Hallo Willy,Het is wel een Nederlandse sein document, maar om alvast een beetje warm te maken bijgaande link.http://www.student.tue.nl/P/r.jongerius/Handleiding_Nederlandse_beveiliging_door_RikJ.pdfEn je uitleg is helder over die wisselpaar. Succes.
Beste WDP collega's,Ik ben maar zo brutaal geweest om een nieuw topic te openen, met betrekking tot het sporenplan...en dan verder. Mijn inziens heeft dit niet zoveel meer met het CS van Märklin te maken, anders raakt er misschien goede info tav.sporenplannen verloren onder een ander hoofdstuk, en dat zou toch zonde zijn
Hallo iedereen,Even voorstellen; ik ben rik en een beginnende WPD met marklinCS. Heb een paar dagen geleden de demo versie pro-X op mijn PC gezet, jammer dat het in het dits is en er blijkbaar voorlopig nog geen nederlandse vertaling komt. Ik heb wel de nederlandse handleiding van versie 9.2 in mijn bezit en kan daar veel dingen uit vergelijken als de taal me parten speelt.Ik heb ondertussen al veel bijgeleerd uit de vragen en antwoorden op dit forum, maar heb zelf ook een vraag.Nu is mijn baan voorzien van de nieuwe seinen 76.... serie, deze worden digitaal geschakeld door het CS en bedienen een stopsessie. Nu mijn vraag, als ik WPD ga gebruiken kan ik dan andere seinen gebruiken die alleen de lichten bedienen en beterkoop zijn dan de 76... serie. Wat ik begrepen heb is dat de afrem en de stop geregeld word door WPD en niet door de seinen. Graag een antwoord of een tip hoe dit nu werkt.Groetjes RIK
Wordt er soms ergens binnenkort een demonstratie gegeven met WPD? Ik weet wel dit gebeurd hier en daar wel op een beurs, maar daar is het altijd even druk en is het moeilijk om een goede uitleg te krijgen.
goede morgen Rik,Welkom bij het WDP forumZitatWordt er soms ergens binnenkort een demonstratie gegeven met WPD? Ik weet wel dit gebeurd hier en daar wel op een beurs, maar daar is het altijd even druk en is het moeilijk om een goede uitleg te krijgen.Wij hebben in nedrland nog geen "Stammtisch" zoals ze dat in Duitsland hebben, wie weet De eerste keer dat we wat met elkaar hebben afgesproken was tijdens Eurospoor2007 toe waren te gast bij Jos Willebrands en zijn Moba team. Toen hadden we een goede uitvals basis en konden we gezellig bij praten en hebben we zijn baan goed kunnen bekijken (natuurlijk met WDP). De volgende afspraak staat volgend jaar voorjaar op de beurs in Goes, ook daar is Jos met zijn baan en deze kan je dan bewonderen inkl het WDP deel.
Beste WDP collega's,Over de baan van Jos gesproken.........ik weet niet of dit wel zo'n goed voorbeeld is. Niets ten nadele van Jos uiteraard, begrijp mij niet verkeerd (!), alleen hij gebruikt WinDigipet op een andere manier dan de doorsnee WDP gebruiker. Hij gebruikt WDP in een module, die deel uitmaakt van een totale baan, waarvan de rest niet door WDP wordt bestuurd. Jos heeft geen rijwegen, zugfahrten, profielen en dgl. die automatisch geregeld worden, en ook geen treinnummervolging.Wellicht als Jos dit leest, kan hij meer duidelijkheid verschaffen hoe hij het een en ander met WDP regelt.