Autor Thema: Sporenplan...en dan verder  (Gelesen 9784 mal)

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #15 am: 18. Januar 2008, 23:14:47 »
Hoi Willy,

Goed gedaan!! Zo zie je maar, de aanhouder wint ;) :D

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #16 am: 20. Januar 2008, 23:38:44 »
Goedeavond medespoorders,
ik ben kees polm en net een paar dagen lid van dit forum, allereerst wil ik graag kwijt dat na het lezen van een aantal topics ik vind dat jullie erg plezierig en behulpzaam met elkaar omgaan ik hoop dat jullie dat ook met mij als digitale kneus willen doen.
Wel ik ben sinds 4 mnd weer gaan kopen en bouwen al het oude spul uit m'n jeugd was niet echt meer bruikbaar met als gevolg dat ik nu met marklin cs (geupdate versie) c- rails op de onz. klimspiralen e.d. en k-rails op de zichtb. gedeelten heb liggen de meeste materialen heb ik liggen k83 s-88 de baan ligt eigenlijk in z'n definitieve vorm en pas ik af en toe een beetje aan vanwege het FCS dat ik er tussendoor aan het bouwen ben. Aanvankelijk wilde ik automatiseren met reedkont. schakelrails e.d. maar na een aantal dingen uitproberen remmodules in 2 richt. dmv. relais enzo kwam ik er al gauw achter dat dat een soort gebed zonder eind ging worden omdat ik eigenlijk met een stuk of 6 locs overal en in alle richtingen wil kunnen rijden en dan ook nog een schaduw st. met 8 sporen heb dus al snel kwam ik hier terecht. Ik ben nu aan het proberen met de demoversie en dat is erg leuk om te doen(niet aangesloten op de baan).
En dan nu eigenlijk m'n eerste vraag! in de hoop dat jullie de moeite willen nemen voor een goed advies.
Dat droog oefenen ga ik zeker mee door en er zijn al stappen genomen om x-pro aan te schaffen en een goede comp. maar omdat ik nu op het punt sta om alles elektr. te gaan aansluiten is mijn vraag de volgende Als ik de div. stroomkringen heb aangelegd(2 extra boosters) en ringleidingen is het dan zinvol om alvast overal de terugmeldkont. dmv. massa det. aan te leggen of moet ik wachten totdat ik WDP in huis heb. Ik doe maar net of mijn baan die al ligt een sporenplan is en wat nu?
vr. gr. Kees
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline wissels

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 207
  • Ort: Nederland - Bollenstreek Ort bei GoogleMaps suchen nl
    • 3railforum
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #17 am: 20. Januar 2008, 23:48:52 »
Hallo Kees,

allereerst welkom in deze community, jouw configuratie komt in de buurt van die van mij, al hoewel ik geen C rail in mijn baan heb liggen.

Er is niemand die jou tegenhoudt om je baan en terugmelders te ontwerpen en te testen in de demoversie. Reedcontacten en schakelrails zijn beide niet de meest ideale manier om te gebruiken, want beide zijn niet 100% betrouwbaar in terugmeldingen. Beter is om zowel met K als C rail massadetectie over 1 spoorstaaf te gebruiken.

Windigipet laat zich ook in demo modus droog testen,

Ik zie overigens 2 verschillende plaatsen in jouw profiel?

met vriendelijke groet,

Walter
  • Win-Digipet-Version:
    Wdp 2021 Premium Edition
  • Anlagenkonfiguration:
    Märklin Pendelbahn zum Demo, Testbahn mit CS1R zum Club, Ho Bahn mit Ecos zur Hause
  • Rechnerkonfiguration:
    Windows

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #18 am: 21. Januar 2008, 00:05:52 »
Hallo Walter,
Wat een snel antwoord en ook nog zo laat op dat heb je met die treintjes he.
Omdat in m'n profiel de geboortedatum werd ingevuld en daaronder de ort heb ik automatisch ook de geboorteplaats ingevuld is inmiddels al gewijzigd in woonplaats. (zal wel m'n gebrekkige duits zijn) dat wordt nog wat met dat wdp maar die topics heb ik inmiddels al gelezen.
Leuk dat je een soortgelijke baan hebt die van mij is ongev. 3.5 x 3.5 maar als de 3e nou ook nog uit huis gaat en ik toestemming van de baas krijg kan ik er nog 3.5 x 3.5  bijmaken pik ik ook gelijk de voorzolder in. nee hoor ik heb voorlopig nog een jaartje of wat werk aan dit gedeelte.
Dat van die reedkont. e.d. was mij bekend maar dat was meer in het oorspronkelijke plan van automatiseren.
Voorlopig wil ik het rangeren en de draaisch. en de beide kranen nog met de hand blijven doen eerst maar eens zien of ik tzt het spul aan het rijden kan krijgen zoals ik dat voor ogen heb het zal best de nodige tijd kosten om WDP een beetje door te krijgen.
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Kees Polm

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 606
  • nl
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #19 am: 21. Januar 2008, 00:18:35 »
Ik lees bij Gerard dat hij ook het FCS met WDP aanstuurd, in de demoversie zie ik daar niets van terug is dat in de grote versie een apart gedeelte of zo?
WDP 2018 + update, Marklin, Tams, Cs1, Cs2, Ds. Dynasis controller, 2x S88

Offline Willy de Vaal

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 231
  • Ort: Eindhoven (Niederlande) Ort bei GoogleMaps suchen
  • Wat ik doe in mijn vrije tijd.
    • Mijn modelspoorbaan
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #20 am: 21. Januar 2008, 00:20:49 »
Goedeavond medespoorders,
ik ben kees polm en net een paar dagen lid van dit forum, allereerst wil ik graag kwijt dat na het lezen van een aantal topics ik vind dat jullie erg plezierig en behulpzaam met elkaar omgaan ik hoop dat jullie dat ook met mij als digitale kneus willen doen.

vr. gr. Kees

Hallo Kees, welkom op dit forum.

Ook ik ben pas begonnen met WDP heb nu wel al de originele Pro X versie, maar heb net als jij nu ook een tijdje met de demo versie gewerkt.

Als eerste wilde ik je even vertellen dat WDP een professioneel programma is met oneindig veel mogelijkheden, zoveel zelf dat ik het bijna opgaf. Maar het hulp van onder anderen dit forum ben ik op dit moment goed bezig, probeer eerst de basis van WDP door te krijgen voor wat betreft de terugmelding via de S88 bus.

Zoals je schrijft ga je binnenkort het een en ander elektrisch aansluiten, ik zou als ik jou was eerst even proberen te begrijpen hoe WDP werkt voor wat de terugmelding betreft voor de “Start”, “Inrij”, “Rem” en “Doel” secties, en hoe deze te verwerken in je railplan.

Hier staat iedereen open voor eventuele vragen hoe gek dan ook, en dit weet ik uit eigen ervaring.
Verder wens ik je veel rij plezier samen met WDP.
Viele Grüße
Willy de Vaal - Niederlande.
http://www.wdevaal.nl

Anlagenkonfiguration: WDP Pro X3b NL, Ecos Centrale & Ecosboost , HO Modelgleis mit Märklin C-Rail.
Decoders: Viessmann 5211, 5213, 5217.
Rechnerkonfiguration: Acer 9411 AWSMi (Laptop) -1GB, Microsoft Windows Vista.

Offline Riny

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 671
  • Ort: Oost-Souburg/Netherlands Ort bei GoogleMaps suchen
    • http://www.modelspoorh0.nl
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #21 am: 21. Januar 2008, 00:28:07 »
Beste Kees,

Namens mij ook welkom op dit forum.

Ik kan niet veel bijdragen omdat ik mijn hele baan gesloopt heb en weer eens opnieuw begonnen ben met de wederopbouw.
Een uitleg betreffende de S88 en bezetmelding aangaande massadetectie staat op mijn site beschreven.
Mocht je hier nog vragen over hebben dan zal ik je graag helpen en niet te vergeten onze WDP-ploeg.

Zoals Willy aangeeft, stap voor stap en als het eens tegen zit, niet opgeven want er is hier hulp genoeg voor je.
Met vriendelijke modelspoor groetjes,
Riny.


Märklin, H0 | K-Rails | Intellibox-IR, Tams Master Controle &  Ecos 1 | 2x Boosters Tams B2 | 10x Viessman 5211 | 15x Viessmann 5217 |
2x Laptop | Win-digipet 2009.1 Eng.  | DB / SBB | Periode: II t/m begin IV | Faller Car System via Koploper.



"Model Railway Workshop"

Offline Gerard Moggré

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 514
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #22 am: 21. Januar 2008, 04:32:58 »
Beste Kees,

Ook namens mij van harte welkom op het WDP forum. Uiteraard zal ik ook proberen je zoveel mogelijk op weg te helpen met je baan en WDP. Wat betreft het alvast aanleggen van de terugmeldingen sluit ik me bij Walter aan, alleen bedenk eerst goed hoe en waar ze je legt.

Ik lees bij Gerard dat hij ook het FCS met WDP aanstuurd, in de demoversie zie ik daar niets van terug is dat in de grote versie een apart gedeelte of zo?

Nee, ik heb 2 volle versies van WDP Pro X.3 in gebruik, één op elke computer. De hobby mag (moet) wat geld kosten :) :)

Offline Bob Vermeulen

  • Senior-Mitglied
  • Beiträge: 1437
  • Ort: Holland Ort bei GoogleMaps suchen
    • "Feldbergbahn"
Re: Sporenplan...en dan verder
« Antwort #23 am: 22. Januar 2008, 03:39:28 »
Kees goede morgen,

Ik ben misschien aan de late kant (voor julie) maar ook ik wens je veel succes met WDP en het automatisren van je baan. Als ik jou was zou ik eerst de n
Nederlandse versie van WDP9 laden en goed bestuderen daar leer je veel van.

http://www.windigipet.de/downloads-international/
Deelnemer WinDigiPet Gebruikersgroep Nederland
Proud member of the Dutch WinDigiPet group

N bahn | Periode III | Duitsland middelgebergte | Windows10 | WDP 2021.1b | TAMS | LDT RM-GB-8 | S-DEC-4 |