Autor Thema: Forum werkt weer Toppie.  (Gelesen 5237 mal)

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
Forum werkt weer Toppie.
« am: 28. August 2007, 23:29:51 »
Hallo allen,

Ik was al bang dat dit forum weg was maar gelukkig kwam hij weer te voorschijn.
Deze vernieuwing is voor mij wel even wennen omdat mijn kennis met de Duitse taal nu niet optimaal is.
Deze reactie vloeit voort uit de Duits talige knoppen maar met een woordenbboek komt men ook een heel eind en zo leer je nog eens wat.

Nu maar hopen dat de leden hun profiel nog eens aanpassen zodat de avatars weer zichtbaar zijn.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: Forum werkt weer Toppie.
« Antwort #1 am: 29. August 2007, 17:16:02 »
Hoi Riny,

Wat betreft de Duitse taal, daar komen we samen wel uit. Ik vind het forum er tenminste fantastisch uitzien. Met name ook het extra forum betreffende sporenplannen.
En nu maar hopen dat het, op het Nederlandse forum, wat drukker gaat worden als de dagen gaan korten en de "hobby avonden" weer gaan lengen!

Groetjes,
Gerard.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 29. August 2007, 19:37:10 »
Beste Gerard,

Laten wij hopen dat het wat drukker wordt, kunnen wij ook weer wat wijzer worden, toch zeker ikke (zei de gek).
Maar ja, misschien werkt WDP wel zo goed en is het door iedereen zo goed te begrijpen dat er weinig te vragen valt.
Ik zal nog voldoende te vragen hebben als mijn modules eens gereed zijn en de boel kan gaan ansluiten en testen, testen, testen en nog eens testen. ??? ???

We wachten af, maar mij zul je straks wel regelmatig tegenkomen op het forum, 'k moet nog een hoop leren maar dat wist je al   :D :D
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 02. September 2007, 11:11:39 »
Goede morgen allen,

Ik heb in de afgelopen periode juliie wel en wee wel gevolgt. Ik zat in Brazilie en had een nieuwe LapTop maar wist mijn inlog codes niet meer van het forum. Ik vind het nieuwe forum wel even wennen maaar het werk super ;D.
De laarste tijd werk ik aan het uitbouwen van mijn baan met enkele vierkante meters en dus ligt het WDP verhaal even stil en zijn er geen vragen. Ook ik kan helpen met het Duits, Riny als je vragen heb laat het weten dan komen we er altijd wel uit (met z'n allen).
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 02. September 2007, 12:10:41 »
Beste Bob,

Hartelijk dank voor het aanbod.
Kijk en daar is dus een forum goed voor, indien nodig, dat je elkaar bij kunt staan en helpen.

Op dit moment ben ik nog volop bezig met mijn modules voor te bereiden betreffende bedrading en ook nog delen van rialtrajecten toe te voegen.
Nadat ieder module gereed is vul ik dit aan in WDP (baan editor) en zodra alles ingetekend staat dan gaat het grote enge configuren van WDP plaats vinden  ??? maar dat zal met jullie hulp allemaal wel goed komen.

Onze Gerard is al eens bij mij geweest om bepaalde begrippen duidelijk te maken maar omdat er veel tijd tussen heeft gezeten ben ik een beetje benauwd of ik alle uitleg van toen nog in het koppie heb zitten.
Maar zoals gezegd, het zal zeker goed gaan komen.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 02. September 2007, 12:50:17 »
Riny,
zoals gezegt ben ik ook aan het uitbreiden echter op een zodanige manier dat ik een basis 'baan" heb van een cirkel met een 10 verdekt opstelsporen. Dat deel zit met WPD en werkt als je dat hebt dan lijkt het mij dat je kunt gaan uitbreiden en niet alles in eenkeer voor de hele baan moet inbrengen. ik zou eerst een klein stukje doen en dan gaan uitbreiden met kleine stukjes. dan blijft WPD ook je hoofd!
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 02. September 2007, 13:08:35 »
Beste Bob,

Daar heb je zeer zeker een goed punt en die neem ik zeker aan.

Zelf denk ik, omdat ik met losse modules werk, en dus diverse ringleidingen moet aanbrengen om overal spanning te kunnen hebben plus de daarbij komende connectors voor de wisseldecoders 5211 en de S88 5217 om deze door te kunnen "lussen" van module tot module.

De aankomende week zal mijn bestelingen betreffende dit soort onderdelen binnen komen en kan ik, zoals je aangeeft, deel voor deel gaan aanpakken.
Bedankt voor de tip en het meedenken.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 02. September 2007, 21:43:48 »
Iedere keer stuit ik tegen een "verhinkel" en weer het Duitse boek tervoorschijn halen en weer lezen, lezen, lezen, trainen, trainen en nog eens trainen. Dit om het te begrijpen.

Beste Jan,

Dit is een manier die ik zelf ook toe -pas. ::)
Het is inderdaad de manier om te leren, zelf zeg ik dat altijd tegen iedereen maar deze "laatste" vragen kwamen zomaar als flarden langs vandaar dat ik ze stelde.  :-\
Maar zoals in het citaat, je heb 300% gelijk  :o
Riny.

"Model Railway Workshop"