Autor Thema: Aantal RM per sectie  (Gelesen 3981 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Aantal RM per sectie
« am: 12. Dezember 2007, 21:39:50 »
goede avond allemaal,
Heb zojuist jullie discussie gelezen en gezien dat het beter is een nieuw thema te starten.

Hierbij een deel van mijn baan met de RM indeling met zoals ik het heb ingericht.
Neem bv een traject van sein P1 naar sein T1 dat is een afstand van  ca. 8 meter ( en ik heb N spoor) dat is dus een hele afstand. Deze heb ik dan ook voorzien van twee virtuele blokseinen. Daardoor creeer ik met veel RM's (ca 2 per sectie) dat treinen snel achter elkaar kunnen rijden.
In de Schaduw stations werk ik met 2 RM dat is in mijn geval voldoende daar ik graag met lange treinen rij .
Ik heb dan geen verschillende stop secties nodig. Ook rij ik altijd in 1 rijrichting zoals je hier kunt zien. Zodra ik in twee richitngen ga rijden op bepaalde baanvakken dan zal ik ook meer RM's gebruiken. Ook in het toekomstige grote station op niveau 4 zal ik veel RM's gebruiken.

Zu diesem Beitrag gehören 1 Anhäng(e). Um diese zu sehen oder zum Download müssen Sie sich einloggen.
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Aantal RM per sectie
« Antwort #1 am: 13. Dezember 2007, 15:37:37 »
Bekijk s.v.p. deze instellingen m.b.t. tot de terugmeldingen zoals ik deze nu wil gaan gebruiken in het schaduwstation.

http://members.chello.nl/~w.devaal1/pic39.jpg

Weet nog niet hoe ik dit zoals juillie dat doen het plaatje als bijlage in dit bericht moet zetten  ::)

En als Jaap Kramer mee leest, ik heb je een emailtje gestuurd m.b.t. de aankoop van WDP  :)
« Letzte Änderung: 13. Dezember 2007, 15:44:30 von wdevaal »
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 13. Dezember 2007, 20:28:24 »
Hallo Willy,

Ik heb naar je sporenplan gekeken en denk dat RM3 overbodig is als je het sein korter op de wissel zet. EEn wissel straat heeft in principe geen RM nodig. Ook zou ik alle RM voor het sein veel langer maken (meer blokje met het nummer rond de seinen) het is immers alleen maar visueel maar mooier om naar te kijken
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #3 am: 13. Dezember 2007, 20:54:24 »
Hallo Willy,

Ik heb naar je sporenplan gekeken en denk dat RM3 overbodig is als je het sein korter op de wissel zet. EEn wissel straat heeft in principe geen RM nodig. Ook zou ik alle RM voor het sein veel langer maken (meer blokje met het nummer rond de seinen) het is immers alleen maar visueel maar mooier om naar te kijken

Ja het oog wil ook wat daar heb je gelijk in  :D
Ok, voor de RM meldingen voor het stoplicht b.v. RM 2 wil ik in het echt twee rail stukken gebruiken die samen 35 cm lang zijn, gezien de vorige berichten zouden deze ergens tussen de 30 en 40 cm moeten zijn, ik zit er dus presies tussen in.

Weet je, ik ben best een beetje trots op mezelf omdat ik in zo'n korte tijd "en met de hulp van dit forum" vanmiddag mijn vrouw kon laten zien dat ik al een treintje kon laten rijden en enkele wissels kon bedienen vanuit mijn laptop, voor zover er al RM meldingen aangesloten waren kon ik ook zien waar de trein op dat moment was. Een heerlijk programma is WDP als je de basis een beetje door hebt. Vandaag nog maak ik het geld over, om daarna snel met de orginele PRO-X versie verder te kunnen gaan.

Juillie zijn de komende tijd nog niet van mijn verlost  :-\
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #4 am: 13. Dezember 2007, 21:01:20 »
Hoi Willy,

Hartstikke goed :D :D! Je zult erachter komen dat WDP een geweldig programma is!!

Tevens ben ik erg blij dat het forum ook een goede steun is voor iedereen die eraan deelneemt en dat er goed gebruik van gemaakt wordt!! Zo helpen we, en leren we van elkaar!