Geerd goede middag,
Om je vraag goed te kunnen beantwoorden is het van belang dat we weten hoe je baan in elkaar zit, daarom adviseer ik je om je profiel in te vullen, zodat we weten met welk materiaal je rijd. Zo is het van belang om te weten of je 2 of 3 rail rijd (gelijk of wissel spanning). Ook voor vele andere vragen die je misschien in de toekomst wilt stellen is het makkelijk voor de mensen op het forum om dit soort gegevens te weten.
Zelf heb ik N spoor en isoleer ik gewoon elke sectie twee maal, alle rijsporen zijn dan onderbroken en kan ik schakelen wat ik wil. Ook als wil ik later wat verander dan nog heb ik aan elke sectie zowel op de linker- als rechterrail een draad die ik kan gebruiken. Ten aan zien van wissels is het van belang dat je ze altijd kunt schijden van de secties maar dan moet je in sommige gevallen wel weer aan de J en K verbinden, deze dan niet via een RM! Dat bekijk ik van geval tot geval. Ook het gebruik van z.g.n. zelfdenkende wissels wil soms veel goeds doen, omdat je dan weet waar en hoe de rails zijn verbonden.
Als je Marklin rijd dan weet ik het niet misschien dat je eerst kunt aan geven wat je materiaal is en als het 3 rail is dan zal op dit forum het antwoord ook wel komen.
Veel succes