Autor Thema: Nederlandse versie?  (Gelesen 10241 mal)

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
Nederlandse versie?
« am: 14. Dezember 2007, 15:14:10 »
Onderstaand is een quote van Hr Peterlin

Zitat
yes, nearly at the same time we want to create a spanish and catalan version with a language patch.

Waarom is een Nederlandse versie dan niet mogelijk?
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Peterlin

• Administrator
  • Senior-Mitglied
  • WDP-Entwickler
    • www.windigipet.de
Re: Nederlandse versie?
« Antwort #1 am: 14. Dezember 2007, 15:38:07 »
Hallo Herr Vermeulen,

das Problem ist Übersetzer zu finden, die eben mal 572 Seiten und die ganzen Screentexte übersetzen.
Das Programm ist nun recht umfangreich geworden.
Jaap Kramer hat dies auch bereits am Anganfg des Forums beschrieben.

Es hat sich aber eine Firma aus Belgien bei mir gemeldet, die ich aber wegen Zeitmangel noch nicht kontaktiert haben.
Diese wäre für eine Übersetzung in NL und sogar F bereit.

Train Technology aus Belgien.

Der Besitzer heisst übrigens auch Vermeulen

Schöne Grüße aus Hürth
Peter Peterlin

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #2 am: 14. Dezember 2007, 15:50:15 »
Hr Peterlin,

Bedankt voor de uitleg, ik hoop dat het Nederlandstalige gebied op de kaart blijft daar ik het gevoel heb dat we steeds meer WDP gebruikers berijken door een actieve forum. Hopelijke gaat dit Belgieche bedrijf de vertaalslag maken. Het is met name voor de beginnende WPDer van belang dat we Nederlands talig materiaal krijgen.

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline wissels

• Senior-Mitglied
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
« Antwort #3 am: 14. Dezember 2007, 18:52:51 »
Ich Hoffe,

Mattias Vermeulen macht eilig,

mit freundlichen Grüss,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #4 am: 14. Dezember 2007, 21:56:25 »
Beste allemaal,

Als de Pro versie vertaald wordt naar NL zal ik geen moment twijfelen om de overstap te doen en deze aan te schaffen.  :D
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #5 am: 15. Dezember 2007, 01:16:21 »
Hallo Riny,

Ik begrijp ook dat er een groot behoefte bestaat een Nederlandse vertaling van de nieuwste Update Pro X.3.

Die is er zeker, ook al moet ik het nu doen met de Duitse versie zal ik toch overgaan naar een Nederlandse vertaling mocht die inderdaad uitkomen. Op het 3Rail forum beginnen nu ook de vragen te komen met m.b.t. het CS met behulp van de PC te kunnen besturen, ook daar verwijs ik ze naar Win-Digipet omdat op dit moment Win-Digipet het enige software pakket is dat het CS voor 100% ondersteund.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #6 am: 15. Dezember 2007, 10:23:02 »
Bedankt voor jullie reracties,
Ik hoop de het bedrijf WinDigipet ingaat zien dat er in Nederland een behoorlijk potentieel is en dat een Nederlandse versie wel degelijk op z'n plaats. Als je kijk naar de getallen en discussies op het Engelse forum dan den ik dat wij in Nederland wel degelijk een recht van spreken hebben en de wens kunnen uiten dat er zo spoedig mogelijk een Nedwerlandse versie komt.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #7 am: 16. Dezember 2007, 04:30:55 »
Beste WDP collega's,

Dank je Jan. Het heeft mij inderdaad de nodige uurtjes gekost om WDP te leren kennen (en ik weet vast niet alles  ;)), alleen wil ik er wel aan toevoegen, dat je met de Nederlandse vertaling van WDP 9 (door Jaap prima gedaan!!), het Duitse handboek Pro X, het doorspitten van bijna alle (Duitse) workshops, de tijd ervoor nemen om diverse Duitse topics op het forum goed te lezen en te doorgronden, het gebruik van een Duits-Nederlands woordenboek, én het in de praktijk gewoon allemaal uitproberen op je baan, je echt een héél eind komt!
Alleen ja, het kost de nodige tijd, maar dat vind ik ook leuk, om van alles door, met name uit te proberen, steeds meer te ontdekken :D.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #8 am: 16. Dezember 2007, 12:07:23 »
Goede morgen allemaal (Gerard was was je weer vroeg vanmorgen of was het laat ;D),

Ik sluit mij geheel aan bij iedereen die zegt dat de vertaling bijna klaar is en ik sluit mij ook aan bij iedereen die zegt dat je er tijd in moet steken en dat dat ook het leukste is.

Toch blijf ik een marketingman en bekijk ik het als vogt: WDP in het Spaans en niet in het Nederlands? Het markt gebied in de Nederlandse taal (Nederland en Vlaanderen) lijkt mij kwa omzet in Moba groter dan Spanje. Maar Hr Peterlin heeft daar al antwoord op gegeven en ik hoop dat de Hr Vermeulen uit Belgie daar snel antwoord op gaat geven.
Ik zelf kan goed uit de voeten met alle literatuur die er is, het gaat mij er om dat WDP makelijker toegankelijk wordt voor andere en zo een veel ruimere toepassing gaat krijgen in Nederland wat weer tengoede gaat komen aan nieuwe ontwikkelingen.

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #9 am: 10. Januar 2008, 23:06:29 »
Hoe ver zijn ze met de ontwikkelingen WDP in het Nederlands uit te brengen. Zoals jullie weten is mijn Duits helaas niet zo best, zo ben ik aan de hand van de Nederlandse vertaling (versie 9) van WDP, WDP-Pro-X3 aan het bestuderen. Helaas zijn er zoveel veranderingen in de Pro versie dat ik er met de oude Nederlandse handleiding niet uit kom. WDP is zo uitgebreid en er is zoveel mogelijk dat ik bang ben straks maar een klein gedeelte van het programma te kunnen gebruiken, omdat ik van de vele mogelijkheden die WDP bied niet begrijpt hoe deze te moeten gebruiken.  Ik weet ik kan terecht op dit forum, maar ik kan hier niet verlangen dat jullie de handleiding hier moeten gaan vertalen. Hoewel ik WDP op zich best wel goed vind, is het voor iemand die de Duitse taal niet machtig is best een groot gemis als er van de nieuwe Pro versie geen Nederlandse vertaling komt. Voor mijn betekend dit weer eens een mis koop en had ik misschien beter kunnen wachten tot er wel een Nederlandse versie zou worden uitgebracht, of misschien naar een ander software pakket had moeten uit kijken.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #10 am: 10. Januar 2008, 23:35:56 »
Voor mijn betekend dit weer eens een miskoop en had ik misschien beter kunnen wachten tot er wel een Nederlandse versie zou worden uitgebracht, of misschien naar een ander software pakket had moeten uit kijken.

Beste Willy,

Wie ben ik maar is het misschien niet mogelijk dat je alles te vlug werkend wilt hebben?
Door omstandigheden is de bouw van mijn baan wat langer uitgesteld dan de planning was.
Onze beste Gerard is destijds bij mij thuis geweest om mij ook te suporten bij de 9.2 NL versie.
Alles bij elkaar zal het mogelijk voor mij nog een half jaar duren eer ik weer 100% echt de draad op kan pakken met WDP.
En geloof mij, 2/3 van de film, welke Gerard mijn getoond heeft, ben ik nu ook al weer kwijt en dit is dan notabene de NL versie.

Misschien een onterecht oordeel maar als andere mensen na jaren nog niet alles weten, kunnen wij dan verwachten dat wij het programma in een half jaar zouden kennen?  Ik denk het niet.
Men dient er echt een studie van te maken, oefenen, oefenen en nog eens oefenen net als vroeger op school.

Het programma KL werkt ook niet binnen een half jaar met al zijn mogelijkheden en heeft ook zijn tijd nodig om begrepen te worden.
Dus ik denk, en ik zeg dus, ik denk dat je gewoon iets meer geduld nodig zal hebben en dan komt het allemaal wel goed.
En geloof mij, de echte kenners op dit forum maken er echt geen probleem van om je suport te geven betreffende de Duitse taal.
Op dat punt is er hier ruim voldoende begrip.

Dus Willy, kop op en gewoon vragen wat je denkt te moeten vragen.
Waar is anders een forum voor?
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #11 am: 11. Januar 2008, 00:04:57 »
Goedenavond Willy,

Ik ben het helemaal met Riny eens!! WDP is een programma waar je de tijd voor moet nemen. En dat is ook leuk vind ik, steeds verder van alles ontdekken. Bouw het rustig op, zorg dat het fundament stevig is, dan begrijp je de latere verdergaande functies van WDP en combinaties van mogelijkheden veel eerder dan je denkt. Wellicht het probleem is voor jou, Willy, de Duitse taal zeg je. Oké dat kan, maar zover ik weet hoe je met de bouw van je baan in combinatie met WDP bent, kun je met de NL vertaling van 9.2 toch nog een heel eind vooruit. De basis van terugmeldingen, rijwegen, treinritten, etc. verschilt echt niet zoveel met de Pro X versie. Deze basisfuncties moet je eerst goed begrijpen wil je verder allerlei zelfbedachte functies zoals bijvoorbeeld combinaties met Zähler, Stellwerkswärter, etc. goed kunnen laten functioneren.
En een miskoop.....?? ...Vind ik een beetje te kort door de bocht.
Als je eenmaal de basis doorhebt, kom je met een woordenboek oa. en natuurlijk ook het forum hier, daar waar je heen wilt.

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #12 am: 11. Januar 2008, 00:08:28 »
Beste Riny,

Als je mijn hulp evt. weer nodig mocht hebben , is het genoegen geheel aan mijn kant  :D!
Je weet me te vinden!

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #13 am: 11. Januar 2008, 09:04:01 »
Beste WDP gebruikers:

Over niet al te lange tijd wil ik me ook aansluiten bij dit forum door het WDP programma aan te schaffen.
Eerste tijd veelal verdiept in het programma Koploper maar omdat dit (nog) niet te gebruiken is in combinatie met het CS van Marklin wil ik overgaan naar WDP. Ook gezien de discussies op dit forum hebben er toe bijgedragen om het als een leuke uitbreiding van mijn hobby te zien. Momenteel de laatste hand leggen aan alles elektrisch bedienbaar te krijgen.Pfffffffffff wat een hoeveelheid elektrische draden...........

Een positief aspect dat ik bij het programma Koploper vond, is dat er een paar omschrijvingen zijn die door gebruikers  uitgewerkt waren. Daarin wordt omschreven de eerste grondbeginselen maar ook speciale thema's. Want ik ben het eens met de opmerking dat je een goed fundament moet neerleggen voordat je alle andere mogelijkheden gaande weg ontdekt. Bijvoorbeeld voor mij  het aspect van hoeveel terugmeldingen per blok en de blokindeling op zichzelf. Hier ben ik nog steeds niet voldoende over uit.

Als laatste opmerking ben ik het er mee eens dat veel Marklin gebruikers reikhalzend uitkijken naar dit programma omdat het zijn eerste in soort de CS aanstuurd.

Met vriendelijke groeten Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #14 am: 11. Januar 2008, 09:47:06 »
Wim goede morgen,

Ik ben blij dat je overweegt om op WDP over te stappen en het zal je niet tegenvallen daar ben ik zeker van. :D :D

Zitat
Een positief aspect dat ik bij het programma Koploper vond, is dat er een paar omschrijvingen zijn die door gebruikers  uitgewerkt waren.

Heb je de Nerderlandse handlieding van een wat oudere versie al eens gehaald van het net. Daar worden een voor de beginner een groot aantal aspecten beschreven die ook met de huidige versie 100% compatibel zijn.
Ik noem bv blz 19 tot blz 39 dat is informatie voor een snelle start maar is wel de basis van het programma.
Je kunt dit ophalen oop de internationale down-load site van wdp

Ik ben bezig met het maken van een soort starters "hulp" document van enkele A4 tjes maar dat zal nog wel even duren voor ik het af heb (ca 2-3weken) met daarin verwerkt mijn starters ervaringen.
Heb je vragen stel ze gewoon op het forum dat is een van de krachten die we hebben.