebben.Heb gekeken in WDP maar kan niets vinden, het lijkt er op dat de stop vertraging niet werkt. De software reageerd direct wanneer een lok op het betreffende blok komt viad RM monitor kan ik goed controleren dat een deel direct gezien wordt.
Oook nog wat geexperimenteerd met de DDC decoder maar ook daar geen vooruitgaang.Overigens ik gebruik nog geen profielen!
Heeft iemand nog ideeen?  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 01. Mai 2007, 13:13:01 »
Hoi Bob,

Misschien heeft het iets te maken met de baudrate-instelling? Ik zeg maar wat, je weet maar nooit. Als deze lager is dan eerder, dan worden er minder bits/bytes per seconde doorgegeven.

Je Tams MC, gaat deze via de USB?  

Mvg. Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 01. Mai 2007, 20:40:12 »
Hallo Gerard,

Bedankt en goed dat je nog meedenkt. De Tams werkt via de USB maar daar heeft het niets mee van doen de baude rate staat aan aller beide kanten op 33K en dat was bij de 9.2 versie ook. Ik pieker me suf maar heb nog geen idee. Nu staat er op het Duitse forum ook een soort gelijk geval en ik denk dat ik dat ook eens ga proberen. Per blok gebruik ik ook maar 2xRM en in dat verhaal staat dat de manier van verwerken met Win Pro anders is en er omheen gewerkt moet worden. zie bij "Geschwindigkeid in Zugfahrten". Ik ga dat eens goed bestuderen maar ik vind het wel een vreemde zaak als dat de reden zou zijn.  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #9 am: 01. Mai 2007, 23:21:07 »
Hallo allemaal,
Vanavond een 3e RM geplaatst in een opstel spoor en opnieuw de rijweg gemaakt en deze weer in de treinritten verwerkt met als resultaat dat het werkt  . Getest met 2 loks die doorliepen en met beide gaat het goed.

Blijft echter voor mij de vraag waarom werkt het bij de een wel en bij de ander niet  !  

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #10 am: 01. Mai 2007, 23:30:15 »
Als antwoord op:
Hallo allemaal,
Blijft echter voor mij de vraag waarom werkt het bij de een wel en bij de ander niet  !  

Ik begrijp je vraagstelling.
Maar je hebt het opgelost en daar gaat het volgens mij om.
Met de info van resultaat heb je in ieder geval andere weer een hoop zoekwerk en hoofd brekers bespaard.

Gefeliciteerd met de oplossing.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 02. Mai 2007, 11:24:39 »
Hoi Bob,

Goed dat het opgelost is. Inderdaad enigzins raar dat het bij de ene wel en bij de ander niet werkt. Alhoewel 2 RMK's in een rijweg vind ik persoonlijk te weinig. Ik heb overal minimaal 3, en bij sommige rijwegen 6 RMK's per rijweg ingebouwd. Mijn ervaring is dat WinDigipet minimaal 3 RMK's per rijweg moet hebben. Eenmaal had ik een soortgelijk probleem waarbij (door een abusievelijk contact) 2 RMK's (1ste en 2e) met elkaar contact kregen en dit werd gezien als één RMK. De treinen reden toen ook verder door in de stopsectie, en zelfs een er voorbij.(Stom van mij dat me dit nu te binnen schiet, want dat was je probleem dus).

Met vriendelijke groet,
Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #12 am: 02. Mai 2007, 16:41:47 »
goede middag WDP ers,

bedankt voor jullie steun, het gaat wel veel RM's kosten maar ja het moet maar weer. ik zelf denk ook dat het veel mooier is met minimaal 3.

Gerard waarom heb je er zelfs 6 op een traject?  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 02. Mai 2007, 18:00:17 »
Hoi Bob,

Deze 6 RMK's liggen met name in de rijwegen die deel uitmaken van het station en schaduwstations. Treinen stoppen dan op verschillende plaatsen, bijv.langs een perron. Het is niet zo'n fraai gezicht als een korte regionale trein helemaal op het eind van een lang perron stopt. Daarnaast trekken de treinen veel mooier op en remmen ook veel mooier af bij het gebruik van meerdere RMK's in combinatie met profielen. In de schaduwstations staan een aantal treinen op een spoor achter elkaar, vandaar dat er daar 6 RMK's ingebouwd zijn.

Met vriendelijke groet,
Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #14 am: 03. Mai 2007, 09:05:39 »
Goedemorgen Gerard,
Ik begrijp het en ga nu anders naar mijn baan kijken om dat ik nu nog in een fase ben waar ik dingen kan veranderen. Betekent dat dat je meerdere treinen in het schaduw station op een spoor hebt? Geeft dat geen problemen of is het gewoon een kwestie van goed in WDP organiseren?