Autor Thema: Nederlandse versie?  (Gelesen 10242 mal)

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
Re: Nederlandse versie?
« Antwort #15 am: 11. Januar 2008, 10:53:40 »
Bob:

Kijk er naar uit om zo'n handleiding te hebben van jou. Het wordt dan van een andere kant belicht  met de ervaringen die men door de tijd heen heeft opgedaan. De snelle starters handleiding heb ik. Tevens het hele handboek uitgeprint. Dit is zeker een zeer goed gedocumenteerd systeem. Toch kijk ik gretig uit naar jou versie. Succes ermee en het is makkelijker erom te vragen dan zo iets te schrijven

m.v. gr Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
    • http://www.modelspoorh0.nl
« Antwort #16 am: 11. Januar 2008, 11:19:59 »
Als je mijn hulp evt. weer nodig mocht hebben , is het genoegen geheel aan mijn kant  :D!
Je weet me te vinden!

Beste Gerard,  ;)

Zoals je weet is mijn waardering hier enorm groot in en zal ik t.z.t. je aanbod weer met vier handen aannemen.
Na eigenlijk heel mijn baan in C-rail nagenoeg te hebben voltooid heb ik weer een slimme ingeving gehad om over te stappen naar K-rail.
Dit omdat de meeste profesionele banen toch uit K-rail bestaan en ik persoonlijk de bewerking voor mijn modules makkelijker vind.
Ik hoop over een paar weken al het K-materiaal compleet te hebben en dan zal ik, voor zover mogelijk, zelf eens flink gaan stomen.

Eerste tijd veelal verdiept in het programma Koploper maar omdat dit (nog) niet te gebruiken is in combinatie met het CS van Marklin wil ik overgaan naar WDP.

Beste Wim,

Ik vind dit een goede beslissing.
Houd er wel rekening mee dat de manier van denken betreffende KL geheel anders is dan WDP.
Dus, door mijn persoonlijke ervaring, DELETE het systeem KL uit je eigen hoofd om ruimte te maken voor WDP.

Omdat ik ook een (zeer tevreden) gebruiker van KL ben geweest (en voor hulp aan anderen nog steeds) heb ik toch ondervonden dat mijn manier van denken telkens terug viel op KL wat zeer verwarrend is/was voor mijzelf.

Ik weet niet of je al een handleiding van WDP hebt anders zou je, voor een inzicht, eens de 9.2 NL handleiding van mijn site kunnen downloaden.
Ik had deze als PDF bewaard (gelukkig) want ik kan hem hier nergens meer terug vinden, vandaar mijn beslissing om deze aan mijn eigen site te hangen.

Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #17 am: 11. Januar 2008, 11:38:58 »
Beste Riny en Wim,

Ter info: alle Nederlandse handleidingen staan onder "international downloads".

Op de WDP homepage even op het US/Engelse vlaggetje (rechtsboven) klikken.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #18 am: 11. Januar 2008, 11:41:13 »
Beste Gerard,

Als jij er ook niet zou zijn hé?
Bedankt voor de betreffende info.

EDIT: Na jouw kennisgeving gelijk even de Eng. Demo en handleiding van Pro X 3.0 binnen gehaaldt.
Met de Engelse taal heb ik heel wat minder moeite dan met de Duitse taal, met alle respect overigens.
Mocht een NL versie uitblijven of lang duren kan ik altijd nog de Eng. versie aanschaffen, want komen zal hij er.

Dus ik ben het aankomende weekend weer zoet in mijn ontdekkingsreis.

« Letzte Änderung: 11. Januar 2008, 11:53:16 von Riny Smetsers »
Riny.

Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.

"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

• Senior-Mitglied
« Antwort #19 am: 11. Januar 2008, 12:23:10 »
Beste Riny en anderen (as.) Pro X gebruikers,

Wat Riny hier ook aangeeft is een hele goeie! Mocht de Duitse handleiding problemen geven, dan kun je op "Downloads International" en dan bij "WinDigipet English" de Engelstalige handleiding van Pro X downloaden.
Wellicht een prima optie om WDP Pro X op deze manier duidelijker te laten zijn.
« Letzte Änderung: 11. Januar 2008, 12:24:46 von Gerard Moggré »

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #20 am: 11. Januar 2008, 13:21:04 »
goede middag allen,

Heb zojuist de engelse versie bekeken en ik moet zeggen wel even wennen  ;D. Ik ben het met iedereen eens dat dit naast de Duitse versie zeer verhelderend kan werken. :)
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #21 am: 11. Januar 2008, 14:24:26 »
Ook een Hallo voor allemaal,

Goed hé?
Zoals wij elkaar van dienst kunnen zijn, dat kunnen alleen maar WDP-ers zijn.  ;D :o
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #22 am: 11. Januar 2008, 21:34:11 »
Als eerste even dit, ik ben verschoten van de vele reacties op mijn vorige bericht en had dit bij nader inzien beter iets anders kunnen brengen.  ::)

Laat ik dit even voorop stellen zoals ik in een persoonlijk bericht aan willy2 ook al heb verteld, ik vind WDP nog steeds een van de betere software pakketen op het gebied van modelbaan besturing en dat zal ook zo wel blijven. WDP is voor mijn geen miskoop in de zin van dat er iets mis zou zijn met het programma laat ik dat even voorop stellen, de frustratie zit in het feit dat ik de Duitse taal niet machtig ben en ik (persoonlijk) misschien beter af zou zijn geweest met een soort gelijk software pakket (hoewel ik denk dat die er nu nog niet is) maar dan in het Nederlands.

Nu ik even niet vooruit kan met mijn baan dacht ik de komende weken WDP eens goed door te nemen, en heb even een demo (test) project gemaakt met een eenvoudig baantje. Dit met behulp van de Nederlandse en de Duitse vertaling naast elkaar te gebruiken. Maar al snel liep ik tegen de verschillen aan in de Pro versie die ik niet terug kon vinden in de Nederlandse handleiding van versie 9. Dit veroorzaakte de door mijn genoemde frustratie, ik wil wel, maar kan het niet.

Een gemis vind ik een eenvoudige demo baantje zoals dit bij Kooploper wel voorhanden is, de demobaan die nu met WDP wordt mee geleverd is volgens mijn niet voor beginnelingen maar voor de gevorderde onder ons. Ook zie ik het voor de meesten van jullie als een voordeel dat je al eerder met een van de Nederlandse vertalingen van WDP hebt gewerkt, waarna de overstap naar de Pro versie misschien niet zo groot is. Zou ik b.v. eerst met de laatste Nederlandse versie aan de slag zou zijn gegaan, en pas daarna zou zijn overgestapt naar de Pro versie zouden volgens mijn, mijn problemen niet zo groot zijn. Helaas is dit vanwege de ondersteuning van het Marklin systeem niet mogelijk.

Maar goed mijn frustraties zijn inmiddels al wat gezakt en heb van mijn vrouw de wijze raad gekregen het even te laten rusten om straks de draad weer op te nemen.  ;)
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #23 am: 11. Januar 2008, 21:42:18 »
Beste Willy,

Waar zou je zijn zonder je vrouwtje en je collega's WDP-ers? ::)

Voor mijzelf duurt het gevoelsmatig ook allemaal te lang eer dat ik weer met WDP mijn baan kan gaan proberen te besturen, maar helaas pindakaas, het is niet anders.

Maar ik ben blij dat de gevoelsmatige bui al weer wat gezakt is.
Sterkte met de beproeving van je geduld. ;)
Maar er komt een moment dat je aan de slag kunt, neem dat maar van mij aan.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Willy de Vaal

• Senior-Mitglied
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
« Antwort #24 am: 11. Januar 2008, 21:45:24 »
Voor mijn betekend dit weer eens een miskoop en had ik misschien beter kunnen wachten tot er wel een Nederlandse versie zou worden uitgebracht, of misschien naar een ander software pakket had moeten uit kijken.

Beste Willy,

Men dient er echt een studie van te maken, oefenen, oefenen en nog eens oefenen net als vroeger op school.

Even voor de duidelijkheid, ik werk dagelijks met software pakketen zoals b.v. Microsoft Office 2007 en heb deze inderdaad door studie en oefenen behoorlijk goed onder de knie. Maar daar had ik het studie matriaal dan ook in het Nederlands voor me liggen.

Zelf heb je ooit eerder geschreven (ik siteer): Als de Pro versie vertaald wordt naar NL zal ik geen moment twijfelen om de overstap te doen en deze aan te schaffen.

Dus denk ik dat ook voor jou de Nederlandse vertaling een gemis is.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

• Senior-Mitglied
« Antwort #25 am: 11. Januar 2008, 22:00:59 »
Beste Willy,

Uiteraard is het ontbreken van een NL vertaling zowel softwarematig als een handleiding een gemis, en voor mij dus ook.
Ik heb dan nu, zoals je waarschijnlijk hebt kunnen lezen, de Eng. handleiding gedownload en de technisch Engelse termen zeggen mij meer dan de Duitse termen.

Dit komt voort uit mijn verleden (toen ik nog in het arbeidsproces zat) betreffende technische vakkengebieden.
De laatste tien jaar heb ik in een medisch beroep gezeten en heel de studie was toen in het medisch latijn.
Als je dan niet denkt dat ik niet afgezien heb, maar alles is te leren.

Op computergebied heb ik ooit nog een avondopleiding gedaan in Novell netwerken, dit was ook allemaal Engels vandaar dat het voor mij nu een stukje eenvoudiger is geworden.
Dus ik ga ook eens lekker stoeien met de Demo (droog zwemmen) en eens kijken hoever ik kom, hahahahaha.

Maar nogmaals, zoals al aangegeven zou er dus mogelijk een NL versie komen.
Dus Willy, voor mij betekend dit dus ook wachten, wachten en nog eens wachten.

En dan kan ik mij daar druk over gaan maken maar daarmee zal het er toch echt niet vlugger zijn en heeft het even zijn tijd nodig.
Dus ik moet ook mijn geduld bewaren.
Maar ja, er is altijd wel wat te knutselen aan onze modelbaan dus ik houd mij wel bezig en dat zou jij dus ook kunnen doen/proberen.

Maar ik begrijp je helemaal.
Riny.

"Model Railway Workshop"

Offline Bob Vermeulen

• Senior-Mitglied
    • "Feldbergbahn"
« Antwort #26 am: 11. Januar 2008, 22:33:33 »
Goede avond allemaal,

In mijn dagelijksleven praat en schrijf ik alleen maar Engels, daarom zie ik het Duits dan toch ook wel weer als een uitdaging en sinds ik WDP in het Duits lees en het forum regelmatig bezoek, moet ik zeggen gaat mijn Duits er ook weer op vooruit. Alles heeft dus weer een voordeel, je kunt het ook als een extra uitdaging zien.   ;D

Zolang we elkaar maar blijven ondersteunen krijgt een ieder wat hij nodig heeft en het uiteindelijke gezamelijke doel is een leuke hobby en spoorbaan die rijd. :D
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |

Offline Woesch

• Senior-Mitglied
« Antwort #27 am: 12. Januar 2008, 11:25:39 »
Heren:

Bedankt voor de opbouwende tips. Dit maakt het zeeeeeeeeeeeeeer aantrekkelijk om binnekort tot aanschaf over te gaan.

met vriendelijke groeten Wim
Marklin : K+ C-rails + Centraal Station en HSI 88.
WDP-pro X.