Autor Thema: trein stopt in volgende RM  (Gelesen 8963 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
trein stopt in volgende RM
« am: 04. Dezember 2007, 12:27:06 »
goede morgen allen,

ik heb een probleempje waar ik geen vat op heb :(
Een trein komende uit het schaduwstation laat een trein stoppen in het vak van RM22 (groen).
Als de trein uit het schaduwstation weg is dan gaat de trein van RM22 volgens plan weer rijden maar stopt in het vak van RM23 en gaat daarna nooit meer rijden.
Wat kan dat zijn?

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
Re: trein stopt in volgende RM
« Antwort #1 am: 04. Dezember 2007, 14:03:41 »
Hallo Bob,

Hoe rij je met WDP, dmv.vraagcontacten, treinritten of dienstregeling? En gebruik je ook profielen?
Het lijkt erop dat bij RM23 een stopbevel of rijsnelheid 0 is ingevoerd. Dit moet makkelijk op te lossen zijn, lijkt me.
Ik hoor het wel.

Met vriendelijke groeten,

Gerard

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #2 am: 04. Dezember 2007, 15:07:13 »
Hallo Bob,

Er schiet me nog iets te binnen, als je met vraagcontacten rijdt oa., vertrekt de trein vanuit RM22 met een bepaalde startsnelheid V+... . Wat voor een V instelling staat er bij RM23? Omdat ik van je weet dat je met 2 RMK's per "blok" rijdt, staat hier dan en bepaalde snelheid V-.... om in dit stuk af te remmen?, en indien deze snelheid lager is dan de startsnelheid V+..... in RM22 dan stopt de trein hier en rijdt niet verder. Ik neem aan als de trein stopt op RM23 dat de rijweg niet vrijgegeven wordt?

Gerard

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #3 am: 05. Dezember 2007, 00:20:07 »
Gerard en Jan Leendert bedankt voor de reacties, momenteel kan ik niet in mijn systeem kijken, morgen wel weer!

Ik heb inderdaad veel aan de baan veranderd in de afgelopen maaden. Vandaar dat ik ook alle oude rijwegen en treinritten heb verwijdert. Daarna heb ik nieuwe rijwegen en twee treinritten gemaakt. Deze heb ik afzonderlijk getest en dat rijd goed enkele rijwegen zijn voorzien van profielen. De twee trienritten heb ik in ZFA geplaatst en dan gaat het mis.

Tijdens het testen komen geen rode uitroeptekens voor de overige opmerkingen kan ik pas morgen berichten als ik weer thuis ben.

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #4 am: 05. Dezember 2007, 00:25:19 »
Gerard, was ik nog vergeten te melden dat de rijweg van de trein uit het schaduwstation vrijgegeven wordt

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #5 am: 05. Dezember 2007, 00:27:53 »
Gerard, had ik vergeten melden da de treinrit wordt vrijgegeven

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #6 am: 05. Dezember 2007, 08:45:28 »
Goedenmorgen Bob,

Als alles vrijgegeven wordt, dan zit het probleem in de rijwegen-editor, denk ik. Vraagjes: komt de desbetreffende trein in het treinnummerveld van RM24 te staan? Welk RMK heb je ingevoerd als zijnde "Prufe nachste zugfahrt"? En als het een treinrit betreft en de volgende rijweg is vrij, wordt deze dan ook gesteld (dus na RM24 en verder)? Het lijkt er anders op dat RM23 is ingegeven als zijnde het doelcontact en als dat zo is, dan stopt de trein. Ik zou even alles nakijken waar RM23 is ingevoerd. Deze lijkt mij de boosdoener, omdat op dit RM23 de trein blijkbaar een opdracht krijgt om te stoppen.
Werkt het manueel wel, maw. kun je deze rijweg stellen en ook berijden t/m RM24?

Gerard

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #7 am: 05. Dezember 2007, 11:14:34 »
Hallo Gerard,
Ik kan de afzonderlijke trienritten zonder problemen laten rijden.
Daar bedoel ik mee dat de trein A uit het schaduwstation van spoor 1 via de baan weer in spoor 1 komt en dat de tweede trein B van een ander schaduw station komt spoor 4 en dan via RM22 en RM23 weer terug komt in zijn schaduwstation op spoor 4. Als ik deze afzonderlijk test dan rijd dat uitstekent. Als ik deze treinritten plaats in de ZFA en de trein B moet voor trein A wachten op RM22 dan stopt hij zoals geplant op RM22 aals de rijweg dan weer vrijgegeven is door ttrein A dan rijd trein B weer maar stopt op RM23 (niet24).

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #8 am: 05. Dezember 2007, 13:26:30 »
Hallo Bob,

Nog wat vraagjes: 1. Gebeurt dit met alle treinen, of met enkele, specifieke treinen?
                         2. Gebeurt dit alleen bij het automatisch rijden in de ZFA?
                         3. Kun je de treinritten met de middelste muisknop manueel schakelen én rijden?
                         4. Kun je manueel de rijweg (rechter muisknop) van RM22 t/m.RM24 schakelen én rijden en
                            stopt de trein dan wel op RM24?

De trein krijgt op een of andere manier een opdracht om te stoppen op RM23. Dit kan door meerdere dingen worden veroorzaakt. De trein mag/kan niet verder rijden. Is er ergens iets ingesteld dat op RM23 de trein een stopbevel krijgt?
Ik zie ook dat de volgende rijweg bestaat uit: startcontact 24 en verder 25, 26 en 121. Ik begreep van je dat je met 2 RM's per rijweg rijdt. Kan het zijn dat je als gecombineerd start/doelcontact RM23 hebt genomen ipv.RM24?
Komen de aansluitingen van de bezetmelders in de baan overeen met de bezetmelders aangegeven in het sporenplan van WDP?

Evt.nog een oorzaak: zou het probleem bij de bezetmelding kunnen zitten. Ik heb dat ook eens gehad, maar ik rij Märklin. Daar stopte de trein ook een RM te vroeg, en toen bleek dat de spoorstaven van het remcontact en het stopcontact met elkaar in aanraking waren gekomen. Maw.: kan het zijn dat, hardware-technisch gezien,  RM23 en RM24 op een of andere manier met elkaar verbinding maken en WDP dit ziet als één RM. Dan stopt de trein nl.ook op de positie van RM23 ipv.RM24, en staat het treinnummer keurig op het treinnummerveld op doelcontact RM24.

We komen er wel uit!!

Gerard.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #9 am: 05. Dezember 2007, 13:58:24 »
Gerard goede middag,

Bedankt dat je mee blijft denken,

Zitat
1. Gebeurt dit met alle treinen, of met enkele, specifieke treinen?
Ik heb trein B ook uitgeprobeerd met een andere lok en dan gebeurd het zelfde. Mijn cunclusie was daardoor dat het in iedergeval niet in een decoder zit.
Zitat
2. Gebeurt dit alleen bij het automatisch rijden in de ZFA?
Ik heb dit in ZFA gebracht en werk eigenlijk alleen in ZFA
Zitat
Kun je de treinritten met de middelste muisknop manueel schakelen én rijden?
Ja ik kan de treinritten zoals ik omschreven heb van spoor 4 naar spoor 4 via de baan laten rijden zonder problemen
dit doe ik met de middelste muisklikken

Zitat
Kun je de treinritten met de middelste muisknop manueel schakelen én rijden?
Heb ik niet geprobeerd en ga dat vanavond laat proberen, maar het probleem is niet dat de lok op de verkeerde plaats stopt maar dat hij stopt en niet meer verder rijd ook al is trein A al lang op zijn plaats van bestemming.

De spoor staven van RM23 en 24 zitten niet aan elkaar daar ik duidelijk op het scherm tijdens de rit van trein A zie dat hij van RM23 naar Rm 24 gaat.

Ik ga vanavond alle tabellen nog eens langs lopen zoals je al aangeeft krijgt het ergens een stop signaal en dat geloof ik ook.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #10 am: 06. Dezember 2007, 09:26:49 »
goede morgen allen,
Ik heb gisteravond e.e.a nagekeken en kwam er nog niet uit maar van ochtend heb ik alle rijwegen opnieuw gemaakt en toen ook nieuw treinritten aangemaakt. Daarna funtioneerde het zoals het zou moeten. Wat er fout is geweest weet ik niet maar ik ben blij dat het werkt. :D Heb het maar even kunnen testen dus vanavond maar wat langer uitproberen.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 06. Dezember 2007, 14:10:20 »
Hallo Bob,

Mooi dat het nu wel werkt, maar aan de andere kant een beetje jammer, dat de oorzaak eigenlijk onbekend blijft.
Ik was wel benieuwd waar nu de fout zat.
Maar goed het werkt nu, en daar gaat het om.

Gerard.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #12 am: 06. Dezember 2007, 15:46:11 »
Gerard goede middag,

Ik heb zelf het vermoeden dat het lag aan het optekenen van de rijweg. het is mij pas later opgevallen dat bij een andere rijweg 1 stukje "rail" niet oplichte. Alle rijwegen die ik heb vanuit het schaduwsation, heb ik in een keer gemaakt, dat kan tegenwoordig zo mooi in de X versie. Ik heb veel later een keer een symbool van tunnel vervangen door een rail sysmbool en uiteraard dat stukje van RM nummer voor zien. Ik denk dat dat het probleem geweest is.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 06. Dezember 2007, 15:56:24 »
Bob, ook goedenmiddag,

Zou kunnen, hoewel ik sterk twijfel of dit wel het probleem is geweest. Uiteraard zelf ook eens zoiets gehad, als het vervangen van symbolen etc., en daarbij enkele fouten over het hoofd gezien, alleen ik had niet de ervaring dat er problemen waren bij het rijden. Maar goed, maakt niet uit, ik ben blij voor je dat het werkt en niet langer meer bij stilstaan, er is nog zoveel te ontdekken in WDP.

Gerard.

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #14 am: 06. Dezember 2007, 22:25:15 »
Hallo Heren,

Windigipet heeft hiervoor een handig testprogramma, die alle fouten in de aangelegde wisselstraten aangeeft, ik heb hier veel problemen door op kunnen lossen in de Fahrstrassen Editor zit een optie Fahrstrassen Aufzeichnungen prüfen.  Hierbij worden fouten en problemen keurig aangegeven en wordt de Fahrstrasse met de 1e fout gelijk aangeven op te openen,

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows