is het nodig om alle rail in een blok te gebruiken voor massa detectie (kijk b.v. eens naar de afrem sectie).
Hallo Willy,Zitat von: wdevaal am 11. Dezember 2007, 14:56:11 is het nodig om alle rail in een blok te gebruiken voor massa detectie (kijk b.v. eens naar de afrem sectie).Dit zou ik je wel aanraden. Immers, volledige detectie komt het juist functioneren van je baan ten goede!Vb.: is een stukje rail niet gedetecteerd en daar blijft een wagon achter, dan "ziet" WDP deze niet, en kan er dus een trein gewoon deze rijweg berijden met alle gevolgen van dien. Bij volledige detectie "ziet" WDP deze wagon wel, en zal het ook niet mogelijk zijn deze rijweg te stellen. Over het aantal bezetmelders per rijweg is reeds het een en ander geschreven. Zie evt.topics hierover op dit (Nederlandse oa.) forum.Ik zie in je sporenplan dat je voor de stopsectie één stukje rail gebruikt. Persoonlijk vind ik dit erg kort. Het gevaar bestaat dat de trein hierover kan schieten. Tenzij de trein in de afremsectie erg vertraagd, om vervolgens direkt tot stoppen wordt gebracht in deze stopsectie.
maar remt WDP de trein dan niet zo af dat deze aan het eind van de afrem sectie blijft staan, of langzaam doorgaat tot aan de stop sectie.
Hallo Willy,Zitat von: wdevaal am 11. Dezember 2007, 14:56:11Wil je dat de trein in de afremsectie tot stilstand komt?Wel op de drie opstelsporen in het schaduwstation op nivo 1, en op de drie stationsporen op nivo 2. In de rest van de blokken mag de trein door rijden mits het volgende blok niet bezet is.Ik ben vandaag weer eens bezig geweest met WDP, en het is me gelukt mijn gehele spoorplan (nivo 1, 2 en 3) op de beperkte ruimte te tekenen. Natuurlijk moet ik nog wel het een en ander aanpassen voor wat betreft de blokken enz, maar zie hier mijn railplan.
Wil je dat de trein in de afremsectie tot stilstand komt?
Hallo Willy,Een paar vraagjes:
Dus als ik het goed begrijpt heb ik (gezien mijn railplan) maar twee terug meldingen nodig om een rondje te kunnen rijden.
Goedenmorgen Willy,Ik moet even een foutje rechtzetten, wat ik heb geschreven in antwoord #5 (11 dec). Daar staat onderaan mijn verhaal dat het startcontact hetzelfde is dan de inmeldsectie. Dit is niet zo. Mocht het niet duidelijk zijn, dan hoor ik het wel.