Autor Thema: Win Digipet van Sybex versie 8.0  (Gelesen 27482 mal)

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: Win Digipet van Sybex versie 8.0
« Antwort #15 am: 24. September 2007, 21:13:13 »
Beste Richard,

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar de aanschaf van de nieuwste versie van WinDigipet, Pro X, is zijn geld dubbel en dwars waard. Je zult je verbazen over de mogelijkheden, zeker ook tov. de 8.0 versie.
Daarnaast krijg je maximale ondersteuning (oa.het forum), en het wordt uitstekend up to date gehouden.

Met vriendelijke groeten,
Gerard

Offline ritchie

• Junior-Mitglied
« Antwort #16 am: 24. September 2007, 22:24:59 »
Ik heb vanavond geprobeerd om te bellen maar ik kwam er niet door,overbelast of nummer niet vergeven(0049-1722011009).
Bau bei uns ein Modelbahn im Gasthof.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #17 am: 24. September 2007, 22:34:07 »
Ritchie,
Ik heb ook een keer gewoon in kantoor uren gebeld. Win-Digipet is per slot van rekening een bedrijf dat service wil leveren. Ik zou morgen gewoon Windigipet bellen als je bij je PC zit.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Peterlin

• Administrator
  • Senior-Mitglied
  • WDP-Entwickler
    • www.windigipet.de
« Antwort #18 am: 25. September 2007, 10:43:25 »
Hallo Zusammen,

Ich habe heute Herrn Snijder auf seine Anfrage eine mail gesendet.

Hallo Herr Snijder,

soweit ich NL lesen konnte, haben Sie das USB Interface von Lenz !

Das ist mit der Sybex Version auch gar nicht möglich !!
Als diese Version produziert wurde, gab es dieses USB Interface von Lenz noch gar nicht !

Sie müssten dann schon die Vollversion Pro X kaufen.

Mit freundlichen Grüßen
P.Peterlin
« Letzte Änderung: 25. September 2007, 11:26:40 von Peterlin »
Schöne Grüße aus Hürth
Peter Peterlin

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #19 am: 25. September 2007, 23:54:44 »
Beste WDP vrienden,

Onze Richard is blijkbaar toch naar koploper gestapt. ::)
Ieder zijn goed recht uiteraard en deze respecteer ik ook.
Dit wilde ik even laten weten voordat er onnodige energie in gestoken gaat worden.
Maar ja, wij kunnen niemand dwingen om geen andere weg in te slaan.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #20 am: 26. September 2007, 09:20:11 »
goede morgen,

Dit verhaal van Ritchie bracht mij op de volgende vraag: hoeveel gebruikers zouden er zijn van WDP in Nederland?

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #21 am: 26. September 2007, 18:13:03 »
Hallo luitjes,

Ik denk haast dat er toch wel meer gebruikers zijn.
Diegene die dat ons kan vertellen is onze wel gerespecteerde Jaap Kramer.

Dat er weinig vragen worden gesteldt heeft denk ik, persoonlijke mening, te maken dat WDP goed en begrijpelijk is te doorgronden.

Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #22 am: 26. September 2007, 18:43:21 »
goede morgen,

Dit verhaal van Ritchie bracht mij op de volgende vraag: hoeveel gebruikers zouden er zijn van WDP in Nederland?

Hallo Bob,

op Beneluxrail is een aantal jaren terug een poll geweest over het gebruik van besturingsprogrammatuur. Hier kwam slechts een 10-tal Nederlandse Windigipet gebruikers naar voren. Ik vermoed dat het aantal gebruikers de laatste jaren nog wel gestegen is, bovendien was er maar een beperkt aantal mensen die de moeite hadden genomen om deze poll in te vullen,

met vriendelijke groet,

Walter Wissels
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #23 am: 28. September 2007, 16:55:36 »
Hallo allemaal,
Even weer weg geweest, ik denk dat hr Peterlin precies weet hoeveel gebruikers er in nederland / belgie zijn want hij houd een admistratie bij wanneer je het pakket koop of een update koop!
Ik denk dat digitaal niet in de kinderschoenen staat, daar ik af en toe de verkoop zie van bv Wentink in Arnhem als ik daar ben. Als je kijk naar het aantal licenties voor koploper (ca 800) dan denk ik dat er veel mensen zijn die digitaal rijden. we moeten alleen zien dat we de WDP gebruiker berijken en ze op het forum krijgen.
Misschien dat Hr Peterlin eens wat meeer aandacht kan schenken aan marketing in Nederland zo is er geen winkel die WDP verkoop of promote nog in winkels nog op beurzen of advetenties in vakbladen. toen de Pro versie uitkwam heb ik geen enkele keer gezien in de vakpers dat Prox nieuw was.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #24 am: 28. September 2007, 18:02:43 »
Ook hallo allemaal,

De aankondiging van WDP Pro-X heb ik in het Belgies blad gezien, te weten, Model Spoor Magazine.
Voor de rest eigenlijk nergens.
Dat WDP niet in de winkels ligt heeft als vermoedelijke reden dat de meeste winkeliers geen support kunnen geven zoals een klant graag zou willen.
Voor support zijn wij afhankelijk van Dhr. Jaap Kramer in Nedeland en de bestaande forums.

Zelf ben ik het er ook mee eens, dat wanneer er iets meer activiteiten en promotie zouden zijn betreffende WDP, er een nog grote markt open ligt voor dit goede programma.
Alleen de doorsnee Hollander vind alles nogal vlug te duur en heeft liever altijd gratis en ja, laten wij eerlijk zijn, als je kwaliteit wil dien je toch de knip open te trekken.

Ik ben ook van de gedachten dat het Digitaal, via de PC, rijden al flink heeft toegenomen.
Dit gezien het aantal mails welke ik regelmatig ontvang betreffende voorbereidingen van Modelbanen.

Maar laten wij hopen dat de echte Modelspoorder WDP "her"-ondekt en de kwaliteit er van in gaat zien.

Zoals Bob ook stelt, extra Marketing en promotie zou zeker geen kwaad kunnen.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline ninahondje

• Senior-Mitglied
« Antwort #25 am: 04. November 2007, 12:00:50 »
Hoi ben nieuw hier,

Ik ben aan het bekijken of ik ook met windigipet ga beginnen.
Maar ik moet met de huidige software altijd compoort 2 gebruiken.
Gaat dat eventuele een probleem geven, kan iemand mij dat vertellen.
Kan software matig 4 poorten gebruiken maar 2 is momenteel de enige die bij mij het doet.
Werk met Marklin m rails en marklin k rails
tamsmaster control   1 marklin booster, 2 b2 booster tams 3 transformatoren
decoder k83 5233 Viessman terugmelding
20 digi loks
Pentium 4 computer service pack 2 windos xp
2 ghz 256mb ram geheugen alleen windigipet werkt op
deze computer of met vista

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #26 am: 04. November 2007, 15:37:08 »
Hallo "ninahondje",

Als je slechts één werkende compoort hebt, moet dat geen probleem zijn om met WDP te gaan werken. Maar wat voor digitaal systeem heb je? Rij je AC of DC? Met welke versie van WDP wil je gaan werken?

Je kunt op deze compoort dus één interface aansluiten die de verbinding maakt tussen je pc en treinbaan.

Met vriendelijke groet,
Gerard Moggré

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #27 am: 04. November 2007, 21:18:21 »
Met alle respect naar "ninjahondje", ik sta geheel achter de reactie van Jan betreffende "nicknames".

Wij zijn op afstand (en soms bij elkaar thuis) een "vriendenclub" met de zelfde passie; Treinen en WDP.
Join the club.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #28 am: 05. November 2007, 09:19:20 »
goede morgen,

Ninahondje welkom hier op het forum, wat ontbreekt is de informatie van je baan en computers.
Als we dat hebben kunnen we je misschien beter helpen.
Heb je gedacht aan een USB verbinding ;D Ik gebruik de tams decoder en die is via een USB verbinding aan mijn computer aangesloten en heb daardoor de RS232 vrij voor ander dingen

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #29 am: 05. November 2007, 13:53:10 »
Het is niet om ninahondje in de verlegenheid te brengen, maar hem even de kans geven om een correctie te geven. Het kan ook zijn dat ninahondje zich niet van bewust is geweest. Het is niet om de boel af te schrikken, dat wil ik niet, maar gewoon even eerlijk voor de dag komen.

Beste Jan en andere forummers,

Het is zeker mijn bedoeling niet om ninahondje in verlegenheid te brengen, integendeel.
Ik gaf alleen te kennen dat ik het er mee eens ben dat men zich gewoon met zijn eigen naam kenbaar maakt.
Uiteindelijk is een ieder vrij om dit wel of niet te doen.

Ninahondje is namens mij ook van harte welkom.
Hoe meer zielen, hoe meer vreugde (en kennisoverdracht).
Riny.

"Model Railway Workshop"