Autor Thema: Seminar in Hurth  (Gelesen 8737 mal)

jan leendert

• Gast
Seminar in Hurth
« am: 15. Mai 2007, 11:46:40 »
nvt
« Letzte Änderung: 29. Mai 2008, 13:18:07 von jan leendert »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Re: Seminar in Hurth
« Antwort #1 am: 17. Mai 2007, 16:46:03 »
Hallo Jan Leenderd,

Ik kan ,ij helemaal aan sluiten bij je woorden. Ik heb in november de cursus gedaan en sinds die tijd werk ik met veel plezier met WDP. Goed dat jij het ook zo ervaren hebt. Nu weet je dat er een goede organisatie achter zit. Het leuke is dat Hr. Peterlin je dan ook tijdens de beurs in dortmund herkent en dan een praatje maakt. Je heb dan het gevoel dat je er bij hoord.      
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 19. Mai 2007, 22:42:32 »
Hallo Jan Leendert,

Ik weet het nog niet maat ik heb op een aantal "blokkrn" 3 RM 's zitten en dan gaat het goed maar ik blijf het vreemd vinden dat van het ene op het andere moment iets niet meer gaat.

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 21. Mai 2007, 11:39:01 »
goede morgen Jan Leendert,

Bedankt voor je uitleg. Ik zal het vanavond of morgen eens gaan proberen.  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 21. Mai 2007, 12:46:32 »
Beste Bob,

Wat gaat er niet goed? Betreft het rijwegen/treinritten en dgl. die eerst wel goed functioneren en dan opeens niet meer, of zijn het altijd dezelfde die problemen geven?
Rij je met profielen in combinatie met "anforderungskontakte" of "zugfahrten"?

Ik zou ook even alles goed nakijken of alle RMK's exakt goed zijn vastgelegd in de desbetreffende rijwegen, en niet toevallig een RMK is opgetekend of ingevuld is welke niet in die specifieke rijweg ligt. Dit kan soms een niet juist functioneren tot het gevolg hebben (uit eigen ervaring).
Met het overstappen naar Pro X heb ik ook nogal wat veranderd in mijn sporenplan, en moest soms toch even goed opletten om geen fouten te maken. Ik weet niet of jij sinds de overstap veranderingen hebt aangebracht? Op het Duitse forum staan ook diverse topic's betreffende Pro X. Wellicht heb je daar ook al naar gekeken, en staat de oplossing er tussen.

Met vriendelijke groeten,
Gerard    

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 21. Mai 2007, 20:24:22 »
Gerard goede avond,

Bedankt voor je reactie, ik rij alleen met zugfahrten en niet mek AK. Ik heb ook nog geen profielen in gebruik. Ik zal alles eens goed na lopen zoals je zegt. Maar ik ga ook het advies van Jan Leendert proberen en kijken hoe dat werkt. Misschien moet ik maar alle rijwegen eens goed nakijken of opnieuw definieren met de nieuwe methoden van WDP-Pro.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 22. Mai 2007, 22:49:29 »
Hallo allen,

Vanavond eens profielen ingeschakeld en het probleem met stoppen kan ik daar vlekkeloos   mee regelen. Weer een nieuwe dimensie  . Ik heb nog wel een vraag: hoe kan ik een nieuwe profiel aanmaken nadat ik de eerste heb gebruikt , ik kan dat niet vinden in het handboek, waarschijnlijk kijk ik er overheen.  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 23. Mai 2007, 17:18:06 »
Hallo Bob,

Wat het makkelijkste is om in eerste instantie alle profielen automatisch aan te laten maken (blz.314 Pro X handboek). Dan ontstaan alle mogelijke combinaties van rijwegen en ingevoerde locomotieven, treinen in de lokomotiven databank (afh.van oa.ingevoerde "matrixen"). Daarna kun je alle gemaakte profielen naar eigen inzicht per loc en rijweg helemaal zelf inrichten, in de rechterkolom "Kontakt-Ereignisse". Zie blz 317 en verder. Wellicht is de Lok-ID 0 op blz.340 en verder ook een optie. Met deze laatste heb ik (nog) geen ervaring. (ik geloof dat we een beetje off topic raken, sorry Jan)

Met vriendelijke groet,
Gerard    

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 23. Mai 2007, 23:08:03 »
Gerard,
Vanavond even bezich geweest met wat je schreef. Heb eerst een proef ZA gemaakt voor 1 lok en daar van alles eens mee bekeken en uitgeprobeerd. Werkt uitstekend   kan de lok presies daar stoppen waar ik wil op de mm nauwkeurig.
Bedankt voor je, jullie, aanwijzingen.  

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #9 am: 24. Mai 2007, 00:47:27 »
Hoi Bob,

Nou dat is goed nieuws. Je kunt met profielen meer dan je in eerste instantie denkt. In de kolom "Kontakt-Ereignisse" kun je bijvoorbeeld ook voor één RMK meerdere kolommen aanmaken, zoals een bepaalde volgorde van lichtwiseling, geluiden, wachttijden, schakelen magneetartikelen, etc., precies alles naar jouw persoonlijke instellingen.

Met vriendelijke groeten,
Gerard  

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #10 am: 24. Mai 2007, 23:53:55 »
Gerard,
Ik heb een BR44 (in N) met sound en het leuke is nu dat je de lok kunt laten fluiten waar je wilt en dat je het stoom geluid kunt aanzetten als hij uit het onderste niveau op de baan komt en als hij weer een tunnel in gaat dan kan je hem weer uit zetten. Mooi werk krijg steeds meer het gevoel dat ik er ooid goed aan gedaan heb om WDP te kopen.  

Offline ninahondje

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 24. November 2007, 02:50:36 »

Hoi allemaal,

Ik log in met ninahondje mijn naam is Hans,

Ik ben in oktober 2007 met Windigipet begonnen, heb begin November het seminair in Hurth gevolgd.
Was zeer verrast over het hotel en de service wat betreft eten en drinken was uitstekend geregeld.
De uitleg heeft mij zeer geholpen alles wat nieuw is in het begin moeilijk.
Maar ik heb zoveel informatie gekregen dat ik de eerste maanden alleen met de mogelijkheden van Windigipet bezig ben.
Ben dan ook nu bezig mij met de software vertrouwt te maken en  in praktijk te brengen.
Veel lof aan de makers van dit programma is hier wel op zijn plaats.

Hans

Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #12 am: 24. November 2007, 11:03:29 »
Hans,
Aller eerst welkom onder je naam. Ik had al ergens gezien dat een Nederlander in Hurt was geweest en ik dacht die komt vanzelf op het forum maar het was "ninahondje". Ik hoop dat je een goede tijd hebt gehad. Ik heb de cursus precies een jaar geleden gedaan en ben nog steeds in een leer fase. Elke keer als ik weer met WDP bezich ben dan stuit ik weer op interessante dingen, het blijft boeien.

Veel plezier

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #13 am: 24. November 2007, 21:51:28 »
Hallo beste Hans,

Allereerst prettig om een naam te lezen en om een antwoord aan een persoon te geven.

Wat het leren omgaan met WDP betreft, ik ben er ook nog lang niet. :(
Ik zal blij zijn als de eerste loc weer op mijn vernieuwde modulebaan kan gaan rijden onder WDP.
Verder word ik prettig gestoord van al die draden, waar ik momenteel mee bezig ben, en dan zeggen ze nog "Digitaal, minder bedrading", niet dus. >:(
Maar wanneer het weer zover is zal ik ook wel de nodige vragen wel weer hebben, want als je er ook niet mee bezig blijft.................................ben je zo een stuk van de WDP -film kwijt. :o
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline ninahondje

• Senior-Mitglied
« Antwort #14 am: 27. November 2007, 20:33:30 »
Hans Meijs

Mijn email adres staat in mijn profiel

Hallo allemaal,

Ik heb marklin ongeveer 17 locs lopen digitaal. Heb dit al vanaf 10 jarige leeftijd
werk nog met de oude m rail de terug meldingen gaan via de stroomdraad
Werk nog met  Centraal unit interface booster.
Het heeft jaren stil gelegen het laatste jaar was ik eigenlijk op zoek naar de software.
Heb het een en ander uitgeprobeerd maar ben toch overgeschakelt naar windigipet.
Mijn eerste ervaringen zijn goed maar het leerproces zal wel even duren.
Moet nu de baan kwa terugmeldingen weer aanpassen de eerste stappen zijn gezet.
Het seminair was zeer leerzaam en goed.

Vriendelijke groet Hans

Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista